Gå til innhold

– Folk ville funnet frem høygaflene om vi ikke annonserte dette samtidig med Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bethesda er bare brilliant i markedsføringen sin. Og generelt måten de driver business på.

 

Og det har sannsynligvis med at de var spillutvikler først, så startet de et eget publishing-selskap som publiserer spillene deres. Dermed slipper de å ha press til å gi ut nytt spill hvert år (kremt Ubisoft). Samme med de andre studioene de kjøpte opp. De gir dem frihet til å lage det de ønsker å lage, til den tiden som trengs.

 

Også smart at de holdt kjeft om Fallout 4, og lanserer det forholdsvis kort tid etter det først blir annonsert. Litt Apple-tendenser over det. Da rir de på første hype-bølgen de satte igang. Da er det også mer effektivt å drive hypen videre frem til lansering. Og med Fallout Shelter i tillegg så har de skapt noe som folk snakker om, helt frem til lansering av Fallout 4 ihvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De trenger riktignok ikke å være briljante i markedsføringsstrategien sin for å lure typiske Bethesda-fans. Fallout-videoene fra E3 er et godt bilde på hvordan mainstream-massen responderer på dagens annonseringer. Applausen går i taket bare de ser et bilder av en hund, og de bryr seg tilsynelatende ingenting om at Fallout 4 ser mer ut som et utvannet Habbo Hotell enn Fallout 2. Når spillet kommer ut og ikke har nøyaktig den samme grafikken som i disse videoene, da kan du derimot regne med at klagestormen kommer. Komisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

De trenger riktignok ikke å være briljante i markedsføringsstrategien sin for å lure typiske Bethesda-fans. Fallout-videoene fra E3 er et godt bilde på hvordan mainstream-massen responderer på dagens annonseringer. Applausen går i taket bare de ser et bilder av en hund, og de bryr seg tilsynelatende ingenting om at Fallout 4 ser mer ut som et utvannet Habbo Hotell enn Fallout 2. Når spillet kommer ut og ikke har nøyaktig den samme grafikken som i disse videoene, da kan du derimot regne med at klagestormen kommer. Komisk.

 

Grafikken er som den er, virker som de var altfor forsiktige når de designet spillet for å unngå å få problemer når alt var satt sammen.

De viste ikke hvordan det ville kjøre i større kamper og byer.

 

Jubelen for hunden reagerte jeg også på, hund i fallout 3, hunder i skyrim så var ikke akkurat noen sjokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Folk ville funnet frem høygaflene om vi ikke annonserte dette samtidig med Fallout 4
Fallout Shelter måtte annonseres samtidig, mener Bethesda"

"Hadde vi prøvd å gjøre dette i fjor uten å avsløre Fallout 4 samtidig ville vi sikkert blitt lynsjet. Folk ville funnet fram høygaflene: «Dette er ikke Fallout-spillet vi ba om!"

 

Finn feilen :rofl:

 

Hint; Motsatt

Lenke til kommentar

De trenger riktignok ikke å være briljante i markedsføringsstrategien sin for å lure typiske Bethesda-fans. Fallout-videoene fra E3 er et godt bilde på hvordan mainstream-massen responderer på dagens annonseringer. Applausen går i taket bare de ser et bilder av en hund, og de bryr seg tilsynelatende ingenting om at Fallout 4 ser mer ut som et utvannet Habbo Hotell enn Fallout 2. Når spillet kommer ut og ikke har nøyaktig den samme grafikken som i disse videoene, da kan du derimot regne med at klagestormen kommer. Komisk.

 

Att Fallout 4 ikke ligner på Fallout 2 er ikke noe sjokk da, serien har jo vært milevis unna de gamle spillene i Fallout 3 og New Vegas.

De aller fleste der har sikkert ikke noe forhold til de første spillene en gang. 

Lenke til kommentar

De trenger riktignok ikke å være briljante i markedsføringsstrategien sin for å lure typiske Bethesda-fans. Fallout-videoene fra E3 er et godt bilde på hvordan mainstream-massen responderer på dagens annonseringer. Applausen går i taket bare de ser et bilder av en hund, og de bryr seg tilsynelatende ingenting om at Fallout 4 ser mer ut som et utvannet Habbo Hotell enn Fallout 2. Når spillet kommer ut og ikke har nøyaktig den samme grafikken som i disse videoene, da kan du derimot regne med at klagestormen kommer. Komisk.

