Gå til innhold

Game of Thrones setter nok en saftig piratrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg skjønner bare ikke greia med GoT? Etter å ha tvunget meg gjennom en sesong, og virkelig prøvd å like den, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er en av tidenes mest oppskrytte serier. Hva i all verden er det jeg ikke skjønner? :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke greia med GoT? Etter å ha tvunget meg gjennom en sesong, og virkelig prøvd å like den, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er en av tidenes mest oppskrytte serier. Hva i all verden er det jeg ikke skjønner? :p

Oppskrytt? Ja. Men den er også utrolig god kvalitetsmessig, og blant det bedre som går på TV for tiden. Eneste seriene jeg anser som bedre er Mad Men (som nå egentlig har sluttet) og True Detective -- som begge to er ganske så mye bedre serier, på nivå med The Wire, Sopranos og Deadwood.

 

Personlig fant jeg den første sesongen som den beste, og har siden blitt mer og mer frustrert jo lenger utover serien vi har kommet; der økende popularitet og produksjonskostnad ofte har ført til lavere kvalitet generelt. Det er dog i sin helhet en fantastisk underholdende serie, og jeg kommer fortsatt over enkeltepisoder som er rett og slett fantastisk godt laget.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke greia med GoT? Etter å ha tvunget meg gjennom en sesong, og virkelig prøvd å like den, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er en av tidenes mest oppskrytte serier. Hva i all verden er det jeg ikke skjønner? :p

Vet ikke om du har lagt merke til det, men verden er full av individer som tenker og oppfatter ting forskjellig. Jeg vil tippe samtlige har opplevd å ikke like en serie eller film "alle" liker.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

GOT er vel en pengemaskin dø lyx, det er nok ikke uten grunn det inneholder elementer folk flest er opptatt av, som drap, sex, vold, tortur og bestialiteter, maktkamp, undertrykking/terror osv. Det er også frustrerende å se på syns jeg personlig, all den tid karakterer bygges opp, og så tas av dage i tråd med

"All men must die". Har sett "6 feet under" og syns den var bra, hvis det er referansen og fileten, så er vel GOT mer pølse, pizza og fries :-)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke greia med GoT? Etter å ha tvunget meg gjennom en sesong, og virkelig prøvd å like den, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er en av tidenes mest oppskrytte serier. Hva i all verden er det jeg ikke skjønner? :p

 

Jeg er rimelig sikker på at det er ting du liker som andre ikke liker. Det kalles smak og behag ...

 

Selvfølgelig kan du kritisere noe, men kom da gjerne med mer enn kryptiske ytringer om personlig smak.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde bare HBO fikset den J**** spilleren sin, så hadde jeg pent satt pirathatten på hylla.. Men blir vel popkorn tid fremover.

Spilleren funker helt fint her.?

Fungerer, ja. Men det er langt høyere kvalitet både på bilde og lyd på en torrent enn jeg får i avspilleren, og det med en 100 mbit linje.

 

 

Med mindre det av en eller annen grunn er ekstra dårlig hos deg, så er vel langt bedre å ta litt hardt i. Bruker HBO sin avspiller på Samsung Smart TV og som sagt, langt bedre er nok å ta litt hardt i.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde bare HBO fikset den J**** spilleren sin, så hadde jeg pent satt pirathatten på hylla.. Men blir vel popkorn tid fremover.

Spilleren funker helt fint her.?

Fungerer, ja. Men det er langt høyere kvalitet både på bilde og lyd på en torrent enn jeg får i avspilleren, og det med en 100 mbit linje.

 

 

Med mindre det av en eller annen grunn er ekstra dårlig hos deg, så er vel langt bedre å ta litt hardt i. Bruker HBO sin avspiller på Samsung Smart TV og som sagt, langt bedre er nok å ta litt hardt i.

 

 

Nei. Lyden er mer komprimert, det er plagsomt mye banding og synlig komprimering ved bevegelser. Dette på en pc som er noenlunde up-to-date (3770K, 8 gig ram) og 100 mbit internet.

 

Hadde du, som meg, hatt mulighet for å sammenligne side ved side ville du også sett forskjellen. På de fleste serier og filmer bryr jeg meg ikke om det men på nyere storproduksjoner med godt kildemateriale med mye bevegelse og panoreringer synes dårlig bitrate veldig godt. 

Lenke til kommentar

Serien mangler nå snerten den brukte å ha. torturscenen til lady Brienne of Tarth ville vært mye mer omhandlet hvis det var skrevet av han fyren som laga bøkene, du husker han som skreiv hele skrellinga prinsippet til å begynne med: George R. R. Martin.

Theon Greyjoy, mener du?

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner bare ikke greia med GoT? Etter å ha tvunget meg gjennom en sesong, og virkelig prøvd å like den, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er en av tidenes mest oppskrytte serier. Hva i all verden er det jeg ikke skjønner? :p

Oppskrytt? Ja. Men den er også utrolig god kvalitetsmessig, og blant det bedre som går på TV for tiden. Eneste seriene jeg anser som bedre er Mad Men (som nå egentlig har sluttet) og True Detective -- som begge to er ganske så mye bedre serier, på nivå med The Wire, Sopranos og Deadwood.

 

Personlig fant jeg den første sesongen som den beste, og har siden blitt mer og mer frustrert jo lenger utover serien vi har kommet; der økende popularitet og produksjonskostnad ofte har ført til lavere kvalitet generelt. Det er dog i sin helhet en fantastisk underholdende serie, og jeg kommer fortsatt over enkeltepisoder som er rett og slett fantastisk godt laget.

Dere e merkelige begge to. men som man sier"smaken er som baken, den er delt" Game of thrones e den beste serien som noen gang har blitt laget"min mening" sammen med 24 timer! den er ikke oppskrytt i det hele tatt. Hodor hodor hodor

Lenke til kommentar

Hadde bare HBO fikset den J**** spilleren sin, så hadde jeg pent satt pirathatten på hylla.. Men blir vel popkorn tid fremover.

Hadde smart-telefonene hadde litt bedre batteritid, hadde jeg giddet å betale for en. I mellomtiden stjeler jeg de mobilene jeg trenger. #makesPerfectSense

Lenke til kommentar

 

Hadde bare HBO fikset den J**** spilleren sin, så hadde jeg pent satt pirathatten på hylla.. Men blir vel popkorn tid fremover.

Hadde smart-telefonene hadde litt bedre batteritid, hadde jeg giddet å betale for en. I mellomtiden stjeler jeg de mobilene jeg trenger. #makesPerfectSense

 

Det hadde det, dersom det ikke var mulig å kjøpe noen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke greia med GoT? Etter å ha tvunget meg gjennom en sesong, og virkelig prøvd å like den, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er en av tidenes mest oppskrytte serier. Hva i all verden er det jeg ikke skjønner? :p

 

Tja, den er vel delvis oppskrytt, men jeg liker den godt selv :) Men du vet... smak og behag og alt det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...