Gå til innhold

Her er forbrukerversjonen av Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha, forstår ikke at de kaster bort tiden på noe slikt. 720@30 fps til VR? Hvis du skal ha VR så har du PC enkelt og greit. Det er bare bortkastet å pøve å gjennskape virkeligheten med så svak maskinvare, du må ha noe kraftig for at det faktisk skal blir virkelig. Ser ikke poenget, da xbox uansett vil gi en svært dårlig opplevelse, og ikke i nærheten av å være i nærheten av virkelighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den ser bra ut, godt at de la til høytalere i settet.

 

Jeg blir desværre nødt til å prøve dette nye, da utviklerutgaven jeg eier gir meg "sjøsyke" ganske fort, avhengig av spillet 2 minutter til en halv time.

 

prøvde halflife 2 med de, og togstasjonen ble helt ekte. nå husker jeg den togstasjonen som om jeg faktisk har vært der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den ser bra ut, godt at de la til høytalere i settet.

 

Jeg blir desværre nødt til å prøve dette nye, da utviklerutgaven jeg eier gir meg "sjøsyke" ganske fort, avhengig av spillet 2 minutter til en halv time.

 

prøvde halflife 2 med de, og togstasjonen ble helt ekte. nå husker jeg den togstasjonen som om jeg faktisk har vært der.

Det er jo ganske personlig hvordan det påvirker folk. Det samme gjelder for 3D filmer. Noen klarer ikke 3D filmer og blir dårlige, mens andre kan se på 3D filmer i timevis i strekk.

 

Det vil nok sikkert hjelpe med bedre skjerm, høyere oppløsning og frekvens vil nok og hjelpe. Jeg vet at skjermer med Lighboost teknologi (jeg husker ikke godt nok hvordan den fungerer til å kunne skrive en helt korrekt beskrivelse) virker bedre å se på enn skjermer uten. Høy fps (noe som ikke bør være for vanskelig med HL 2), høy oppdateringfrekvens er nok og ganske viktig. Ville nok derfor ventet med å kjøpe til du vet at de har skiftet ut skjermen hvis du kjøper for å se om den gjør noe med "sjøsyke". Det er jo sannsynligvis noe som vil bli bedre med hver versjon, men hvis dette bare er en litt forbedret consumer versjon av forrige dev versjon så vil den ikke nødvendigvis gi en forbedring.

Lenke til kommentar

Hva er oppløsningen på skjermen? Artikkelen skriver ingenting om dette.

"De tekniske detaljene ble ikke avslørt" står det, så det er vel ikke bare denne artikkelen som mangler denne og andre detaljer.

 

Lighboost teknologi (jeg husker ikke godt nok hvordan den fungerer til å kunne skrive en helt korrekt beskrivelse)
 
Hvordan Lightboost fungerer beskrives vel best med film: 
 
Har selv gode erfaringer med å trikse fram Lightboost på en skjerm som egentlig ikke støtter det (for normal bruk, ikke 3D) for å redusere motion blur. 
Endret av Sondre K
Lenke til kommentar

 

haha, forstår ikke at de kaster bort tiden på noe slikt. 720@30 fps til VR? Hvis du skal ha VR så har du PC enkelt og greit. Det er bare bortkastet å pøve å gjennskape virkeligheten med så svak maskinvare, du må ha noe kraftig for at det faktisk skal blir virkelig. Ser ikke poenget, da xbox uansett vil gi en svært dårlig opplevelse, og ikke i nærheten av å være i nærheten av virkelighet.

Kommer ant på hva man legger i det, det fungerer vist nok på Galaxy gear også, så da burde det fungere med xbone. Men det er også helt naturlig at opplevelsen da ikke vil kunne sammenlignes fullt ut med en drøy pc-rigg.

 

Grunnen til at jeg la inn linken var at det var en del av lanseringen som ikke ble nevnt i artikkelen.

 

Jeg har for øvrig ikke xbone selv...

Lenke til kommentar

Jeg mente ingenting av det jeg sa mot deg personlig. Jeg er glad for at du finner og deler relevant informasjon med andre brukere på forumet :) Jeg bare kommenterte innholdet, og beklager hvis jeg var uklar i mitt svar slik at du følte at svaret også var litt rettet mot deg.