Hvorfor skulle det se ut som Fallout 2? Det er ikke de samme utviklerne. Bethesda lager første/tredjepersons åpenverden rollespill. Fallout betyr noe annet for Bethesda enn hva det var under Black Isle.

 

Det er ikke noe galt i og være Bethesda frelst. De gjør for mange gamere ting andre selskap ikke klarer. De er ærlige og oppriktige om produktet de selger og har lidenskap for hva de driver med. De lager også det de vil og bryr seg ikke om klaginga fra mennesker som ikke kan gi slipp på det gamle. Industrien har endret seg drastisk og man må prøve å nå nytt publikum med nye produkter.

 

Alt jeg har sett av Fallout 4 ser ekstremt bra ut, det er synd at du ikke ser det samme. Fallout serien tilhører Bethesda og de kan gjøre hva de vil med den, på tide og akseptere det.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

De trenger riktignok ikke å være briljante i markedsføringsstrategien sin for å lure typiske Bethesda-fans. Fallout-videoene fra E3 er et godt bilde på hvordan mainstream-massen responderer på dagens annonseringer. Applausen går i taket bare de ser et bilder av en hund, og de bryr seg tilsynelatende ingenting om at Fallout 4 ser mer ut som et utvannet Habbo Hotell enn Fallout 2. Når spillet kommer ut og ikke har nøyaktig den samme grafikken som i disse videoene, da kan du derimot regne med at klagestormen kommer. Komisk.

 

Vennligst utdyp hvordan videoen ser mer ut som et "utvannet habbo hotel" enn fallout 2?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle det se ut som Fallout 2? Det er ikke de samme utviklerne. Bethesda lager 1/3 persons åpenverden rollespill. Fallout betyr noe annet for Bethesda enn hva det var under Black Isle.

Dverg?

Hehehe, men jeg mistenker at du allikevel skjønte hva han mente, på tross av at jeg stoppet opp litt jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Folk ville funnet frem høygaflene om vi ikke annonserte dette samtidig med Fallout 4

Fallout Shelter måtte annonseres samtidig, mener Bethesda"

 

"Hadde vi prøvd å gjøre dette i fjor uten å avsløre Fallout 4 samtidig ville vi sikkert blitt lynsjet. Folk ville funnet fram høygaflene: «Dette er ikke Fallout-spillet vi ba om!"

 

Finn feilen :rofl:

 

Hint; Motsatt

 

Først sier de at de måtte vente med å annonsere Fallout Shelter til de kunne annonsere Fallout 4. Så sier de at hadde de annonsert Fallout Shelter i fjor uten å annonsere Fallout 4....

Lenke til kommentar

 

 

Vennligst utdyp hvordan videoen ser mer ut som et "utvannet habbo hotel" enn fallout 2?

 

AtW

 

 

De første Fallout-spillene ble designet for å være gode, dype og utfordrende rollespill. Fallout 4 er designet for å være den perfekte pengemaskinen i dagens spillmarked - altså for å se best mulig ut på E3, få mest mulig oppmerksomhet, og for å få anmeldere rundt omkring til å gi gode skussmål. Da gjelder det å kutte ned mest mulig på rollespillelementer, ha færrest mulig utfordringer, og fylle spillet med mest mulig meningsløst bling, som "bygg ditt eget hus"-gimmicken deres. Det var for øvrig denne gimmicken som var grunnen til Habbo-sammenlikningen min. I tillegg tipper jeg det blir omtrent like vanskelig å dø i Fallout 4 som i Habbo Hotell. Det virker nemlig som om det er lite som får dagens anmelderstand til å trekke ned karakterene sine så mye som når et spill er vanskelig.

 

Alt dette er grunnen til den selsomme markedsføringskampanjen Bethesda har produsert så langt. Og tragisk nok funker det!

