Gå til innhold

RYKTE: Note 5 kan få større skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Håper virkelig denne kommer med 4K. Det hadde vært fantastisk.

4K? på den "lille" skjermen?

Har selv Note 4 med QHD display, og med mindre du bruker VR briller har du ikke sjangse til å se pixlene.

Klart jeg har. At man kan se piksler i relativt høyt ppi (som på Galaxy S6) er et vitenskaplig faktum. At man også kan se bedre bildekvalitet fra en skjerm hvis piksler går utenfor ens synsevne er også noe en rekke studier har kommet frem til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Håper virkelig denne kommer med 4K. Det hadde vært fantastisk.

4K? på den "lille" skjermen?

Har selv Note 4 med QHD display, og med mindre du bruker VR briller har du ikke sjangse til å se pixlene.

Klart jeg har. At man kan se piksler i relativt høyt ppi (som på Galaxy S6) er et vitenskaplig faktum. At man også kan se bedre bildekvalitet fra en skjerm hvis piksler går utenfor ens synsevne er også noe en rekke studier har kommet frem til.

 

Det skal fortsatt drives av en mobil prosessor, med ett relativt lite batteri...

Er fortsatt veldig få pc'er der ute med 4K, for å si det slik.. :p

Og de som har det, må ha noen voldsværk av noen skjermkort for å spille spill med god grafikk i den oppløsningen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Håper virkelig denne kommer med 4K. Det hadde vært fantastisk.

4K? på den "lille" skjermen?

Har selv Note 4 med QHD display, og med mindre du bruker VR briller har du ikke sjangse til å se pixlene.

Klart jeg har. At man kan se piksler i relativt høyt ppi (som på Galaxy S6) er et vitenskaplig faktum. At man også kan se bedre bildekvalitet fra en skjerm hvis piksler går utenfor ens synsevne er også noe en rekke studier har kommet frem til.

 

Det skal fortsatt drives av en mobil prosessor, med ett relativt lite batteri...

 

 

S6 økte pikslene med nesten det dobbelte fra S5, og valgte i tillegg å krympe batteriet -- uten å nevnverdig ofre batteritiden. Nå er selvsagt hoppet fra 1440p til 2160 betydelig større enn 1080p til 1440p, men med eventuelt 5 måneders videre utvikling i strømeffektive løsninger, samt et valg om å øke batteristørrelsen (ikke minke som på S6), burde 4K på Note være en realistisk utsikt allerede i 2015.

 

Når det er sagt, så er dette bare forhåpninger. Samsung kan slå på stortromma nok en gang og introdusere den føste smarttelefonen med 4K. Eller så kan de bare gi oss en tynnere og mer batterieffektiv Galaxy Note 5 på 1440p; uansett vil de lansere en utrolig god mobiltelefon. Hvis ikke Note 5 får 4K, vil Note 6 gjøre det. Det er også lite innhold å finne i 4K for øyeblikket, så for min del går det helt fint å vente til 2016. Det er ikke som om filmer, min primære interessefelt, kommer i 4K med det første...

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Det skal fortsatt drives av en mobil prosessor, med ett relativt lite batteri...

Er fortsatt veldig få pc'er der ute med 4K, for å si det slik.. :p

Og de som har det, må ha noen voldsværk av noen skjermkort for å spille spill med god grafikk i den oppløsningen.

 

Spiller du vanligvis spill med god grafikk på mobil? Sist jeg sjekket var det ingen slike spill til mobil. Sist jeg sjekket gir ikke apper deg noe valg i grafikkinnstillinger heller. Det vil og si at disse appene som er "tunge" å kjøre grafisk kan lett kjøres av selv budsjettmobiler. Dermed vil det sannsynligvis være veldig lite problematisk hvis mobilen har en av de beste GPUene på markedet.

 

Hvis det kommer apper som tillater å stille opp grafikken, så vil det nok lett å få dem til å kjøre i 1080p, som fint oppskaleres til 4K. Xbox One lar seg ikke påvirke av at du kobler til en 4K TV, den rendrer spillene i 720p uansett. Og en ting er hvertfall sikkert. Du trenger ikke GTX Titan X for å spille kabal på en 4K skjerm. Hvis Samsung hadde hat muligheten for å lage en mobil som var kraftig nok til å kjøre Witcher 3 på mobil, selv om det bare var i 1080p tror jeg nok de hadde vært veldig glade. Hadde vært bra for Norge og, da Samsung sine GPUer blir designet av ARM Norway (Mali).

