Gå til innhold

Apples nye musikktjeneste etterforskes for mulig brudd på konkurranselover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 Når det er sagt tror jeg nok de fleste oppegående menneskene skulle ønske det kun fantes en spillplattform der alle spill ble lagt til den, men det er ikke tilfelle. 


Nuvel, konkuranse er bra. Er selvfølgelig ønskelig at alle spillene jeg vil spille kommer til platformen jeg bruker, men dersom det bare er en plattform har ikke denne platformen noen konkuranse. Da taper forbrukeren igjen på at ting ikke går fremover. Endret av Spoki0
Lenke til kommentar

 

 Når det er sagt tror jeg nok de fleste oppegående menneskene skulle ønske det kun fantes en spillplattform der alle spill ble lagt til den, men det er ikke tilfelle. 

Nuvel, konkuranse er bra. Er selvfølgelig ønskelig at alle spillene jeg vil spille kommer til platformen jeg bruker, men dersom det bare er en plattform har ikke denne platformen noen konkuranse. Da taper forbrukeren igjen på at ting ikke går fremover.

Jo konkurranse er kjempe bra (stor tilhenger av det), men ikke i skitten form. Apple har masse ressurser og har økonomi som tåler å utspille et par skitne triks som vil sette dem i lederposisjonen, men hvor blir da av konkurransen når disse selskapene pakker sammen og takker for seg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 Når det er sagt tror jeg nok de fleste oppegående menneskene skulle ønske det kun fantes en spillplattform der alle spill ble lagt til den, men det er ikke tilfelle. 

 

Nuvel, konkuranse er bra. Er selvfølgelig ønskelig at alle spillene jeg vil spille kommer til platformen jeg bruker, men dersom det bare er en plattform har ikke denne platformen noen konkuranse. Da taper forbrukeren igjen på at ting ikke går fremover.

 

 

Konsoller fremmer ikke konkurranse, en åpen plattform alle kan levere hardware til er mye mer konkurranseutsatt, om du tror "en plattform" ikke har konkurranse, så har du misforstått.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Sony forhindrer også spill til å komme til Xbox og PC, det tar vekk litt av konkurransen. samme andre vei da.

 

Analogien din er feil. Playstation og XBOX bruker forskjellige plattformer og arkitektur/teknologi som støtter visse spill motorer, men ikke andre. det koster like mye ressurser å utvikle spill for hver av plattformene dersom man bruker ulike spillmotorer. Når det er sagt tror jeg nok de fleste oppegående menneskene skulle ønske det kun fantes en spillplattform der alle spill ble lagt til den, men det er ikke tilfelle.

 

spotify eller andre musikktjenester derimot er ingen "plattform" i den forstand som du tenker deg.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk går ut av veie for å forsvare rottent forretning, når det klart ikke kommer forbrukerne til gode. Som om man var stor aksjonær i nevnte selskap.

 

Man trenger ikke å smake på eplet for å forstå at den er rotten. det ser man!

Sony gjør avtaler med spillutviklere til å kun ha spillet dems til sin Platform, det har ikke noe arkitektur å gjøre, ps4 og Xbox One har ganske lik arkitektur uansett.

 

AtW har også riktig, pc er en åpen Platform, og det er konkurranse, selv uten konsoll.

Lenke til kommentar

Hahaha, lo godt når jeg leste denne artikkelen. Var vel ikke mer enn et par dager siden Tim Cook, sjefen sjøl, klagde på Google med fler for "uetisk forretningsdrift" pga personopplysningene de bruker for å tjene penger.

 

Dette er ikke mindre "uetisk", lurer på hvordan han kommer til å forsvare Apple med tanke på dette svineriet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Sony forhindrer også spill til å komme til Xbox og PC, det tar vekk litt av konkurransen. samme andre vei da.

 

Her er det vel snakk om å gi tilgang til samme materiale.

 

Hvis en tredjepart laget 3D modellene og to selskap lagde det samme spillet bare for hver sin platform; Xbox og playstation. Så burde de begge få tilgang til de samme 3d modellene under de samme vilkårene og prisene.

Lenke til kommentar

 

 

 Når det er sagt tror jeg nok de fleste oppegående menneskene skulle ønske det kun fantes en spillplattform der alle spill ble lagt til den, men det er ikke tilfelle. 

