Gå til innhold

Game of Thrones skriver pirathistorie – igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvor mange som betaler for HBO abb men likevel havner i denne statistikken.

Jeg har betalt for HBO nordic helt fra starten av, og må innrømme at jeg har valgt å laste ned en sikkerlig 720p utgave ganske ofte, siden kvaliteten har vært såpass lav.

 

Men må gi de skryt for å ha økt kvaliteten betraktlig i det siste, mye høyere bitrate nå. Går faktisk an å se hva som skjer i raske og mørke scener og. Så har sett hele sesong 5 via strømme tjenesten.

Endret av Hagene
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hagene:

Ikke sant, jeg tror veldig mange gjør som deg. Ikke bare for kvalitet men fordi de har en eller annen app de bruker til å se alt samlet. Både ting fra HBO, Netflix og andre tjenester de betaler for.

 

Jeg tror en veldig stor andel "Piratene satt ny rekord" faktisk er folk som betaler men som bruker piratalternativer fordi det er mer funksjonelt.

 

Derfor litt lei i av å lese om "pirater ditt og datt" uten at noen gidder å gjøre skikkelig research på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tror en veldig stor andel "Piratene satt ny rekord" faktisk er folk som betaler men som bruker piratalternativer fordi det er mer funksjonelt.

 

Derfor litt lei i av å lese om "pirater ditt og datt" uten at noen gidder å gjøre skikkelig research på dette.

 

Det blir for dumt å avsi hele artikkelen som "ikke skikkelig research". Hva begrunner du påstanden om at folk betaler og samtidig laster ned med? Det er ingen tvil om at dette er tidenes mest ulovlig nedlastede program. 

Lenke til kommentar

Jeg tror en veldig stor andel "Piratene satt ny rekord" faktisk er folk som betaler men som bruker piratalternativer fordi det er mer funksjonelt.

 

Kan skrive under på dette. Jeg betaler for både Viaplay/Netflix/HBONordic/Dplay. Har kutta ut vanlig TV abonnement så det går ca opp i opp... men allikevel bruker vi veldig mye Popcorn Time (og tidligere XBMC / 1Channel).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror en veldig stor andel "Piratene satt ny rekord" faktisk er folk som betaler men som bruker piratalternativer fordi det er mer funksjonelt.

 

Derfor litt lei i av å lese om "pirater ditt og datt" uten at noen gidder å gjøre skikkelig research på dette.

 

Det blir for dumt å avsi hele artikkelen som "ikke skikkelig research". Hva begrunner du påstanden om at folk betaler og samtidig laster ned med? Det er ingen tvil om at dette er tidenes mest ulovlig nedlastede program. 

Kan bare snakke for min del. Men i år så jeg GoT på lovlig vis. Det skjer ikke igjen.

Hadde det gratistilbudet som canal digital hadde på cmore-pakken. Tok opp episodene første gang den ble sendt, natt til mandag.

Man kunne ikke stole på at det sendt med Dolby Digital, det var sånn 50/50 sjanse. Så avsluttet det abonnementet så snart GoT var ferdig.

Neste sesong blir det piratbukta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som laster ned 480p versonen ser den vel på mobilen sin da vel....håper jeg. Vært synd hvis folk så den på en stor TV :p

Nei, det fins masse rare folk som liker mykt bilde og av en eller annen grunn foretrekker mindre detaljer. Dette er de samme som fortsatt insisterer på å kjøpe DVD-versjonen av film når de kommer ut. Noen er til og med så kokko at de påstår de ikke klarer å se forskjell (som i de tilfeller det gjelder dårlig syn er korrekt, men andre ikke).

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

 

De som laster ned 480p versonen ser den vel på mobilen sin da vel....håper jeg. Vært synd hvis folk så den på en stor TV :p

Hvorfor det? Oppløsning, som datagenererte spesialeffekter, har ingent betydning på filmmediumets kunstneriske verdi.

 

Selvfølgelig har det det! Høyere oppløsning = mer dybde og detaljer i bilde. Ta en scene som ser utover ett landskap. Hva tror du vil gi ett mest atmosfærisk inntrykk; ett bilde med 480p eller ett bilde med 2160p (4k) oppløsning?

 

Jeg skal fortelle deg hvorfor du fortsatt ser på 480p video som du strekker ut på skjermen du bruker. Det er fordi du er ett vanedyr som har lært deg selv å like ett mykt, udetaljert bilde. Dette er hva du er vokst opp med, så hvorfor forandre seg? Kanskje trenger du dette myke, udetaljerte bilde for å slå på din egen "suspension of disbelief". Ikke vet jeg. En ting er sikkert, foretrekker du 480p så har du feilet og evolvere som person til det som er bedre, på grunn av psykologiske komplekser. Enten det, eller så er du fullstendig ignorant over forskjellen. De har jeg møtt også. Håper ikke du tar noe av dette personlig. Bare en overfladisk analyse.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

 

 

Ta det med ro, Allo. Ta et steg tilbake og les så innlegget mitt en gang til, før du går inn i en lang tirade om ting som har ingen relevans med det jeg skrev.

 

Oppløsning, som datagenererte spesialeffekter, har ingen betydning på filmmediumets kunstneriske verdi.
Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...