Lenke til kommentar

 

Det skal fortsatt drives av en mobil prosessor, med ett relativt lite batteri...

Er fortsatt veldig få pc'er der ute med 4K, for å si det slik.. :p

Og de som har det, må ha noen voldsværk av noen skjermkort for å spille spill med god grafikk i den oppløsningen.

 

Spiller du vanligvis spill med god grafikk på mobil?

Spiller en del Modern Combat 5 på min Note 4, og der må man skru ned grafikken for å ikke få framedrops pga oppløsningen.

 

En løsning er å bruke en app som krever root for å skru ned oppløsningen til 1080, men da er jo poenget med skjermen borte?

Lenke til kommentar

Mitt håp for Note 5 er at det ikke bare blir en forstørret utgave av S6 med penn. Må gjerne gå for et lignende design, gjør ingenting om det er unibody, men vil gjerne ha støtte for minnekort. Og så vil jeg IKKE ha de forenklede menyene som er i S6. Det er allerede mulig å aktivere "Enkel modus" på de fleste Galaxy telefoner, kanskje de kunne gitt mulighet for en "Avansert modus" i tillegg til vanlig "standard modus".

Lenke til kommentar

 

 

Det skal fortsatt drives av en mobil prosessor, med ett relativt lite batteri...

Er fortsatt veldig få pc'er der ute med 4K, for å si det slik.. :p

Og de som har det, må ha noen voldsværk av noen skjermkort for å spille spill med god grafikk i den oppløsningen.

Spiller du vanligvis spill med god grafikk på mobil?

Spiller en del Modern Combat 5 på min Note 4, og der må man skru ned grafikken for å ikke få framedrops pga oppløsningen.

 

En løsning er å bruke en app som krever root for å skru ned oppløsningen til 1080, men da er jo poenget med skjermen borte?

 

Har ikke tall for Note-serien. Jeg har derimot tall for Galaxy S4, Galaxy S5 og Galaxy S6:

http://images.anandtech.com/graphs/graph9146/73779.png

Onscreen ytelse fra S4 til S5 øker med 14 fps, og 11 fps fra S5 til S6. Til tross for økt oppløsning i S6 øker altså onscreen fps, og nesten like mye som for forrige generasjon.

 

Prøvde spillet ganske kort, men åpenbart ikke lenge nok til at jeg fikk endre innstillinger. Ellers ville jeg ikke kalt det grafikkinnstillinger. Du har bare to presets å velge i. Hvis et mobilspill kommer med grafikkinnstillinger vil jo oppløsning være en av dem.

 

Ellers viser jo anandtech sine tester at de eneste som scorer bedre enn S6 på onscreen er en del iPhoner, som er lite overraskende mtp på at de er kjent for veldig lav oppløsning. I tillegg har du M9, hvertfall de første 10 minuttene du spiller. Er ikke så sikker på hvordan det vil gå i lengden. Ellers så har Note 4 relativt like onscreen-verdier som Galaxy S5 har. Så igjen, høyere oppløsning betyr ikke dårligere ytelse eller lavere batteritid. Lavere oppløsning kunne gitt enda bedre batteritid og enda bedre ytelse. Produsentene velger derimot å ta forbedringene som blir gjort til å lage bedre skjermer og kraftigere mobiler. Når det er ytterst få tilfeller der du vil få problemer med høy oppløsning på note 4 (som kommer av manglende valg av oppløsning i apper), og du ellers nyter godt av det. Da blir det en enkel avgjørelse for Samsung å gå for 1440p. Folk vil ikke ha telefoner med 1080p og lang batteritid, enkelt og greit.

 

Hvor mye kommer denne til å selge i forhold til Huawei, ZTE, Xiaomi, Lenovo sine mobiler?:

http://www.techspot.com/news/60958-gionee-new-smartphones-impress-237-megapixel-camera-colossal.html

Den kommer ikke til å selge mye i det hele tatt. Mobiler med veldig god batteritid er et nisjemarked. Folk kan påstå og skrive så mye de vil om det her på forumet, men det endrer jo ikke salgstatistikkene. Det er en grunn til at Samsung, Apple osv gjør det de gjør. De har nok et par ansatte som analyserer og finner ut hva som selger. Selvfølgelig kan de gjøre feil av og til. Likevel er dette noe som skjer år etter år, på tvers av stort sett alle produsenter. Sony er et semi-unntak.

