Gå til innhold

Slik skal League of Legends oppdra de trassigste spillerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, folk reporter i hytt og pine. Gjør en dårlig flash? report. Driter deg ut ved gank? Report Feil skin? report. Har en dårlig match? report.. Det er ikke måte på hva man blir reporta for, å joda, folk reporter, det er noen som har gjort det til en sport.

 

Jeg har flere ganger fått vist en sånn skjerm, uten at jeg i det hele tatt har gjort noe som helst.. jeg er aldri toxic. Aldri. Riot er selv skyldig i at det finnes toxic spillere.. jeg mener, under report så kan du rapportere at spillere er dårlige i LoL, noe som er helt tragisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Report for unskilled er jo det beste som finnes! xD

Hahaha, tenk deg da...

"You have been permanently banned!

Reason: Unskilled"

Lurer på hva i all verden de bruker rapportene de får basert på det til...

Ellers fins det mange, mange folk, til og med profilerte, som mener at hvis man ønsker å stige i gradene så kan det være lurt å mute hele chatten på eget initiativ. Jeg har gjort det mange ganger, og det har hjulpet meg. Mindre distraksjoner, flaming osv. Det ble enda bedre å gjøre det etter at smart pings ble introdusert. Fins selvfølgelig folk som spammer pings, men man kan jo mute pings generelt, selv om det er ganske dumt vil jeg si. De færreste spammer pings gjennom en hel kamp mener jeg.

Har flere venner som gjør eller har pleid å mute hele ingame chatten. Spesielt smart var det før jungle timers kom og man måtte holde styr på timings selv. Mute alle og du har hele chatten og chatloggen for deg selv for å skrive tidspunkt for respawn av jungle camps :)

Endret av bruker-45896
Lenke til kommentar

Jeg tror systemet er en nødvendighet. Med mindre du spiller League of Legends mer enn 2 timer daglig blir du flamet til døde så fort du glemmer deg, gjør en tabbe eller ikke er på godsiden til disse sinte kidsa.

 

Det dumme med raging er at det hjelper verken fremgang eller lagarbeid. Munnkurv-systemet må være der og jeg håper dette hjelper på de verste av de verste i teamchat.

 

Hva positivt kommer ut av "you f*kn noob? go die" eller "omg you suck". Eller den klassiske: "report 'playernamehere' for feeding" (seriøst??)

 

Munnkurv for alle penga. De må lære seg å spille på lag, ikke mot hverandre innad! You go, Riot Games.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Barne-spill, lav gjennomsnittlig alder og et utseende som minner om donald duck, ikke rart folk blir sinna på hverandre.

 

LoL er forbi, de har fortsatt ikke replay system, fortsatt ræva client, fortsatt mangler et tonn av funksjoner.

 

Det at Riot gir folket valget å rapportere for unskilled sier meg at Riot ikke har peiling, skill er aldri en legit reason to report.

 

Jeg ler, Riot driter seg ut gang på gang.

Lenke til kommentar

Er jo en vandremyte at "Report for unskilled" rapporteringen går rett i søppelkassene for å luke ut tullereports. Sånn at de mer seriøse rapporteringsalternativene ikke blir vannet ut. Unconfirmed tho.

 

Det er en myte ja, men virker logisk siden å være dårlig eller unskilled bryter ingen regler i summoners code ;)

 

"Leave No Newbie Behind!

"Be an opener of doors for such as come after thee." -Ralph Waldo Emerson

 

We all started somewhere, and if we're going to do justice to the people who helped us move up the ladder, we have to start by paying homage to our roots. If you see a player having a bad game, or who clearly doesn't grasp the fundamentals of the genre, try offering some constructive advice. If you do so in a civil and friendly manner, it's likely that they will be receptive.

 

Oftentimes they'll be downright grateful that somebody took the time to let them know how to improve instead of yelling at them.

Never get frustrated by an inexperienced player's performance. At some point, you were just as green as they were, even if it was the day that you downloaded the League of Legends client.

