Gå til innhold

Google Maps får endelig «offline»-modus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg benytter anledningen til å nevne OsmAnd som jeg har brukt for veivisning i bil og til fots siden 2013 . Open Street Map-kartene er generelt veldig gode (har bruk på biltur i Italia, Danmark, Norge) og har i tillegg langt, langt flere stier sykkelveier enn Google Map eller Bing.

 

Skal man på tur utenfor asfalten er OpenStreetMap rett og slett det beste alternativet uansett land.

Lenke til kommentar

Jeg benytter anledningen til å nevne OsmAnd som jeg har brukt for veivisning i bil og til fots siden 2013 . Open Street Map-kartene er generelt veldig gode (har bruk på biltur i Italia, Danmark, Norge) og har i tillegg langt, langt flere stier sykkelveier enn Google Map eller Bing.

 

Skal man på tur utenfor asfalten er OpenStreetMap rett og slett det beste alternativet uansett land.

 

Skal jeg høyne med Norgeskart.no for turer utenfor asfalten da? :) Men som navnet tilsier, så er det kun for Norge.

Lenke til kommentar

Norgeskart.no og Open Street Map utfyller hverandre ganske bra i Norge men det virker som om Kartverket mange steder ikke prioriterer annet enn større stier og i hvertfall forsvinner mange av stiene når man zoomer lengre inn. 

 

De beste turene finner man ofte like godt på OSM men jeg skal innrømme at det beste er en kombinasjon av norgeskart.no og OSM.

 

Sammenlikning:

OpenStreetMap Bra, spesielt i kombinasjon med norgeskart.no

Norgeskart.no Temmelig ok. Stier forsvinner når man zoomer inn.

Google Maps  er bra på veien. Ellers er det totalt blankt.

Lenke til kommentar

Chrome blir mer effektiv

Det virker å være noe grunnleggende galt med Chrome sin effektivitet, og sånn har det vært lenge. Så en hver forbedring er velkommen. Jeg bruker Chrome til mye. Og nå har Google ødelagt bokmerkefunksjonen i Chrome også. "Jommen sa jeg smmør"

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...