Nuvel, konkuranse er bra. Er selvfølgelig ønskelig at alle spillene jeg vil spille kommer til platformen jeg bruker, men dersom det bare er en plattform har ikke denne platformen noen konkuranse. Da taper forbrukeren igjen på at ting ikke går fremover.

Jo konkurranse er kjempe bra (stor tilhenger av det), men ikke i skitten form. Apple har masse ressurser og har økonomi som tåler å utspille et par skitne triks som vil sette dem i lederposisjonen, men hvor blir da av konkurransen når disse selskapene pakker sammen og takker for seg?

 

 

Dette var angående spill, jeg kommenterte ikke noe om Apple spesifikt.

Lenke til kommentar

 

 

 Når det er sagt tror jeg nok de fleste oppegående menneskene skulle ønske det kun fantes en spillplattform der alle spill ble lagt til den, men det er ikke tilfelle. 

 

Nuvel, konkuranse er bra. Er selvfølgelig ønskelig at alle spillene jeg vil spille kommer til platformen jeg bruker, men dersom det bare er en plattform har ikke denne platformen noen konkuranse. Da taper forbrukeren igjen på at ting ikke går fremover.

 

 

Konsoller fremmer ikke konkurranse, en åpen plattform alle kan levere hardware til er mye mer konkurranseutsatt, om du tror "en plattform" ikke har konkurranse, så har du misforstått.

 

AtW

 

 

Konsoller fremmer konkurranse jo, kansje ikke mot kraftigere og krafitgere hardware, men det at Wii gruste andre konsoller på salg førte til at Sony og Microsoft begynte med bevegelsesbasert løsning for kontrollere. Sony skapte også mye konkurranse når det kom til Blu-Ray spillere i starten.

 

Både Intel mot AMD på prosessorer og Nvidia mot AMD på grafikkkort kan enkelt regnes som forskjellige platformer. I tilleg har du Windows, Linux og OSX på toppen av hardware. Om du tror PC helt uten videre er "en plattform" har du misforstått litt du også...

Lenke til kommentar

Fra den ene kilden til artikkelen: 

"“This letter is part of an ongoing investigation of the music streaming business, an industry in which competition has recently led to new and different ways for consumers to listen to music,” said Matt Mittenthal, a spokesman for New York Attorney General Eric Schneiderman, in a statement."

 

Det er altså en etterforskning/faktaundersøkelse rettet mot hele industrien, men som vanlig får tabloidmedia det til å handle kun om Apple. Tek.no presenterer nok en gang teknologimedia sitt svar på løssalgsavisenes kjendisrykter og «skandaler»... og jeg er stadig mindre  imponert og en stadig sjeldnere gjest på disse kanter av Internett.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Det er altså en etterforskning/faktaundersøkelse rettet mot hele industrien, men som vanlig får tabloidmedia det til å handle kun om Apple. Tek.no presenterer nok en gang teknologimedia sitt svar på løssalgsavisenes kjendisrykter og «skandaler»... og jeg er stadig mindre  imponert og en stadig sjeldnere gjest på disse kanter av Internett.

Åhh, så nå er media den store slemme ulven som hater snille Apple nå plutselig? Må bare le av fanboys som deg :) Les din egen signatur og le!! :) Koser du deg forresten med din perfekte lille Iphone skjerm? (Som aldri!!! aldrii!!!Apple kommer til å endre, for den er perfekt...) :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er altså en etterforskning/faktaundersøkelse rettet mot hele industrien, men som vanlig får tabloidmedia det til å handle kun om Apple. Tek.no presenterer nok en gang teknologimedia sitt svar på løssalgsavisenes kjendisrykter og «skandaler»... og jeg er stadig mindre  imponert og en stadig sjeldnere gjest på disse kanter av Internett.

Åhh, så nå er media den store slemme ulven som hater snille Apple nå plutselig? Må bare le av fanboys som deg :) Les din egen signatur og le!! :) Koser du deg forresten med din perfekte lille Iphone skjerm? (Som aldri!!! aldrii!!!Apple kommer til å endre, for den er perfekt...) :p

Seriøst? Her kommer Newton med sitat fra kilden og argumenterer med at artikkelen er vinklet feil, og alt du klarer å komme opp med er barnslig personangrep. Hvor gammel er du?

 

Hvis du mener han tar feil, kan du vel vise til en kilde som sier noe som støtter deg, evt. argumentere hvorfor han tar feil. Men det er jo mye lettere å komme med usaklig personangrep...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...