Gå til innhold

Noe skjermgodt er i vente fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bra ut, men har en stor mistanke slike skjermener priser seg ut av markedet.

Det ser man på Asus ROG Swift PG278Q så godt mulig det fort kan koste 10 000- 25 000 kr for en av skjermene.

 

Men kan jo håpe det fører med seg lavere pris på PG278Q skjermen.

 

Har Asus Rog Swift priset seg ut av markedet? Ettersom jeg har forstått, har den solgt i bøtter og spann ihvertfall her til lands.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Høres bra ut, men har en stor mistanke slike skjermener priser seg ut av markedet.

Det ser man på Asus ROG Swift PG278Q så godt mulig det fort kan koste 10 000- 25 000 kr for en av skjermene.

 

Men kan jo håpe det fører med seg lavere pris på PG278Q skjermen.

Har Asus Rog Swift priset seg ut av markedet? Ettersom jeg har forstått, har den solgt i bøtter og spann ihvertfall her til lands.

 

 

Det er fordi den er veldig populær, nå snakket jeg ikke om den, men de andre nye skjermene.

Tror hvis du spør de fleste som har Rog Swift vil si at 5000 kr er bedre kjøp for denne.

Men folk som virkelig vil drive med gaming er ikke pris så stort tema, det ser man fort a flere heller går for GTX 980 TI som skjermkort. Når man i prinsippet kan klage seg med GTX 970.

Lenke til kommentar

"Under selskapets gamingparaply ROG (Republic of Gamers) viser nemlig Asus frem en prototype på en 34-tommers spillskjerm i 21:9-format. IPS-panelet har en oppløsning på 3440 x 1440 piksler og støtter Nvidias G-Sync-teknologi. Skjermens oppdateringsfrekvens er oppgitt til 75 Hz og under lysstyrke leser vi 300 nits."

 

Det spørs jo om dette duger for å kjøre BF4 i ultra uten lag... og hvor mye vil det koste er et godt spørsmål.

Lenke til kommentar

 

Dette forundrer meg en smule...

 

Standarisering av k-verdi er forvirrende nok...,men når skjerm-produsentene begynner å gre flere Aspect-ratio under samme kam,det synes jeg blir for dumt.

 

På den annen side så får man i de aller fleste tilfeller mer skjerm for pengene.

 

En annen ting som jeg ikke ser helt poenget med er buet skjerm.

Det er bare i et tilfelle at jeg ser nytten med sånne utenfor Kinosalen,og det er om de hadde laget "Radius 320" 100% buet.

Men en mindre (Single)skjerm med veldig beskjeden bue ser jeg ikke poenget med...,da kan den like godt være helt flat.

 

Buet flat-skjerm er ironisk nok...he he...

Lenke til kommentar

Dette forundrer meg en smule...

 

Standarisering av k-verdi er forvirrende nok...,men når skjerm-produsentene begynner å gre flere Aspect-ratio under samme kam,det synes jeg blir for dumt.

 

På den annen side så får man i de aller fleste tilfeller mer skjerm for pengene.

 

En annen ting som jeg ikke ser helt poenget med er buet skjerm.

Det er bare i et tilfelle at jeg ser nytten med sånne utenfor Kinosalen,og det er om de hadde laget "Radius 320" 100% buet.

Men en mindre (Single)skjerm med veldig beskjeden bue ser jeg ikke poenget med...,da kan den like godt være helt flat.

 

Buet flat-skjerm er ironisk nok...he he...

 

De fleste buete PC-skjermene har en veldig svak bue. Det gjelder også som regel veldig brede skjermer som er 34" 21:9 forhold. Et problem med denne størrelsen er at man sitter nærme nok til at bildet blir forvridd på sidene. Kurven er for å motvirke dette.

Du kan jo tenke deg at du har 2 skjermer sidna hverandre. Du ville vel ikke satt de i samme vinkel? Man setter de gjerne litt på skrå for å få bedre vinkel.

 

Men jeg er enig med deg at kurver er idiotisk i mange andre formater, feks 27" 16:9.

Lenke til kommentar

 

 

Dette forundrer meg en smule...

 

Standarisering av k-verdi er forvirrende nok...,men når skjerm-produsentene begynner å gre flere Aspect-ratio under samme kam,det synes jeg blir for dumt.

 

På den annen side så får man i de aller fleste tilfeller mer skjerm for pengene.

 

En annen ting som jeg ikke ser helt poenget med er buet skjerm.

Det er bare i et tilfelle at jeg ser nytten med sånne utenfor Kinosalen,og det er om de hadde laget "Radius 320" 100% buet.

Men en mindre (Single)skjerm med veldig beskjeden bue ser jeg ikke poenget med...,da kan den like godt være helt flat.

 

Buet flat-skjerm er ironisk nok...he he...

 

 

De fleste buete PC-skjermene har en veldig svak bue. Det gjelder også som regel veldig brede skjermer som er 34" 21:9 forhold. Et problem med denne størrelsen er at man sitter nærme nok til at bildet blir forvridd på sidene. Kurven er for å motvirke dette.

Du kan jo tenke deg at du har 2 skjermer sidna hverandre. Du ville vel ikke satt de i samme vinkel? Man setter de gjerne litt på skrå for å få bedre vinkel.

 

Men jeg er enig med deg at kurver er idiotisk i mange andre formater, feks 27" 16:9.

 

Ironisk nok så hang du deg bare opp i det om buet vs helt flat...,men uansett så var det derfor jeg nevnte "Radius 320"...he he...

 

I hvert fall i dette tilfellet så har ikke denne 34"-skjermen et 21:9 format om man tar oppløsningen i betraktning.

Som jeg påpekte i mitt opprinnelige innlegg...,som i de aller fleste tilfeller så får man også her mer skjerm for pengene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...