Lenke til kommentar

"Med andre ord er du kvitt irritasjonen med å treffe riktig som med en tradisjonell USB-kontakt. "

 

Sært, det pleier ikke irritere meg å treffe riktig - men det er gjerne noen som gjør det?

De kommer i tilfelle til å bli skikkelig forbanna med den nye kontakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen sprell må de jo finne på for å skille seg fra mengden :)

 

men de kan jo utnytte arealet bedre. Buker å sette opp LG g3 mot note og 6+ og den oppleves mye mindre.

 

Kanskje slenge på et OS med kun det man trenger.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_4-6434.php

http://www.gsmarena.com/lg_g3-6294.php

 

Forskjellen i skjermutnyttelse er 74.2% til 75.3%. Du må oppleve ytterst minimale forskjeller som svært store med andre ord. Det er jo selvfølgelig noe personlig. Likevel så holder ikke det til å kreve at Samsung må utnytte arealet bedre. Ellers er vel Huawei best på dette om jeg ikke husker feil. Sånn sett har LG og mye å gå på. Ellers har du rett i at Apple sine produkter er forferdelige på dette området.  6+ har 67.8% (!).

 

Ingen OS kan inneholde bare det du trenger da det er individuelt. Android er jo et OS som faktisk lar deg endre såpass mye at det faktisk bare blir det du trenger.

Lenke til kommentar

 

Ingen OS kan inneholde bare det du trenger da det er individuelt. Android er jo et OS som faktisk lar deg endre såpass mye at det faktisk bare blir det du trenger.

 

På min Android følger det med masse Google-programmer jeg ikke kan avinstallere. Jeg kan deaktivere enkelte apper, men så aktiverer de seg selv igjen ved neste oppdatering.

 

Jeg vil veldig gjerne fjerne mye av dette unødvendig drittet, men får ikke lov. På min forrige iPhone var det også noen ting jeg ikke trengte og ikke fikk slettet, men langt mindre. Der var det også mulig å totalt deaktivere ting som Game Center, i motsetning til på Android hvor appene fortsatt spør om innlogging til G+ selv om jeg har deaktivert alt jeg kan.

Lenke til kommentar

 

På min Android følger det med masse Google-programmer jeg ikke kan avinstallere. Jeg kan deaktivere enkelte apper, men så aktiverer de seg selv igjen ved neste oppdatering.

 

Jeg vil veldig gjerne fjerne mye av dette unødvendig drittet, men får ikke lov. På min forrige iPhone var det også noen ting jeg ikke trengte og ikke fikk slettet, men langt mindre. Der var det også mulig å totalt deaktivere ting som Game Center, i motsetning til på Android hvor appene fortsatt spør om innlogging til G+ selv om jeg har deaktivert alt jeg kan.

 

Fra google har jeg maps, chrome, gmail, disk og play store som ikke kan avinstalleres eller deaktiveres. Jeg ville kalt disse ganske essensielle for de alle fleste brukere? Alle ikoner kan og skjules etter ønske.

 

Som du skriver er det appene som spør om du vil bruke google sin sosial-spill app. Det er ikke google som spør. Det er opp til den som lager appen om de vil inkludere google innlogging i spillet. Da vil du altså deaktivere en del av det som er i appen. Dermed er ikke dette noe Android tvinger på deg. De fleste lar deg også fortsette uten å logge inn. Jeg vet ikke hvordan Game Center fungerer, men jeg tviler på at funksjonaliteten er lik.

 

Ellers har jeg aldri opplevd at google programmer reaktiveres, så da må det være en feil i softwaren, eller så aktiverer produsenten din appsene igjen. Igjen er det altså ikke Android, men en produsent som gjør det.

 

Ellers kan absolutt alle ikoner skjules hvis du ikke liker å se på dem.

 

Hvis du er veldig opptatt av en eller annen grunn med å bare ha nøyaktig akkurat det du vil ha så er det jo bare å bare å søke på nettet å finne en annen Android utgave, som Cyanogenmod.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...