Gå til innhold

Bli med inn i Telenors aller helligste (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Teknisk sett kan Telenor spore mobiltelefoner ved å måle hvilke basestasjoner de er knyttet til. Dette kalles triangulering"

 

Da må en mobil være koblet til minst 3 basestasjoner? Det høres usansynlig ut.

Med mindre alle basestasjoner lytter på alt som blir sendt til alle stasjoner rundt seg, noe som også høres usansynlig ut.

 

Evnt er det enkelte beacons som sendes ut fra mobil som broadcast?

 

Mer detailjer! :)

Lenke til kommentar

"Teknisk sett kan Telenor spore mobiltelefoner ved å måle hvilke basestasjoner de er knyttet til. Dette kalles triangulering"

 

Da må en mobil være koblet til minst 3 basestasjoner? Det høres usansynlig ut.

Med mindre alle basestasjoner lytter på alt som blir sendt til alle stasjoner rundt seg, noe som også høres usansynlig ut.

 

Evnt er det enkelte beacons som sendes ut fra mobil som broadcast?

 

Mer detailjer! :)

 

Min forståelse er at en telefon sender ut unike signaler som alle basestasjonene kan lytte til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii

Har jobbet med og for Telenor i 10 år. Nå har jeg riktignok skiftet beite, men jeg kjenner en voldsom stolthet av se Telenor tar sitt samfunnsansvar alvorlig. Mange glemmer at Telenor (Televerket/Telegrafverket/Den Norske Statstelegraf) er mer enn datapakker og mobilpriser, men en viktig del av Norge igjennom 160 år.

 

Jeg er stolt over å ha vært en bitteliten mikroskopisk og ubetydelig del av Telenor :-)

Lenke til kommentar

Har jobbet med og for Telenor i 10 år. Nå har jeg riktignok skiftet beite, men jeg kjenner en voldsom stolthet av se Telenor tar sitt samfunnsansvar alvorlig. Mange glemmer at Telenor (Televerket/Telegrafverket/Den Norske Statstelegraf) er mer enn datapakker og mobilpriser, men en viktig del av Norge igjennom 160 år.

 

Jeg er stolt over å ha vært en bitteliten mikroskopisk og ubetydelig del av Telenor :-)

Selv jobber jeg i Telenor, og hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg garantert søkt meg jobb på Operasjonssentralen.. :)

Lenke til kommentar

 

Så hemmelige sentraler som er modernisert eksisterer altså enda?

Det er visst en av de hemmelige sentralene (fra kalde krigen) under en boligblokk i Oslo, vært nice om dere kunnet lage en artikkel om den også.

Der er ett lite klipp på NRK nett-TV om det, bare søk; hemmelige rom

 

Var det jeg tenkte på, vært interessant med en detaljert artikkel om hvordan alt der inne funket og hva det gjorde.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så hemmelige sentraler som er modernisert eksisterer altså enda?

Det er visst en av de hemmelige sentralene (fra kalde krigen) under en boligblokk i Oslo, vært nice om dere kunnet lage en artikkel om den også.

Der er ett lite klipp på NRK nett-TV om det, bare søk; hemmelige rom

 

Var det jeg tenkte på, vært interessant med en detaljert artikkel om hvordan alt der inne funket og hva det gjorde.

Mener jeg leste en større artikkel om det greiene der, ikke at jeg fant den igjen da... :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...