Gå til innhold

PlayStation 4 dominerer i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iphone selger også godt. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er en god telefon.

Personlig syns jeg Sony har kommet alt for lett til suksessen med PS4. (ja, jeg har både xbox1 og ps4).

 

Lett i forhold til hva blir jo spørsmålet, bedre enn wii U og xbone, men selvfølgelig lett i forhold til konkurrenten PC :)

 

AtW

Lenke til kommentar

En av de crappy "next gen" konsollene må jo være markedsleder så hvorfor ikke PS4.

Hvis MS kan levere en kraftig maskin som drar 4K på 60fps før Sony istedenfor å nedgradere grafikk etc som de driver med nå så får de høyest markedsandel raskt. Ikke det at Sony ikke har nedgradert grafikk bare så det er sagt :p

Så gjenstår det bare at noen slenger inn et "PC-gaming master race" bilde :):D

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Er det egentlig noe forskjell på PS4 og XBone utover formen på kontrolleren? Tv-tingene på xbone virker vel ikke her, og Kinect er død, så da kjøper vel folk det som vennene har. Og siden PS4 kom først er det naturlig at den dominerer.  I Usa har jo faktisk XBone en del ekstrafunksjoner ikke PS4 kan tilby, men ikke her. 

Lenke til kommentar

Er vel ingen overraskelse akkurat. Bare her på lille berget så ser jeg butikker fulle av Xbox One maskiner,tilbehør og spill. Mens området hvor Playstation 4 holder til. Så er det rimelig stusslig med tomme hyller. 

 

Xbox One kom ut på verst mulige måte. Microsoft på godt Norsk dreit seg skikkelig ut. Men jeg har tro på at med spillene dem har på vei. Og med det nye brukergrensesnittet og Windows 10 kommunikasjon. Så kan Microsoft komme susende etter i et voldsomt moment. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig noe forskjell på PS4 og XBone utover formen på kontrolleren? Tv-tingene på xbone virker vel ikke her, og Kinect er død, så da kjøper vel folk det som vennene har. Og siden PS4 kom først er det naturlig at den dominerer.  I Usa har jo faktisk XBone en del ekstrafunksjoner ikke PS4 kan tilby, men ikke her. 

 

Xbone yter jo dårligere, og kom jo aldri ut, og fikk mye dårlig PR i starten (vel fortjent også)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

med tanke på att xb1 selges til billigere pris enn både ps3 og wiiU på elkjøp, expert og lefdal, så viser det jo hvor lite interesse folk har for konsollen her i landet..

 

tror de fleste har insett att 80-90% av xb1`s eksklusive spill kommer til pc før eller siden, så de ser vel ikke noe som rettferdigjør å betale 2200kr for en maskin som ikke har noe unikt å by på...

 

jeg har selv vurdert kjøp ett par ganger, men tror heller en ny pc er veien å gå da jeg allerede eier ps4, hadde dog en x1 i fjord ett par mnd men ble fort lei og den ble solgt da den bare ble stående og samle støv

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

 

med tanke på att xb1 selges til billigere pris enn både ps3 og wiiU på elkjøp, expert og lefdal, så viser det jo hvor lite interesse folk har for konsollen her i landet..

 

tror de fleste har insett att 80-90% av xb1`s eksklusive spill kommer til pc før eller siden, så de ser vel ikke noe som rettferdigjør å betale 2200kr for en maskin som ikke har noe unikt å by på...

 

jeg har selv vurdert kjøp ett par ganger, men tror heller en ny pc er veien å gå da jeg allerede eier ps4, hadde dog en x1 i fjord ett par mnd men ble fort lei og den ble solgt da den bare ble stående og samle støv

 

 

Er det større prosent eksklusive spill på PS4 enn Xbone?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Tipper de fleste bryr seg mest om det er nok spill til at de får spilt det de vil. Eksklusive spill er mest interessant for de i ivrigste gamerne. Jeg har hatt alle konsoller i alle generasjoner, men nå kjenner jeg at jeg ikke gidder mer av det kjøret der. Får uansett bare spilt en brøkdel av det jeg vil på de jeg har i dag (ps4, wiiu, vita, 3dsxl og pc).

Lenke til kommentar

 

Iphone selger også godt. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er en god telefon.

Personlig syns jeg Sony har kommet alt for lett til suksessen med PS4. (ja, jeg har både xbox1 og ps4).

 

Lett i forhold til hva blir jo spørsmålet, bedre enn wii U og xbone, men selvfølgelig lett i forhold til konkurrenten PC :)

 

AtW

 

Sony har ikke gjort mye utenom å lansere konsollen å så sole seg i sin egen glans. MS har i det minste jobbet hardt for å gjøre sin konsoll enda bedre, og kan vel i motsetning til Sony skryte på seg å ha en online tjeneste som fungerer. Å laste ned 50 GB på Xbox og PS4 er i dag to helt forskjellige opplevelser. I MS sin favør.

