Gå til innhold

SNIKTITT: LG 65EC970V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hva den kommer til å koste var det imidlertid ingen på messegulvet som kunne svare oss helt sikkert på. Nedenfor kan du klikke på lenken så får du beskjed når prisen er kjent."

 

Dere har priser på alle tre nevnte TVer i prisguiden (riktignok ingen på lager). 65EC970V solgte vel også Komplett tidligere i år?

Lenke til kommentar

"Dog skal det sies at det er omtrent fraværende innhold i HDR-innhold i øyeblikket, men mest trolig vil aktører som Netflix komme med noe å se på de kommende månedene. "

Mener dere High Dynamic Range-postprosessering, eller er det HFR - High Frame Rate det egentlig skal stå?

Personlig synes jeg HFR ser helt forferdelig ut til alt annet enn dokumentarer eller naturfilmer.

 

Edit: ser at LG har pushet HDR PR-speak i det siste, så da er det vel det som menes. Blir spennende å se når prisene faller, har ventet på OLED siden forrige TV ble kjøpt for 5 1/2 år siden.

Endret av novaster
Lenke til kommentar

Nice - men trolig for dyrt.

LG ligger et hestehode foran Samsung, så de vil kanskje tømme lommebøkene til innovatørene først?

Jeg har lyst på en PC-skjerm laget av samme "stoffet" også. Klarer meg da med noe "mindre", som en 35-40".

Men det blir vel å slite litt lenger på det man har!

 

Ventetiden på OLED har vart lenge, men er fortsatt ikke helt over. Om et år kanskje?

Lenke til kommentar

Gi meg en "dum" tv med flat skjerm. Den kan gjerne være tykkere enn disse flatbrødene de selger i dag bare det gjør den billigere. Rammen rundt skjermen skal være minimal og sort. 4k og oled. Ca 65 tommer på diagonalen er passelig og VESA må være på plass. Fjernkontroll, fot, og annet dilldall som normalt følger med kan være ekstrautstyr som man kjøper i tillegg, så lenge det gjør skjermen billigere. Pris = ganske rimelig, kanskje under 20 laken. Den tv-produsenten som klarer å lage en slik utrolig tv kommer til å eie verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Perfeksjonisten i meg venter på en slik tv på minst 70-tommer, DisplayPort 1.3 støtte (4k @ 120hz /m FreeSync) og ca like lav input lag som på en gaming monitor (20 ms eller lavere, som min 55" Sony TV også har).

 

Jeg har derimot ikke troen på at Nvidia g-sync kommer til noen som helst TVer; men på sikt må nok selveste Nvidia godta at FreeSync blir fremtiden og lar sine skjermkort kjøre på FreeSync-monitorer (kan nok ta litt tid vel og merke).

 

Hvis ikke TV produsentene vil prioritere DisplayPort, får vi håpe at neste versjon av HDMI som må komme en eller annen gang får støtte for mer enn 4k@60hz, som dagens HDMI 2.0 standard har (håper også at neste HDMI standard har FreeSync-støtte).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...