Gå til innhold

FEATURE: Vi oppsummerer 15 år med rykter, håp og skuffelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ikke rush dette for å nå 20-års jubileumet, pretty please with cake on top! La det heller ta 10 år, slik som med Final Fantasy Versus / XV om det er hva som skal til for å få skikkelig kvalitet.

 

Som er hintet til også, vi må ikke regne med at det blir som det var for 20 år siden, men at det blir et nytt opplegg. La oss prøve å ikke ødelegge for yngre generasjonen ved å spyle ut om hvor mye en misliker enhver forandring som måtte komme og heller se det positive i hva en kan dele (karakterer, historie, musikk (remixet), osv.).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de forandrer storyen eller combat systemet blir jeg skuffet, og om det ikke er på japansk kan de glemme det. :p

 

"I don't want to change it that much. But we can't have these upgraded, beautiful 3D models of Cloud and Barrett, still lining up in a row, jumping forward to attack an enemy, then jumping back to wait for their next turn. That would be bizarre. Of course there will likely be changes there. But if we took away parts like the lighter moments of the game, then it would no longer be FFVII."

http://www.engadget.com/2015/06/17/final-fantasy-vii-remake-interview-e3-2015/

Lenke til kommentar

 

 

Om de forandrer storyen eller combat systemet blir jeg skuffet, og om det ikke er på japansk kan de glemme det. :p

 

"I don't want to change it that much. But we can't have these upgraded, beautiful 3D models of Cloud and Barrett, still lining up in a row, jumping forward to attack an enemy, then jumping back to wait for their next turn. That would be bizarre. Of course there will likely be changes there. But if we took away parts like the lighter moments of the game, then it would no longer be FFVII."

http://www.engadget.com/2015/06/17/final-fantasy-vii-remake-interview-e3-2015/

Så det du sier er at jeg ikke burde kjøpe det med en gang, men vente til første bølge av oldschoolers har klaget og fått igjennom forandringer som gjør det mer in-line med gamle FF VII, og SÅ kjøpe det?

 

Det bisarre her er at Square kanskje ikke har forstått at fansen VIL ha et NØYAKTIG kopi av spille, REMADE, ikke en halveis kopi remade med litt av det og litt av det, nei, alt eller ingenting.

Lenke til kommentar

De vil nok ikke bare sikte seg inn på fans av originalen, men også lage et spill som skal tiltale nye generasjoner. Dessverre er utsagnene til Nomura så vage at det er umulig å vite hva de skal forandre på og ikke. Sitatet som er gjengitt over kan tolkes både som at turbasert skal ut, og som at ATB-systemet skal videreføres men i en mindre stivbent form.

 

Uansett så er nok det beste å ha minst mulig rigide forventninger til hvor mye remaken skal ligne på originalen og heller gå inn med et åpent sinn og vurdere remaken på sine egne premisser. Det verste som kan skje er at spillet blir slaktet for å ikke ligne på originalen selv om det faktisk er godt gjennomført. Jeg er enig med Nomura i at om man bare vil ha et spill som er en kopi av originalen, kan man like godt spille den. Det finnes i tillegg flere mods man kan installere for å oppgradere grafikken i originalen, øke vanskelighetsgraden, og mer.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Det er likevel ingen mods som gjør bakgrunnene finere. Det finnes dog mods som har forsøkt å oppskalere dem, og putte på visse filtre, men det ser ikke pent ut.. Samt, ingen av de moddene matcher hverandre noe særlig.

 

Skal man få best FF7-opplevelse i dag så er det like greit å spille originalen på emulator.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at jeg ikke burde kjøpe det med en gang, men vente til første bølge av oldschoolers har klaget og fått igjennom forandringer som gjør det mer in-line med gamle FF VII, og SÅ kjøpe det?

 

Det bisarre her er at Square kanskje ikke har forstått at fansen VIL ha et NØYAKTIG kopi av spille, REMADE, ikke en halveis kopi remade med litt av det og litt av det, nei, alt eller ingenting.

 

Han informerer vel bare om at du kan se langt etter at det ikke blir noen endringer.

 

Jeg kan vel kalles "oldschool" da jeg prøvde spillet når det kom ut i 1997, og jeg er SJELEGLAD det er en remake og ikke remaster. Spillet kommer ut på nytt på PS4 i en oppusset versjon uten forandringer så spillet slik det var kan man spille på nytt der. Det er bare å glede seg til i vinter for ps4-versjon av originalen og remake som kommer "soon". :)

Lenke til kommentar

 

Jeg kan vel kalles "oldschool" da jeg prøvde spillet når det kom ut i 1997, og jeg er SJELEGLAD det er en remake og ikke remaster. Spillet kommer ut på nytt på PS4 i en oppusset versjon uten forandringer så spillet slik det var kan man spille på nytt der. Det er bare å glede seg til i vinter for ps4-versjon av originalen og remake som kommer "soon"

 

 

"Oppusset versjon" med de samme 320x240 oppløste bakgrunnene (eller er det kanskje så mye som 640x480 eller 800x600 på PC?). Nei, denne "oppussete" versjonen som visstnok skal komme til PS4 er i bunn og grunn bare en ubrukelig relansering av PC-versjonen fra 1998, som S-E i et par år nå har solgt som en "hd-remake" på PC. Grafikken i FF7, og da spesielt bakgrunnene viser helt klart sin alder, og er rett og slett dritstygge på en moderne skjerm.

 

Derfor er det nødvendig med en ekte HD-remaster/make som pusser opp, men fortsatt beholder stilen og sjarmen fra originalen, slik at en slipper å dra frem "tjukk-tv" og PS1 hver gang en vil spille FF7 uten å gremmes over den lave oppløsningen. Heller det enn at Nomura skal få lov til å lage en advent children/FF15 versjon av FF7.

 

Men for all del, jeg skal ikke si det ikke blir spennende å følge med på hva S-E finner på med denne remaken. Jeg har jo også et bitte lite håp om at S-E har såpass selvinnsikt at de innser at en remake av FF7 ikke kan gå for langt vekk fra originalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...