 

Det jeg ikke forstår med VR til Xbox er at du kjøper et dyrt ekstrautstyr til VR. Da blir det merkelig å ha så svak maskinvare som ikke står i stil til ekstrautstyret i det hele tatt. Dessuten er VR noe nytt som er under utvikling, til tross for denne modellen. I begynnelsen, og for å få en god opplevelse med slike teknologier må du ut med en grei sum penger. Du vil jo heller ikke trenge en drøy PC-rigg. Du vil komme ganske langt med et 980 f. eks. VR på xbox føler jeg bare er en dårlig snarvei til VR, som du kanskje vil synes er litt kult og få oppleve VR. Likevel vil det ikke bli en bra opplevelse, og noe som kan minne om noe annet enn et kult utstyr, og ikke noen fremtidig gaming revolusjon. For en 980-rigg derimot vil du kunne få følelsen av at dette virkelig er bra, dette er virkelig fremtiden.

 

Galaxy gear har vel ellers bare støtte for Android spill? Oppløsningsmessig er jo Gear VR ok, og oppdateringsfrekvens er jo og ok. Grafikken i spillene er jo ikke overbevisende i android. Dessuten er det jo ganske ønskelig å få til 2160p@120hz paneler slik som det er nå. VR trenger ganske god oppløsning og oppdateringsfrekvens for å bli bra, og noe som kan bli allmenn brukt.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Har sykt lyst til å teste. Noen som vet om steder i oslo hvor man kan teste?

 

Kjøp deg en Cardboard eller en "utvidet" Cardboard med plastikk, hodestøtte og lignende, legg inn mobiltelefonen din (som forhåpentligvis har 1080p eller høyere), og vips! Du har VR.

 

Det funker veldig bra til sine respektive områder: som å se filmer. Du kan enten splitte vanlige 2D filmer i SBS (side-by-side), eller så kan du laste ned opprinnelige SBS 3D filmere fra nettet og se de: 3D-opplevelsen er fantastisk mye enklere å se og følge med på enn på kino (hvor alt er et stort rabalder som gir deg hodepine).

 

Det mest fantastiske er å se POV-filmer (found-footage) i dette; Rec, en skrekkfilm i denne sjangeren, hadde uhyrlig større effekt i VR, for eks. Det eneste jeg savnet var høyere oppløsning (her må filmprodusentene få ræva i gir og lansere filmer i dette formatet!).

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis får VR filmskapere til å gå vekk ifra en standard fra tidlig på 1900-tallet. Få vekk motion blur osv i filmer, få slutt på at TVer må kompensere og faktisk få filmer med høy fps. Det er utrolig at så godt som alle filmer lages i 24 fps. I 2015.

 

Ellers trodde jeg filmmakere hadde god oppløsning på filmene?

 

Det finnes jo ellers filmsaler som benytter veggene, og med planer om å benytte tak og gulv. Det vil vel gjerne gi en bedre filmopplevelse hvis vi får VR med bøyde skjermer.

Lenke til kommentar

Den ser bra ut, godt at de la til høytalere i settet.

 

Jeg blir desværre nødt til å prøve dette nye, da utviklerutgaven jeg eier gir meg "sjøsyke" ganske fort, avhengig av spillet 2 minutter til en halv time.

 

prøvde halflife 2 med de, og togstasjonen ble helt ekte. nå husker jeg den togstasjonen som om jeg faktisk har vært der.

 

Jeg må faktisk være kritisk til at de har "høytaler" med på headsettet sitt. Det vil gjøre produktet dyrere.

For å ikke snakke om spørsmålet om hvor gode disse "høytalerne" er. På bildet viser de "on ear" høytalere, og av erfaring så er denne typen "on ear" dårlig (ligner på headsett til 49,- og jeg har aldri sett denne typen som er noe god).

For oss som har ordentlig headsett (selv bruker jeg Sennheiser 363D som sansyneligvis vil være mye bedre enn hva OR vil komme med) vil dette bare gjøre produktet dyrere uten å komme med noe konkret forbedring.

De må også ha lyddrivere med i produktet noe som vil gjøre produktet mer utsatt for feil.

Lenke til kommentar

 

haha, forstår ikke at de kaster bort tiden på noe slikt. 720@30 fps til VR? Hvis du skal ha VR så har du PC enkelt og greit. Det er bare bortkastet å pøve å gjennskape virkeligheten med så svak maskinvare, du må ha noe kraftig for at det faktisk skal blir virkelig. Ser ikke poenget, da xbox uansett vil gi en svært dårlig opplevelse, og ikke i nærheten av å være i nærheten av virkelighet.

 

 

Nå er det jo ikke slik at en vil få VR spill som blir rendret på XBO. Ihvertfall ikke med denne streaming funksjonen som er blitt presentert. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...