Gå til innhold

Tenåring skutt og drept da han prøvde å spore opp telefonen sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis du selv ikke tar bryet, så er det vel heller naturlig hva du kan forvente.

 

Sant. Men all erfaring forteller meg at tiden min brukes mer fornuftig på noe annet. Unntak er der anmeldelse er nødvendig for å få dekket forsikring. Fikk frastjålet en mobil på cafe. Saken ble selvsagt henlagt, men det var forståelig siden det var begrenset å jobbe utifra.

Andre erfaringer:

- Bror ble slått og banket bevisstløs i eget hjem, før tyvene tok med seg flatskjermer og bilen til far. Når vi fant bror liggende halvt bevisstløs i gangen dagen etter ringer vi politi. De ba oss kontakte dem igjen til uka, fordi de ikke hadde tid i helgen. Null interesse for å sikre spor. Det var blodige fotspor i huset, samt avtrykk etter sko i brystet til bror. Bilen ble funnet en uke senere, totalskadet.

- Kompis ble uprovosert slått ned en fredag kveld. Ringte politi, fikk beskjed om at de har viktigere ting å gjøre før de la på. Ringte opp igjen, fikk advarsel om å ikke tulleringe mer med mindre vi ville bli anmeldt.

 

Begge disse er noen år siden nå, men har gjort sitt til at jeg har svært liten tillit til at politi skal hjelpe meg den dagen jeg trenger det.

 

Generelt sett prøver jeg å tro at politi gjør en god jobb. Og det gjør de nok i litt større saker, men ganske ofte får vi høre at politi har for lite ressurser til å ta seg av de mindre sakene. Å tro at politi da vil hjelpe deg med å få tilbake en mobil er da en smule naivt. Med ressursene de har vil jeg si meg enig i at de faktisk har bedre ting å bruke tiden sin på. Samtidig sender det et signal om småkriminelle kan herje som de vil.

 

Dette er problemet: http://www.rb.no/lokale-nyheter/disse-sakene-skal-ikke-etterforskes/s/1-95-7457095

Slik er det mange steder. Når de forteller utad at de ikke engang vil etterforske visse saker, kan man jo lure på hvorfor man skal anmelde og bruke av egen tid på det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...