Gå til innhold

Skal ha funnet rester av blodceller i dinosaurbein


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, noen år siden første gang slike funn ble funnet. Som kristen mener jeg kreasjonistene har de beste forklaringene på dette... Men såklart, kommer ann på hvilke verdensbilde man ser funnene i.
https://answersingenesis.org/dinosaurs/bones/more-soft-tissue-in-old-fossils/
https://answersingenesis.org/dinosaurs/bones/iron-key-to-preserving-dinosaur-soft-tissue/

Endret av BlueCoder
Lenke til kommentar

 

 

Som kristen mener jeg kreasjonistene har de beste forklaringene på dette... 

 

Hehe, ja  :rofl: Kjempegode forklaringer, så gode at selv 3 åringer vil tro på dem..

Flame war pl0x.

Uff! dette er berre trist. Drittlei av at folk drar inn religion i sin holdning til vitenskapen. Som kristen vil eg be om at folk slutter å slenge inn "som kristen" i vitenskaplige diskusjoner (see what i did there?). Min oppfatning er at din motstridene holdning til evolusjonistene støttes fint lite blandt majoriteten av kristne, og har fint lite med religion å gjere. Dersom du skal dra inn religion i en slik sammenheng, bør du finne ett mindre generisk flagg å gå under. Vi kristne er mange, og har VELDIG forskjellinge tanker og holdninger. - Som alle andre i samfunnet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Som kristen mener jeg kreasjonistene har de beste forklaringene på dette... 

 

Hehe, ja  :rofl: Kjempegode forklaringer, så gode at selv 3 åringer vil tro på dem..

Flame war pl0x.

Uff! dette er berre trist. Drittlei av at folk drar inn religion i sin holdning til vitenskapen. Som kristen vil eg be om at folk slutter å slenge inn "som kristen" i vitenskaplige diskusjoner (see what i did there?). Min oppfatning er at din motstridene holdning til evolusjonistene støttes fint lite blandt majoriteten av kristne, og har fint lite med religion å gjere. Dersom du skal dra inn religion i en slik sammenheng, bør du finne ett mindre generisk flagg å gå under. Vi kristne er mange, og har VELDIG forskjellinge tanker og holdninger. - Som alle andre i samfunnet.

Kunne formulert meg annerledes, men budskapet er det samme. Dette er et av de gode argumentene for en ung jord.

Lenke til kommentar

På hvilken måte? Du bare ignorerer at beinrestene osv kan dateres millioner av år tilbake?

Hvor mange år mener du jorden er?

 

Misstenker at du berre heller bensin på bålet med den kommentaren?

Stop it, plx? Just stop it *meh*

 

Ung-jord-kreasjonister tror således at Gud har skapt universet, inkludert livet på jorda, i løpet av seks bokstavelige dager for omtrent seks tusen år siden. Denne alderen tar utgangspunkt i de bibelske ættetavlene. En av de mest kjente utregningene kan finnes i Usshers kronologi, fremholdt av biskop James Ussher1600-tallet, som beregner skapelsen til år 4004 f.Kr.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hmmm, noen år siden første gang slike funn ble funnet. Som kristen mener jeg kreasjonistene har de beste forklaringene på dette... Men såklart, kommer ann på hvilke verdensbilde man ser funnene i.

https://answersingenesis.org/dinosaurs/bones/more-soft-tissue-in-old-fossils/

https://answersingenesis.org/dinosaurs/bones/iron-key-to-preserving-dinosaur-soft-tissue/

 

Hva du tror og ikke tror får være opp til deg selv. Men, ikke sleng med kvasivitenskap konstruert med det ene formål å forvrenge vitenskapelige faktum slik at de tilpasses en verden man ønsker skal være slik man tror. Man kan ikke presentere vitenskapelige forklaringer når man utelukkende velger å ta høyde for og tolke den snevre andelene som passer seg best, for så å uten vitenskapelig grunnlag fornekte alt det andre.

 

Alle vet nå at sammensetningen av bibelen er resultat av menneskelige valg. En konstruert sammensetning av historier valgt ut for å passe samtiden og den religionsretningen man ønsket skulle bli gjeldende.

 

Velg heller å tro at Gud skapte verden, og at bibelen er en menneskelig tolkning av hans vilje, begrenset av kapasiteten til mennesket på den tiden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...