Gå til innhold

Disse to telefonene er ekstreme på forskjellige måter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

"Spørsmålet er vel egentlig om det er noe å tjene med 4K på en mobilskjerm, ettersom det allerede er kliss umulig å se pikslene i toppmodeller som Galaxy S6 og LG G3"

 

Flere som kommenterte VR-bruken da tek nettverket skrev om denne sist. Hadde dere samkjørt artiklene og lest opp på kommentarene hadde ikke denne artikkelen virket så uinformert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Her skal du få gratis redigert artikkel. 

 

Med en skjerm på 6,8 tommer, er ikke batteriet på 3500mAh særlig imponerende, spesielt når mobilen er 7.7mm tykk. Huawei har for eksempel fått plass til et 4100mAh batteri i sin Mate7, som til tross for en tykkelse på 7.9mm har mindre plass å rutte med i lengden og høyden. Sammenlikner man med nettbrett av tilsvarende størrelse vinner heller ikke Lenovo noen pris for stort batteri, så da gjenstår det å se hvordan batteritiden blir i praksis.

 

 

 

 

Spørsmålet om pikseltetthet på mobiler har vært sentralt i noen år nå, så når man da mer enn dobler antall piksler fra toppmodellen Galaxy S6 til ZTEs nye mobil kan man lure på hva poenget er. I vanlig bruk ser man allerede ikke pikslene på dagens toppmodeller, så mange vil nok være skeptisk til om 4k-oppløsning er godt for noe annet enn å øke prisen og tappe batteriet.

 

Det er allikevel ett felt hvor denne oppløsningen kommer til sitt rette, nemlig virtuell virkelighet. I tillegg til Google sitt Carboard-prosjekt har du allerede flere selskaper som leverer universale 3D-briller til mobiler med skjermstørrelse på 5.5 tommer, og til denne bruker er 4k-oppløsning ikke for mye. Over sommeren kommer i tillegg Cmoar med sine briller som i tillegg til vanlig VR vil fungere som videobriller til 2D-innhold, så i kombinasjon med Star 3 vil du da ha muligheten til å se 4k-film på virtuelt lerret. Inntoget av 4k på mobil er kanskje det dyttet markedet trenger for å adoptere VR for fullt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvor utbredt er egentlig VR på mobil? Må vel være så nisje som overhodet mulig?

 

Ikke veldig utbredt. Vanskelig å få det utbredt når man må spesialbestille de fleste av VR-brillene fra utlandet, i tillegg til at oppløsningen på dagens mobiler er for dårlig. 1080p-skjermen på min iPhone 6 Plus gir meg plutselig flashback til da mobiler hadde QVGA-oppløsning når jeg bruker den til VR. 

Lenke til kommentar

Hvorfor fornekter folk stadig vekk at pikslene ikke kan ses? Se i den andre tråden, La Menthe har fremlagt tydelig bevis på at du kan se pikslene. Det er et poeng med høyere oppløsning til vanlig bruk, forstår ikke hvorfor folk påstår noe annet en det forskerne sier? Er skjermoppløsning en religion, der folk selv kan velge å tro ved hvilken pikseltetthet man kan eller ikke kan se piksler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er skjermoppløsning en religion, der folk selv kan velge å tro ved hvilken pikseltetthet man kan eller ikke kan se piksler?

Nei, dette er absolutt ikke opp til hver enkelt å avgjøre. Det er Apple som til en hver tid fastsetter optimal pikseltetthet/oppløsning, nemlig den som er på høyeste specca tilgjengelige iPhone  ;)

 

Det samme gjelder forøvrig andre funksjoner også. Om ikke Apple leverer det, så har ikke brukerne behov for det enda (som MMS, NFC, osv.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor fornekter folk stadig vekk at pikslene ikke kan ses? Se i den andre tråden, La Menthe har fremlagt tydelig bevis på at du kan se pikslene. Det er et poeng med høyere oppløsning til vanlig bruk, forstår ikke hvorfor folk påstår noe annet en det forskerne sier? Er skjermoppløsning en religion, der folk selv kan velge å tro ved hvilken pikseltetthet man kan eller ikke kan se piksler?

 

Det er helt riktig. Selv sverger jeg til 320x200 religionen, og av og til 8x8 spritereligionen som er et utspring av den første. Graphaku akbar!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...