 

Have a little patience, and try and help the player step up to a level where both of you can enjoy the game. At the same time, don't be discouraged if they aren't receptive. Some small percentage of players will get hung up on the notion that they don't need anybody's help, and, no matter how politely you try to lend a hand, they won't want to hear it. That's no reason to give up on the rest of them!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Næh? Kan de belønne de som gjør det bra? Helt ubrukelig funksjon egentlig når det kun er kanskje 3 av 100 som gidder å gi deg tommel opp.

 

Automatisk system uten noen form for manuell overvåking er håpløst.

 

Folk rapporterer deg i hytt og pine og siden chatbans deles ut automatisk, er det lett for folk rapportere for negativ holdning til tross for at du ikke har gjort det.

 

Andre rapporterer deg som negativ om du er kritisk til avgjørelser andre tar, samme hvor velformulert og saklig du legger det frem.

 

Ikke nok med at folk slegger med kjeften, men de er jo hypersensitive til alt av kritikk, samme hvor velment og saklig den måtte være.

 

Noen ganger er jeg bare møkka lei alt egentlig. Så mye dritt som ødelegger spillopplevelsen. Flaming, trolls og smurfs.

Men sånt må en vel bare leve med siden det er et gratis spill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Cappo:

De belønner de som gjør det bra ja, men ikke gjennom honor systemet (som er en vits, som ingen bruker med unntak av "famous youtuber banners"), for på slutten av hver sesong får hvert enkelt spiller som har oppført seg fint ett gratis skin. Er vel det de refererer til når de snakker om belønning for god oppførsel.

 

@Smiiley:

Delvis sant, leste en plass at en stor mengde av denne report'en vil senke MMR'en din litt. Så går ikke rett i søppelbøtta, men kontoen din blir aldri sperret på noe punkt. Funksjonen ble implementert for å kunne luke ut de mer serriøse report'ene. 

 

Alt i alt, mute knappen er din beste venn. Og LoL kommer alltid til å være toxic, både fordi spillerbasen er såpass stor at sannsynligheten for at lagkammeraten din er en drittsekk er ganske stor og fordi det er ett kompetitivt spill. Konkuranseinnstinktet bringer fram det værste i mange av oss...

Lenke til kommentar

@Cappo:

De belønner de som gjør det bra ja, men ikke gjennom honor systemet (som er en vits, som ingen bruker med unntak av "famous youtuber banners"), for på slutten av hver sesong får hvert enkelt spiller som har oppført seg fint ett gratis skin. Er vel det de refererer til når de snakker om belønning for god oppførsel.

 

Ikke bare i slutten av season. De gir bort skinns i ny og ne også. Drevet siden beta, og har ikke peiling på hvor mange jeg har fått av dem, men har blitt en del.

 

Men som en skriver her også, en trenger ikke være så veldig toxic selv om en har en skjerm som beskytter deg fra en knytttneve rett venstre.

Selv om en er anonym og kan frase fra seg fra den uskrevne ordboka som sjøulk i jolle, kan en ihvertfall late som en kommer fra ett møblert hjem.

Lenke til kommentar

Dota 2 har det værste miljøet jeg har vært borti noengang, og jeg har spilt online i 15+ år. Jeg endte opp med en 6-700 games der før jeg bare sletta spillet pga miljøet i public games. Personlig tror jeg det har veldig mye med aldersgruppen som spiller dette spillet, samt at det er mye russere som spiller på EU serverene. Jeg kan tenke meg at det ikke er noe anderledes i LOL.

Lenke til kommentar

Dota 2 har det værste miljøet jeg har vært borti noengang, og jeg har spilt online i 15+ år. Jeg endte opp med en 6-700 games der før jeg bare sletta spillet pga miljøet i public games. Personlig tror jeg det har veldig mye med aldersgruppen som spiller dette spillet, samt at det er mye russere som spiller på EU serverene. Jeg kan tenke meg at det ikke er noe anderledes i LOL.

 

Russere er det værste som har skjedd EU gaming

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Prøvde LoL for litt over et år siden. Etter et par timer logget jeg av og slettet spillet. Selv på co-op vs A.I blir man jo flamet, fordi alle forventer at man kan alt fra første sekund. Trodde ikke det var mulig å samle så mange umodne, sinte unger på ett sted, men der tok jeg feil.

