Gå til innhold

Nå kan du angre e-posten du nettopp sendte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

... fordi et epostsystem bør være kjapt.

Trenger man mer enn 30 sek, så kan man heller vente med å poste. ^^

Det bestemmer vel hverken Apple Google eller noen andre.

Det ligger vel i sakens natur, at dette bare kan implementeres ved å faktisk ikke sende mailen videre fra mailserveren før enn den spesifiserte timeout-perioden har gått. Dermed er man "nødt" til å begrense hvor lenge man kan vente med å trykke angre, da mailen ikke fysisk vil forlate serveren før spesifisert timeout - noe som kan være en ulempe i tilfeller hvor du faktisk trenger å få sendt avgårde en mail med een gang.

 

Så jeg antar at den øvre grensen rett og slett er der for å balansere fordelen med å kunne få tenke seg om en ekstra gang, mot ulempen ved at mail ikke vil kunne nå frem til mottaker før enn timeout perioden har gått.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

... fordi et epostsystem bør være kjapt.

Trenger man mer enn 30 sek, så kan man heller vente med å poste. ^^

Det bestemmer vel hverken Apple Google eller noen andre.

Det ligger vel i sakens natur, at dette bare kan implementeres ved å faktisk ikke sende mailen videre fra mailserveren før enn den spesifiserte timeout-perioden har gått. Dermed er man "nødt" til å begrense hvor lenge man kan vente med å trykke angre, da mailen ikke fysisk vil forlate serveren før spesifisert timeout - noe som kan være en ulempe i tilfeller hvor du faktisk trenger å få sendt avgårde en mail med een gang.

 

Så jeg antar at den øvre grensen rett og slett er der for å balansere fordelen med å kunne få tenke seg om en ekstra gang, mot ulempen ved at mail ikke vil kunne nå frem til mottaker før enn timeout perioden har gått.

 

Selvsagt er det det, men hvorfor kan ikke jeg vurdere det selv?

Lenke til kommentar

I outlook kan du lage en regel som utsetter sending av alle eposter med x minutter (slik at de blir liggende i utboksen og du kan "angre" på å ha sendt de), så jeg synes ikke akkurat dette var en veldig stor nyhet. Den største forskjellen for brukeren er en egen UI for det

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Liker eigentleg dårlig at nokon skal bestemme korleis eg skal bruke eposten min.

 

Dersom eg bruker epost til tekst chatting så er 30 sekunders forsinkelse unødvendig lenge å vente, men eg kan sjå litt meir nytten dersom ein bruker eposten til å sende formelle brev og slik, men då burde tidsforsinkelsen vært langt lenger for at den skal ha særlig med hensikt.

 

Så kvifor ikkje legge dette som eit alternativ på "send" knappen? Stor knapp med 30+ sekunders forsinkelse, og ein liten knapp for å sende direkte? Eventuelt gi muligheita til at kvar enkelt velger sjølv kor lang forsinkelse dei veil ha, eller ikkje ha, gjennom instillingane.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det det, men hvorfor kan ikke jeg vurdere det selv?

 

Fordi du kommer til å sette verdien til 3000000 sekunder og så kontakte support eller rante i forum over at mailen din aldri kommer frem til mottaker. Support er alt for dyrt for noe man ikke betaler noe særlig for, derfor er de livredde for å påføre seg selv kostnader eller dårlig PR.

 

Hvis man på død å liv skal kontrollere alle detaljer selv burde man begynne med å tenke to ganger gjennom hva man sender.

Lenke til kommentar
Fordi du kommer til å sette verdien til 3000000 sekunder og så kontakte support eller rante i forum over at mailen din aldri kommer frem til mottaker. Support er alt for dyrt for noe man ikke betaler noe særlig for, derfor er de livredde for å påføre seg selv kostnader eller dårlig PR.

 

Hvis man på død å liv skal kontrollere alle detaljer selv burde man begynne med å tenke to ganger gjennom hva man sender.

 

Det hadde jeg ikke. Hvis det stemmer det du sier, må de ta en kraftig opprydding av potensielle "minefelt". Bare under "POP/Forwarding" er det en del fallgruver:

post-74755-0-16338300-1435222080_thumb.jpg

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

 

Den nye angre-funksjonen er dog ikke noe nytt fenomen, for den har vært en del av Labs, et testområde der du siden 2009 har kunnet bruke denne funksjonen i beta-form. Nå har den altså blitt flyttet over som et standardvalg for Gmail-brukere.

Har hatt dette i mange år. Har reddet meg uendelig mange ganger!! Skru på, anbefales!!

Lenke til kommentar

 

"Nå kan du..."? Dette har da eksistert lenge.

Det er lov å lese mer enn overskriften før man plumper ut med en kommentar.

 

Jeg leste hele artikkelen. Jeg snakker kun om overskriften, som kunne ha vært skrevet bedre. Hva snakker du om?

Endret av Efreeti
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...