Gå til innhold

Er det noe vits å laste ned Apple Music?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I kjent Apple-stil er Apple Music i første omgang stort sett bare tilgjengelig på Apple-produkter. De ruller ut en ny oppdatering til samtlige iOS-enheter, iOS 8.4, hvor musikktjenesten er integrert.

Det er da helt vanlig at en først bare slipper på en plattform. Og jeg vil faktisk påstå at det er det motsatte av "typisk Apple" å gjøre dette tilgjengelig for Android innen det har gått noen måneder. Sammenlikner man med f.eks Google Play Music, så tok det to år fra det ble tilgjengelig for Android, til de lanserte en egen iOS-app (fra november 2011 til november 2013). Endret av blured
Lenke til kommentar

[...] dette er trolig bare begynnelsen på en voksende trend av eksklusive avtaler mellom streamingtjenestene og artistene.

Det er nok sant. :blink:

Og tragisk. :(

 

Eksklusive avtaler er alltid en ulempe for oss forbrukere. Bare se på Netflix/HBO/whatever-smørja. Musikkbransjen påstår at de har fått bukt med piratkopieringen, og med økt bruk av Spotify, WIMP/Tidal og andre streamingtjenester så har de (iallfall nesten) helt rett i det. Fortsetter de imidlertid inn i en trend som preges av slike "eksklusive avtaler" så tipper jeg at vi ser at piratkopieringen blusser opp igjen.

 

Lenke til kommentar

Overskriften sier: "Er det noe vits å laste ned Apple Music?"

 

Dette blir vel noe rart. Nå kommer 8.4 i kveld, så det er kanskje litt tidlig å si, men jeg tror Music kommer som en del av iOS 8.4 og er integrert i dette, og ikke noe man laster ned separat.

 

Det kunne kanskje vært en bedre overskrift: "Er det noe vits å registrere seg som kjøper av Apple Music?".

 

Mitt enkle svar er: Ja. Hvorfor ikke? Teste det ut og se om det kanskje en er enda bedre måte å få tak i musikk på enn Spotify...:-)

Lenke til kommentar

 

Et godt argument for å skifte til Apple Music:

- Det er Apple som lager det.

Det er vel egentlig et argument mot...

 

:D

 

 

Om man ser på salgstall, så er vel ikke de helt enig med deg.

 

Men man laster vel strengt tatt ikke ned Apple Music. AM følger vel med i iOS 8.4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overskriften sier: "Er det noe vits å laste ned Apple Music?"

 

Dette blir vel noe rart. Nå kommer 8.4 i kveld, så det er kanskje litt tidlig å si, men jeg tror Music kommer som en del av iOS 8.4 og er integrert i dette, og ikke noe man laster ned separat.

 

Det kunne kanskje vært en bedre overskrift: "Er det noe vits å registrere seg som kjøper av Apple Music?".

 

Mitt enkle svar er: Ja. Hvorfor ikke? Teste det ut og se om det kanskje en er enda bedre måte å få tak i musikk på enn Spotify...:-)

 

Hei, Rogkas!

 

Veldig godt poeng. Jeg endret tittelen litt nå :)

 

- Niklas

Lenke til kommentar

 

Et godt argument for å skifte til Apple Music:

- Det er Apple som lager det.

Ironisk eller? Det er vel heller et argument for å IKKE skifte til Apple Music :b

Jeg vil nok heller si at han antagelig er seriøs. Når en bedrift stort sett leverer bra saker, så er det ofte et argument for å bruke nettopp den bedriften. Apple er en sånn bedrift.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok heller si at han antagelig er seriøs. Når en bedrift stort sett leverer bra saker, så er det ofte et argument for å bruke nettopp den bedriften. Apple er en sånn bedrift.

Det er med andre ord en helt subjektiv vurdering, ettersom "bra saker" ikke er definert og i det minste også et subjektivt begrep.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil nok heller si at han antagelig er seriøs. Når en bedrift stort sett leverer bra saker, så er det ofte et argument for å bruke nettopp den bedriften. Apple er en sånn bedrift.

 

Det er med andre ord en helt subjektiv vurdering, ettersom "bra saker" ikke er definert og i det minste også et subjektivt begrep.

Det er nok ikke mulig å se bort fra det subjektive, men kvalitet er absolutt noe som også er mulig å måle og dermed også objektiv. Selv om jeg brukte det noe udefinerte "bra saker"...:-)

 

Det finnes forresten mange bedrifter man assosierer med kvalitet rett og slett fordi de har vært flinke på det over mange år. De fleste av disse bedriftene har nok likevel en ripe eller to i lakken med produkter, løsninger eller tjenester som ikke har vært opp til forventet nivå, men de ordner det stort sett opp over litt tid.

Lenke til kommentar

Det finnes forresten mange bedrifter man assosierer med kvalitet rett og slett fordi de har vært flinke på det over mange år. De fleste av disse bedriftene har nok likevel en ripe eller to i lakken med produkter, løsninger eller tjenester som ikke har vært opp til forventet nivå, men de ordner det stort sett opp over litt tid.

Jeg tror ikke at "100% riktig" er mulig for bedrifter eller personer som lever av å innovere. Det må selvfølgelig være det store, hårete målet, men i praksis er det ikke gjennomførbart. :)

Lenke til kommentar

 

Det finnes forresten mange bedrifter man assosierer med kvalitet rett og slett fordi de har vært flinke på det over mange år. De fleste av disse bedriftene har nok likevel en ripe eller to i lakken med produkter, løsninger eller tjenester som ikke har vært opp til forventet nivå, men de ordner det stort sett opp over litt tid.

Jeg tror ikke at "100% riktig" er mulig for bedrifter eller personer som lever av å innovere. Det må selvfølgelig være det store, hårete målet, men i praksis er det ikke gjennomførbart. :)

 

 

Nei, 100% er nok vanskelig, kanskje umulig, å virkelig oppnå. Omtrent som målet om null drepte i trafikken.

Men denne type mål må være det uttalte målet og prege kulturen i bedriften.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...