 

PS4 er i tillegg talentløs med tanke på fysiske egenskaper som kjøling, som tydeligvis sliter på grunn av ønske om innebygd strømforsyning. I tillegg ser det ikke videre smart ut med kun USB-kontakter på forsiden av konsollen om man ønsker å se på den som et estetisk stuemøbel. Kan si mye om Xbox sin eksterne strømforsyning, men at det valget bidrar til å holde støynivået nede er det vel ingen tvil om.

 

Bakoverkomp.....blah blah er ikke nødvendigvis et stort must for min del, men jeg ser på det som et gode om det betyr en boks mindre under tv'en. At Xbox i tillegg har fått mulighet for early Access er heller ikke så verst.

Men for all del. PS4 er en ok konsoll det også. Men jeg syns ikke Sony har gjort så mye for å overbevise meg om at deres konsoll er best etter at jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Er det større prosent eksklusive spill på PS4 enn Xbone?

 

AtW

 

Er faktisk flere av x1 sine eksklusive spill som blir porta til pc, er ikke så ekstremt mange ip`er sony har, men de tviholder på de få de har igjen, mens xbox mister flere og flere til pc

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games

PS4 har:

Exclusive = 53

Sony Exclusive = 64

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

Xbox One Har:

Exclusive = 39

Microsoft exclusive = 19

 

Så ja sony har noe bedre utvalg/kommende utvalg enn xbone

 

men dette kommer jo ann på hva man selv liker, og for min del har ps4 bedre utvalg da jeg får spilt tlou 1 (& 2 når det kommer), bloodborne, infamous, Uncharted, God Of War, ratchet and clank osv

 

eneste spillet xbone har som frister er quantum break og det ryktes å komme til pc etter hvert

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

 

Merkelig synes jeg. Like maskiner.

 

Like maskiner? PS4 har et langt raskere minne. 

Har den det? Gddr er raskere grensesnitt enn ddr, men betyr ikke nødvendigvis at minne er raskere. Og er minnehastighet egentlig viktig? Tror nok at harddisken er en større flaskehals

Lenke til kommentar
Ikkje overraskande i det heile. XBox One og PS4 gjer vel stort sett det samme, men PS4 har sterkare maskinvare, kom ut til ein lågare pris, og nytte godt av Microsoft si massive PR-kampanje mot XBox One.

 

Men dersom eg skulle ha valgt ein konsoll frå noverande generasjon i tillegg til PCen min, ville det truleg blitt ein Wii U, sidan det er den som har det mest interessante utvalet av eksklusive spel for meg. Ulempa med denne er imidlertid svak maskinvare, so å seie inga tredjepartsstøtte, og eit forvirrande utval av kontrollarar.

 

Kay

Lenke til kommentar

 

 

Iphone selger også godt. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er en god telefon.

Personlig syns jeg Sony har kommet alt for lett til suksessen med PS4. (ja, jeg har både xbox1 og ps4).

 

Lett i forhold til hva blir jo spørsmålet, bedre enn wii U og xbone, men selvfølgelig lett i forhold til konkurrenten PC :)

 

AtW

 

Sony har ikke gjort mye utenom å lansere konsollen å så sole seg i sin egen glans. MS har i det minste jobbet hardt for å gjøre sin konsoll enda bedre, og kan vel i motsetning til Sony skryte på seg å ha en online tjeneste som fungerer. Å laste ned 50 GB på Xbox og PS4 er i dag to helt forskjellige opplevelser. I MS sin favør.

 

PS4 er i tillegg talentløs med tanke på fysiske egenskaper som kjøling, som tydeligvis sliter på grunn av ønske om innebygd strømforsyning. I tillegg ser det ikke videre smart ut med kun USB-kontakter på forsiden av konsollen om man ønsker å se på den som et estetisk stuemøbel. Kan si mye om Xbox sin eksterne strømforsyning, men at det valget bidrar til å holde støynivået nede er det vel ingen tvil om.

 

Bakoverkomp.....blah blah er ikke nødvendigvis et stort must for min del, men jeg ser på det som et gode om det betyr en boks mindre under tv'en. At Xbox i tillegg har fått mulighet for early Access er heller ikke så verst.

Men for all del. PS4 er en ok konsoll det også. Men jeg syns ikke Sony har gjort så mye for å overbevise meg om at deres konsoll er best etter at jeg kjøpte den.

 

 

Begge konsollene er stygge som "estetiske stuemøbler" i mine øyne, og at MS jobber så hardt med å lage konsollen bra vet jeg ikke helt, det med lokalisering er vel fortsatt talentløst? 

 

Det er flere spill på PS4, den yter bedre, den har faktisk blitt lansert rettidig, og ikke hatt masse tøvefunksjoner som er fjernet etter press.

 

Når det er sagt synes jeg personlig begge konsollene er alt for tungvinte, slik som forrige generasjon, det er så mange latterlige ting som gjør de verre å bruke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...