Gå til innhold

GUIDE: Disse operatørene lar deg laste ned mest på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobilt breiband er heilt håplaust som einaste internett. At Djuce kan påstå at over 100GB er langt over det folk flest brukar, ja så er jo ikkje det så rart med dei prisane som er.

 

Brukte over 180GB kun i nettlesar forrige månad her.

Kan legge til at eg såg ein del på Stanley Cup på Viaplay så det sto nok for ein del av trafikken.

Endret av Gazer75
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mobilt breiband er heilt håplaust som einaste internett.

 

Det er mulig, men det er ikke alltid noen andre valg. På gården vår i Sigdal er det hverken Adsl, WiMax, fiber eller 4G. Prøvde Internett via parabol (maks 20gb), men det funket bare når folk var på jobben... Så nå er mobilt bredbånd tilbake som alternativ - denne gang med retningsstyrt antenne i håp om bedre resultater.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Test dekningen GODT ( IKKE bare se på dekningskartet ) før du går til anskaffelse av abonnement fra Telia Sonera / Netcom / Tele2 / andre som bruker deres nett. Ikke bare test hjemme hos deg / dere selv, men steder du / dere er ofte også. Det er utrolig på hvilke steder de har dårlig dekning. Også på / i nærheten av relativt godt traffikerte veier for eksempel!

 

Jeg bor på østlandet i en by med 25 000 - 30 000 innbyggere. Bor i tettbygd strøk, og har så dårlig dekning at samtaler detter ut gang på gang, og datadekningen er som regel bare H / H+. Dekningen ennå nærmere sentrum er like dårlig.

 

Har kontaktet operaratøren flere ganger, men de nekter for at de kan gjøre noe! Så har du økonomi og dataforbruk til det, bruk noe annet enn de ovennevnte operatørene / de som bruker deres nett...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Test dekningen GODT ( IKKE bare se på dekningskartet ) før du går til anskaffelse av abonnement fra Telia Sonera / Netcom / Tele2 / andre som bruker deres nett. Ikke bare test hjemme hos deg / dere selv, men steder du / dere er ofte også. Det er utrolig på hvilke steder de har dårlig dekning. Også på / i nærheten av relativt godt traffikerte veier for eksempel!

 

Jeg bor på østlandet i en by med 25 000 - 30 000 innbyggere. Bor i tettbygd strøk, og har så dårlig dekning at samtaler detter ut gang på gang, og datadekningen er som regel bare H / H+. Dekningen ennå nærmere sentrum er like dårlig.

 

Har kontaktet operaratøren flere ganger, men de nekter for at de kan gjøre noe! Så har du økonomi og dataforbruk til det, bruk noe annet enn de ovennevnte operatørene / de som bruker deres nett...!

 

Telenor er ikke noe bedre... Hos faren min som bare bor noen kilometer utafor Kongsvinger er det ikke noe dekning med mindre mann sitter på dass eller står utpå trappa... Har også testa dekninga på veier og i flere deler av Østlandet, helt elendig! Bare E og H/H+, få ganger med 4G... Derfor blir jeg så sint da Telenor/Netcom LOVER at 90-95% av alndet skal være dekka med 4G. Det er så du har lyst til å pælme ut TV-en gjennom ruta da man ser Telenors reklame med "suveren dekning", eller dra til hovedkontoret dems i Oslo og kjefte/ skrike til dem og pælme ut data-ene dems... Her er en genial reklame av hva man har lyst til å gjøre på et slikt kontor:

(genial reklame, men ho kunne egt bare kjøpt seg en surface....)

 

Likte meg i Thailand en gang da jeg var der for der hadde du dekning hele tida! Samme med USA også... De kan faktisk skryte av at omtrent 100% av landet HAR DEKNING! Brukte ikke noe mobildata nedi der slik at jeg ikke fikk sett om det var noe særlig med 4G. Hadde jeg hatt WP 8.1 så kunne jeg sjekket det, men oppdateringen hadde ikke nådd min 920 da...

Og tro meg, det er ikke noe med tlfen min å gjøre... Har testa med en del andre telefoner også.

