Gå til innhold

Apple Music åpner i natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som om oppdateringen til iOS 8.4 vil bli gjort tilgjengelig 8 AM Pacific, altså klokken 17:00 på tirsdag i Norge. Det er i hvert fall det Eddy Cue og Ian Rogers (Apple Music senior director) skrev, før tidspunktene etter hvert ble fjernet fra henholdsvis tweet og bloggpost.

Lenke til kommentar

Får vel teste dette i de tre månedene man har som fri test. Ser egentlig ingen spesiell grunn til å fortsette med Spotify dersom Apple Music er bedre integrert i OS'et og har omtrent den musikken jeg hører på.

Som sagt, får se (eller høre)...

 

Er det jeg tenker også, dette kombinert med familiepakken kan bli gunstig.

Lenke til kommentar

Angivelig 256kbps AAC. (Oppnår stort sett bedre lydkvalitet enn mp3 på samme bitrate). Men kan se for meg at de vil tilby lavere kvalitet på streamingen sin, for de som ønsker å spare båndbredde.

 

Til sammenlikning tilbyr Spotify (i Ogg Vorbis) 96kbps for mobil ("normal"), 160kbps på desktop og mobil satt til "high quality". I tillegg til desktop med 320kbps.

Lenke til kommentar

Ble faktisk overrasket over at Spotify går så langt ned som til 96kbps på mobil. Det bør selvfølgelig nevnes at Ogg Vorbis fungerer bedre på lavere bitrates enn MP3. Men jeg må si jeg helt klart synes det er positivt at Apple velger å gå motsatt vei her.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Angivelig 256kbps AAC. (Oppnår stort sett bedre lydkvalitet enn mp3 på samme bitrate). Men kan se for meg at de vil tilby lavere kvalitet på streamingen sin, for de som ønsker å spare båndbredde.

 

Til sammenlikning tilbyr Spotify (i Ogg Vorbis) 96kbps for mobil ("normal"), 160kbps på desktop og mobil satt til "high quality". I tillegg til desktop med 320kbps.

 

256kbps AAC har stort sett også bedre kvalitet enn 320kbps også  :w00t:

Og så bruker 256kbps AAC mindre data enn 320kbps ;)

Endret av TheDale
Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er lydkvaliteten kontra Spotify ? Er rimelig lei Spotify sin app og desktop som er verre er enn noen gang. Men lydkvaliteten må være minst like "bra".

Lydkvaliteten blir jo som de sikter til over her, bedre. 

Fordelen med Apples løsning er at den er pakket inn i den allerede eksisterende musikk appen. Et annet pluss er at du får familiepakke for 6 personer for 150,-, kontra 2 personer hos spotify.

Lenke til kommentar

Ulempen er at man er litt tettere knyttet sammen i familieløsningen til Apple (pga de gjennom iTunes Store har muligheter for å kjøpe endel mer enn en har i Spotify). Så der jeg har delt regningen på Spotify med andre kompiser, så tror jeg kanskje ikke jeg hadde ønsket dette med Apple Family Sharing:

"One adult in the family—the family organizer—can set up Family Sharing for the group from their iOS device or Mac. When you set up Family Sharing, you'll be asked to confirm that you agree to pay for purchases initiated by the family members you invite and that you have a valid payment method on file. Valid payment methods for setting up Family Sharing include credit cards and debit cards.*"

Lenke til kommentar

Ett av mine største ankepunkter når det kommer til iOS er Siri sin integrasjon mot apper. Dette gjelder spesielt Spotify hvor jeg har all min musikk som sikkert flere av dere har. Siri kan kun styre musikk fra den medfølgende musikk-appen fra Apple, noen som vet om Apple Music er styrbart gjennom Siri? Isåfall blir det et kjøp for min del.

 

(Hey Siri kommandoen når den er i lader i bil + styring av musikk uten å se vekk fra veien er gull, synd det ikke funker med spotify).

Lenke til kommentar

Ett av mine største ankepunkter når det kommer til iOS er Siri sin integrasjon mot apper. Dette gjelder spesielt Spotify hvor jeg har all min musikk som sikkert flere av dere har. Siri kan kun styre musikk fra den medfølgende musikk-appen fra Apple, noen som vet om Apple Music er styrbart gjennom Siri? Isåfall blir det et kjøp for min del.

 

(Hey Siri kommandoen når den er i lader i bil + styring av musikk uten å se vekk fra veien er gull, synd det ikke funker med spotify).

 

På keynoten ble det visst det du spurte om. Kan spørre Siri om sanger. Du kan til og med spørre den om populære sanger fra 80-tallet. Så det funker bra.

 

Gleder meg til å teste. Føler det kan være en bedre løsning for meg. Da det er mye rimeligere enn spotify. samt det fungerer greit med de apple produktene men allerede har/familien har.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...