Lenke til kommentar

De første Fallout-spillene ble designet for å være gode, dype og utfordrende rollespill. Fallout 4 er designet for å være den perfekte pengemaskinen i dagens spillmarked - altså for å se best mulig ut på E3, få mest mulig oppmerksomhet, og for å få anmeldere rundt omkring til å gi gode skussmål. Da gjelder det å kutte ned mest mulig på rollespillelementer, ha færrest mulig utfordringer, og fylle spillet med mest mulig meningsløst bling, som "bygg ditt eget hus"-gimmicken deres. Det var for øvrig denne gimmicken som var grunnen til Habbo-sammenlikningen min. I tillegg tipper jeg det blir omtrent like vanskelig å dø i Fallout 4 som i Habbo Hotell. Det virker nemlig som om det er lite som får dagens anmelderstand til å trekke ned karakterene sine så mye som når et spill er vanskelig.

 

Alt dette er grunnen til den selsomme markedsføringskampanjen Bethesda har produsert så langt. Og tragisk nok funker det!

 

Hadde jeg vært spillutvikler, ville jeg ALDRI laget noe for å tjene penger. "Heller ingen salg, enn et eneste salg" ville vært mitt motto. Faktisk ville ikke spillet engang vært ute for salg, jeg ville bare annonsert at det lages, og at det aldri gis ut..

 

Men seriøst, hvis du hater dette så grønnjævelig, så sett deg ned og kos deg med Fallout 2 davel. Jeg er 100% uenig i at de er noen "gode, dype og utfordrende rollespill", da de er gamle, utdaterte, kjedelige og tørre. Spillteknikker som i fortellerteknikk, grafikk, gameplay etc utvikler seg alle sammen, og gang på gang ser jeg folk klager på hva som er "idag" uten at de har noen som helst grunnlag. Spillet er ikke kommet ut, og en forhåndsdømming basert på noen E3 videosnutter blir for overfladisk og hipsterteit. Punktum finale..

Lenke til kommentar

Selvsagt utvikler fortellerteknikk, grafikk og gameplay seg. Fryktelig ofte i helt feil retning riktignok, men husk at dagens spillermasse minner langt mer om Justin Bieber-fans enn om spillermassen man rettet seg mot i Black Isles glansdager, så det er helt naturlig. Det betyr likevel ikke at ikke selskaper som Bethesda og Bioware fortjener kjeften de får når de prøver å selge sine overfladiske spill ved å sammenlikne dem med klassikere som Baldur's Gate, eller når de kjører en fantastisk spillserie som Fallout på tverke. Men slapp av, den massive kjeften de kommer til å få fra dagens fjortisgamere om dårlig grafikk, FOV, framerate, ansiktsanimasjoner og andre helt ubetydelige ting kommer definitivt til å overdøve de få med samme mening som meg når spillet kommer ut.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kunne gi Fallout-rettighetene tilbake til Brian Fargo, og heller markedsføre dette spillet som Post Apocalyptic Dog Action Shooter - The Game, eller noe i den duren. For fjortisene hadde ikke Fallout-navnet noen som helst betydning før Fallout 3 kom ut uansett.

 

Greit nok, i Fallout 3 så prøvde de i alle fall å late litt som det hadde noe med Fallout å gjøre, mens i Fallout 4 virker det som de dummer det enda mer ned slik at det ikke er noen tvil om at dette blir den ultimate post apokalyptiske gåsimulator-FPSen som Bethesda-fansen drømmer om. De skal i alle fall ha litt skryt for at de ikke kaller det Fallout 2.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

De så vel hvordan stemning det ble når det ble annonsert FF7 til PS4 så var det bare port av PC versjonen. Regnet med at de viste at de ville få samme tilbakemeldinger om Fallout shelter ble annonsert i fjord.

 

Trur FF7 remaken ble satt i gang på grunn av så mange negative tilbakemeldinger i fjor og for å da blidgjøre alle som fikk bare mer å irritere seg over i fjor når de igjen ble skuffet. Tipper spillet er såvidt er påbynt og de ville bare ha noe å vise, men spillet kan fort ende opp med å ta like lang tid som The Last Guardian.

 

Fallout 4 var derimot vist fram genialt. Hemmelig helt fra til nå. Først en ingame trailer uten gameplay. Så masse gameplay vist fram og releasedato som er satt til høsten og under 5 måneder unna da de annonserte datoen. Akkurat lang nokk hypetid uten at det nødvendigvis blir overhypet. Får bare håpe at de klarer releasedatoen og ikke utsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...