Lenke til kommentar

Bare gi opp alle tanker om Blizzard, WOW er pay to play nå, og nå kan man pay to get the best level. med wow token.

 

Vet du hva unnskyldingen til wow devs var ???

Grunnen til at prisen er så høy for og betale for leveling, er slik at mindre mennesker skal bruke det...............................................................................................................................................................................................................................

 

WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Barne-spill, lav gjennomsnittlig alder og et utseende som minner om donald duck, ikke rart folk blir sinna på hverandre.

 

LoL er forbi, de har fortsatt ikke replay system, fortsatt ræva client, fortsatt mangler et tonn av funksjoner.

 

Det at Riot gir folket valget å rapportere for unskilled sier meg at Riot ikke har peiling, skill er aldri en legit reason to report.

 

Jeg ler, Riot driter seg ut gang på gang.

 

I stedet for å spekulere, sjekk fakta. Riot har uttalt flere ganger at "unskilled" kategorien er der som en feedback på matchmakingsystemet deres. Spillere som blir rapportert slikt får ingen reprisalier, men det er på grunn av unskilled rapporter at de bla. satte begrensinger på hvem som skal spille sammen i ranked (din divisjon +/-1).

Lenke til kommentar

Riot kan komme med så mange system dem vil. Jeg slår aldri først, men jeg slår hardt.

 

Følger rettsystemet i Norge jeg, så får Riot gjøre som dem vil :p

 

PS. Tørr påstå min mest brukte setning i LoL er "wow thanks, thats really helpful" ;)

 

Tross alt bare et spill!

Lenke til kommentar

Skulle strengt tatt ønske et slikt system her inne på dette forumet også, særlig om de fikk på plass en metode som sjekket at folk hadde giddi å sette seg inn i det de uttaler seg om. Det hadde vel og merke blitt klart færre poster på forumet, men det som hadde stått der hadde i det minste vært fornuftig.

 

Mange av de som har skrevet her er typisk folk som skal lire av seg negative kommentarer om et spill/selskap de ikke liker, og de viser null kunskap om hvordan rapporteringssystemet til Riot faktisk funker. Hva med å faktisk sjekke det ut før man lirer av seg den ene feilaktige kommentaren etter den andre.

 

Jeg ønsker dette systemet velkommen. Jeg har spillt noen tusen league-games og mange ganger blitt flamet og klaget på og folk snakker høyt om hvordan de skal rapportere meg for ditt ogf datt. Ikke en gang har jeg fått opp en melding om at jeg er raportert. Og hvorfor ikke? fordi jeg kan oppføre meg, samtlige ganger jeg har hørt folk sutre over sine feilaktige bans og rapporteringer, kommer jeg frem til at det de sa og gjorde faktisk er brudd på summoners code og at straffen er slik den skulle vært.

 

De værste på dette området er stort sett de som skriver om hvor mye sinte og sure kids de må spille med og at de fæle kidsa ødelegger alt. Har du selv noen gang uttalt dette burde det lyse en varsellampe om at det er stor fare for at du er en selv, for vi andre som veit å oppføre oss har ikke noe behov for å snakke ned andre mennesker. Vi tar og spiller spillet, muter/overser de som ikke kan oppføre seg og gleder oss over alle de hyggelige menneskene som også spiller disse spillene sammen med oss, for stort sett er det fler av disse hyggelige enn av disse ukoselige.

 

For å si det med en god norsk frase: Dom som seie at andre er dumme dom er dumme dom:)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Dota 2 har det værste miljøet jeg har vært borti noengang, og jeg har spilt online i 15+ år. Jeg endte opp med en 6-700 games der før jeg bare sletta spillet pga miljøet i public games. Personlig tror jeg det har veldig mye med aldersgruppen som spiller dette spillet, samt at det er mye russere som spiller på EU serverene. Jeg kan tenke meg at det ikke er noe anderledes i LOL.

 

Russere ja.. Prøvd meg noen timer i CS, men akk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...