Gå til innhold

SNIKTITT: Nye Opera Mini for Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne nettleseren er fantastisk i roamingnettverk da datatrafikk ofte koster mye.

Likevel har nok Opera Mini i de fleste tilfeller utspilt sin rolle da datapakkene i Norge er store nok for vanlige nettlesere. Datatrafikk i utlandet begynner også å bli (relativt) rimelig, så da klarer de fleste seg med en vanlig raskere nettleser.

Lenke til kommentar

Det er ikke lengre surfing som utgjør størsteparten av mobilens dataforbruk.

I mitt tilfelle er det oppretting av trådløs sone, så jeg kan surfe på laptopen i stedet for den lille skjermen. Blir en del video på hytta etter at jeg fikk 3G der oppe.

 

Om jeg sparer litt data på surfingen utgjør veldig liten forskjell. Synd de ikke kan komprimere video.

Lenke til kommentar

"men du kan også stille på hvor hardt du ønsker at den skal komprimere innholdet selv. Mindre komprimering gir finere bilder og mer datatrafikk."

 

Hvorfor kan man ikke gjøre dette på Android?? Jeg skulle gjerne ha skrudd ned komprimeringen noen hakk, fordi Opera ødelegger nettsidene med 80% komprimering!

Lenke til kommentar

"men du kan også stille på hvor hardt du ønsker at den skal komprimere innholdet selv. Mindre komprimering gir finere bilder og mer datatrafikk."

 

Hvorfor kan man ikke gjøre dette på Android?? Jeg skulle gjerne ha skrudd ned komprimeringen noen hakk, fordi Opera ødelegger nettsidene med 80% komprimering!

Du har vel tre valgmuligheter på bildekvaliteten (+ ingen bilder) på Androidutgaven også.
Lenke til kommentar

 

"men du kan også stille på hvor hardt du ønsker at den skal komprimere innholdet selv. Mindre komprimering gir finere bilder og mer datatrafikk."

 

Hvorfor kan man ikke gjøre dette på Android?? Jeg skulle gjerne ha skrudd ned komprimeringen noen hakk, fordi Opera ødelegger nettsidene med 80% komprimering!

Du har vel tre valgmuligheter på bildekvaliteten (+ ingen bilder) på Androidutgaven også.

Jojo, men det er da ikke bildene som er problemet, det er det at Opera ødelegger oppbygningen til nettsidene, f.eks kommentarfelt blir ofte ubrukelige...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...