Lenke til kommentar

banzai virker ok.Kunne tenkt meg å prøve farten. Resten virker mer utsom en spøk når det gjelder mengde og pris. Men sånn var det i starten med internet også. Dyrt ,dårlig fart og kvote. Og si at folk ikke trenger mer enn 7gb pr måned er svada. Jeg bruker kanskje 40gb i uken. En av grunnene er tilgjengelighet og at folk bruker wifi om de kan.

Lenke til kommentar

 

 

Derfor blir jeg så sint da Telenor/Netcom LOVER at 90-95% av alndet skal være dekka med 4G. 

 

Da har du hørt feil.

Det er X-prosent av BEFOLKNINGEN, ikke LANDET som skal dekkes.

Ja, og befolkningen liker å reise rundt ikke sant? Dem sitter ikke hjemme å sturer med 4G, man bruker heller da bredbåndet sitt (som de fleste har). Håper du bruker det og ellers regner jeg med du har noen svindyre regninger hver måned, med mindre du bare sitter å surfer på tek.no...

Lenke til kommentar

Test dekningen GODT ( IKKE bare se på dekningskartet ) før du går til anskaffelse av abonnement fra Telia Sonera / Netcom / Tele2 / andre som bruker deres nett. Ikke bare test hjemme hos deg / dere selv, men steder du / dere er ofte også. Det er utrolig på hvilke steder de har dårlig dekning. Også på / i nærheten av relativt godt traffikerte veier for eksempel!

 

Jeg bor på østlandet i en by med 25 000 - 30 000 innbyggere. Bor i tettbygd strøk, og har så dårlig dekning at samtaler detter ut gang på gang, og datadekningen er som regel bare H / H+. Dekningen ennå nærmere sentrum er like dårlig.

 

Har kontaktet operaratøren flere ganger, men de nekter for at de kan gjøre noe! Så har du økonomi og dataforbruk til det, bruk noe annet enn de ovennevnte operatørene / de som bruker deres nett...!

 

Jeg sjekket dekningskartet og gikk for en "jubel-løsning" hos NetCom. 1års binningstid er ikke noe problem når jeg skulle få 8GB med 4G data i mnd for en veldig hyggelig pris.

 

Det endte med 2G dekning hjemme og på jobb med ett snitt forbruk på 185mb i mnd.

 

Kundesenteret sa: synn det...

 

Har nå reservert plass i helvette med evig pinelse + abonnemang til NetCom...

Lenke til kommentar

Hvor i helvete blir det av Telepriser.no ? Legge siden ned stinker korrupsjon lang vei. Å ha den nede i 3-4 år "mens vi vurderer å lage noe annet" er jo idiotisk. Man lager noe nytt SAMTIDIG med at gamle siden drives, og når nye siden er på nett, kjører man PARALELLT til feil og kundeønsker er luket ut.

At prisguider øker konkurransen og senker prisene, er det ikke noen som helst tvil om, men det er kanskje ikke ønskelig for eierne at dette synliggjøres og forenkles i så stor grad at kundene forledes til å velge RIKTIG !!!! ????? SKJERPINGS !!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Derfor blir jeg så sint da Telenor/Netcom LOVER at 90-95% av alndet skal være dekka med 4G. 

 

Da har du hørt feil.

Det er X-prosent av BEFOLKNINGEN, ikke LANDET som skal dekkes.

Ja, og befolkningen liker å reise rundt ikke sant? Dem sitter ikke hjemme å sturer med 4G, man bruker heller da bredbåndet sitt (som de fleste har). Håper du bruker det og ellers regner jeg med du har noen svindyre regninger hver måned, med mindre du bare sitter å surfer på tek.no...

 

Svært så aggressiv?

Retter bare på at du har hørt feil, og så angriper du meg?

Lenke til kommentar

 

Må kanskje vurdere Chili Mobil, med 8GB for 299 høres det bra ut, og såklart med Telenordekning som er et must.

 

Jeg har bytta til den selv, simkortet ble aktivert igår :)

Blir nok å gjøre det snart jeg og. Litt engstelig pga middels dårlig hjemmeside og laaang responstid på mail, men må jo kutte noen steder for å ha best pris :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Må kanskje vurdere Chili Mobil, med 8GB for 299 høres det bra ut, og såklart med Telenordekning som er et must.

Prisen skal de ha creds for, men en mer rævva mobilapp skal du lete lenge etter.

 

Hvor har du det fra at den er ræva? For å si det må du jo starte den, og det er det visst ingen som klarer. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...