Gå til innhold

Frir til bilentusiasten med håndsydd skinn og aluminium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen sak er at de burde linke dette opp med VR-briller slik at man kan sitte i setet med Oculus-briller som "hjelm" inne i bilen og ser pedalene og rattet animert i spillet mens du holder det i virkeligheten.

 

Ingen problem det. Simulatorer som "Assetto Corsa" støtter Octolus Rift.

 

Har brukt Logitech ratt før i pc spill som Need for speed. Syns responsen er som å kjøre på isbane. Håpløst.

 

Need for speed er typpisk spil som er så urealistisk at det er best å spille med stikke. Prøv en skikkelig simulator og du vil merke at det er andre boller.

Lenke til kommentar

Ratt og pedaler i NFS titler blir ikke helt bra dessverre, du må regne med å bruke mye tid på å konfigurere rattet for å få noe brukbart.

Ellers er nok prisen litt for stiv ifra Logitech her, de har laget middels kvalitet før, og  det å ta hoppet opp for å yppe på de store gutta som Thrustmaster er vell ikke helt enkelt å få til.

 

Selvsagt vil du ha ratt som tåler ekstremt med juling så har du Thomas Superwheel... Men da må du ofre Force Feedbacken.

Lenke til kommentar

Logitech sine sett har for liten diameter på rattene, regner med det gjelder denne utgaven også. Vurderer heller å prøve thrustmaster nå som jeg har solgt mitt logitech!

På de tidligere rattene (eller iallefall G25) er det mange som har montert eget ratt. Så tror ikke det er en så vanskelig mod.

 

G29 har så mye knapper på rattet at det går nok ikke.

Lenke til kommentar

Har brukt Logitech ratt før i pc spill som Need for speed. Syns responsen er som å kjøre på isbane. Håpløst.

 

Det er fordi du kjørte need for speed. Need for speed er ikke laget for å spilles som et bilspill på omtrent noen som helst måte. Prøv noe litt mindre arcade, og noe som faktisk har ordentlig støtte for ratt, så blir du nok ganske imponert.

 

Vanvittig pris... 4,000 kr er dobbelt så mye som det bør koste.

 

En annen sak er at de burde linke dette opp med VR-briller slik at man kan sitte i setet med Oculus-briller som "hjelm" inne i bilen og ser pedalene og rattet animert i spillet mens du holder det i virkeligheten.

 

Det er det jo i såfall spillprodusentene som gjør. Men alle nye bilspill har vel for tiden VR støtte? Ihvertfall de som er verdt å spille! (Assetto Corsa, Dirt Rally mm.)

 

 

Neste settet mitt tror jeg at blir Fanatec. Svine dyrt, men så er kvaliteten der etter. HAdde ikke gjort noe å få prøvd dette rattet heller, for den saks skyld. Eneste som er relativt dårlig på g27, og forsåvidt g25, var jo girspaken.

Lenke til kommentar

4000 + 600 grunker.

 

Vel, man kan jo få et bilvrak til mindre penger, der man får fullt fungerende ratt, pedaler, førersete, bilstereo, dekk, sliten motor, rusten chassis med mye mere.  :)

 

Så kan man ha det sandkassegøy, og sitte å si vrooom vroom. Øøøøhhhrrrrr, ææææhherrr. Og alle de andre godlydende, til naboen begynner å lure på hva som skjer hjemme i gårdsrommet ditt.  :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Synes det kanskje var noe dyrt, men kan finne på å plukke med meg et brukt ratt+pedaler i fremtiden. G25en er enda mer enn nok til det jeg har brukt det til. Spendt på anmeldelser av utstyret. 

Endret av Slettet-dKc7vp3W
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...