Gå til innhold

BX3 beklager: – Vinnerinnstinktet tok overhånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra utfall av en lei sak. De kommer nok ikke til å prøve noe lignende igjen, og det at denne saken fikk mediedekning sender ut et signal, både til spillere og andre lagledere, om at det norske e-sportmiljøet ikke synes slikt er greit

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de kommer med falske unnskyldninger. Det er deres egen feil, ingen andre som bryr seg noe jævlig. Tror de fleste synes det bare var jævla tett av dere at dere måtte ty til Juksing for å være et godt lag i en turnering.

 

Det er kanskje litt strengt og tøft av meg å si, men er ganske klart hva jeg mener om saken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det er bra at folk tøyer litt grenser

 

Å komme med en litt spydig kommentar i fylla til eksempelvis Politiet er å tøye grenser. Å spytte ham i ansiktet, edru derimot, er å bryte reglene som er satt. 

 

I dette tilfellet setter Riot en grense på 18 år pga lovgivning i landene turneringen inkluderer.

 

Eksempelvis, i den norske lovboka, så heter det i "Lov om pengespill m.v. (pengespilloven)", og jeg siterer.

 

§11 Departementet fastsetter spilleregler for de spill loven gjelder for.

For spill på utbetalingsautomat er aldersgrensen 18 år. Departementet kan fastsette aldersgrenser for deltakelse i andre spill som nevnt i § 1.

Kilde: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-08-28-103/§11

 

Da det ikke er fastsatt noe for esport, faller det tilbake til "myndig alder", 18 år.

 

Du kan kanskje prøve å diskutere at siden det ikke er fastsatt noe direkte for esport, så viser jeg til første paragraf, og jeg siterer.

 

 

§ 1.Loven gjelder

a) pengespill i forbindelse med idrettskonkurranser og andre konkurranser, som ikke er regulert i andre lover,

b) tallspillet lotto,

c) lotterispill som avholdes ved bruk av utbetalingsautomater, jf. lov 24. februar 1995 nr. 11 om lotterier m.v. § 1 første ledd bokstav e, og

d) andre pengespill som Kongen bestemmer at loven skal gjelde for.

Kilde: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-08-28-103/§1

 

Premiene har en pengeverdi, som da peker rett til denne loven.

Det er ikke lenger snakk om å "tøye grenser" da det allerede eksisterer ganske konsekvente grenser.

 

Når det kommer til dokumentforfalskning, så har du straffeloven.

 

 

§ 182. Den, der i retsstridig Hensigt benytter som ægte eller uforfalsket et eftergjort eller forfalsket Dokument eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med Fængsel indtil 2 Aar, men indtil 4 Aar, naar der handles om et indenlandsk eller udenlandsk offentligt Dokument.

Kilde: https://lovdata.no/lov/1902-05-22-10/§182

 

Jeg vil si de egentlig slipper billig unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...