Gå til innhold

PayPal fikk kjempebot for å ha lurt kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært flott om de endte med å måtte betale tilbake for sine skjulte gebyrer også...

 

F.eks. er det å overføre penger mellom bankkontoer gratis i følge dem, men det de ikke nevner er at de kjører ~2% lavere valuttakurs i det pengene bytter valutta.

Lenke til kommentar

PayPal var rimelig ubrukelig i en tvistesammenheng hvor de trakk penger fra et ikke-verifisert kredittkort. Ellers har de vært greie for min del. Det er nok mange svindlere som forsøker å lure supporten, men det burde ikke gå ut over legitime saker. Det å lure folk inn i en kreditt-løsning uten å informere om det fortjener bot.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror jeg må ha satt over nesten en million kr med paypal over de siste årene og har aldri hatt et eneste problem med paypal.

 

Jeg har solgt for 300k der og har hatt MASSE problemer med de. 

Solgte firewall clusteret mitt på ebay. 14000 i gebyrer. og 10 øre dårligere kurs når jeg skulle ha det ut i nok

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Håper dere på Tek får tilsvarende bot for den helvetes autoplay-videoen på maks volum som hylte i vei da jeg klikket meg inn der

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om de endte med å måtte betale tilbake for sine skjulte gebyrer også...

 

F.eks. er det å overføre penger mellom bankkontoer gratis i følge dem, men det de ikke nevner er at de kjører ~2% lavere valuttakurs i det pengene bytter valutta.

 

Kjøps- og salgs-kurs på valuta er alltid forskjellig uansett hvor og hvordan du handler. Det er sånn markedet er. Det er ikke dette du kaller gebyr da?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror jeg må ha satt over nesten en million kr med paypal over de siste årene og har aldri hatt et eneste problem med paypal.

 

Jeg har solgt for 300k der og har hatt MASSE problemer med de. 

Skulle registrere business for første gang. Fikk ikke support svar, og ingenting funka i henhold til informasjon peila inn. 10 ganger på rad.

Jeg fatter å begriper ikke at de faktisk var SÅ klønete.

Til vanlig bruk så er de lett å ha med å gjøre vertfall.

Lenke til kommentar

Kjøpte en vare på ebay til 15.200 $. Rett under prisen stod paypal's logo og "Appr. 114.123 NOK"

Etter å ha brukt "Buy It Now" gikk jeg direkte til betaling med paypal. Prisen i norske kroner var da plutselig blitt til 137.432; NOK.

Det var ikke grunnet "auto-tolling" funksjonen som jeg ser på en del annonser.

Men utregningen av valutakursen på ebay sine sider og på paypal sine sider utgjorde ca 23.000; i forskjell. Godt gjort når det er paypal's logo under valutaregneren på ebay. Så vidt meg bekjent så eier vel også ebay paypal (eller vice versa)

Kuttet ut paypal etter dette. Vær obs på de norske prisene som står i annonsen dersom du bruker paypal. Er kanskje ikke slikt man tenker på når man kjøper noe til 9$ men på en stor sum ble det ihvertfall merkbart

Lenke til kommentar

Kjøpte en vare på ebay til 15.200 $. Rett under prisen stod paypal's logo og "Appr. 114.123 NOK"

Etter å ha brukt "Buy It Now" gikk jeg direkte til betaling med paypal. Prisen i norske kroner var da plutselig blitt til 137.432; NOK.

Det var ikke grunnet "auto-tolling" funksjonen som jeg ser på en del annonser.

Men utregningen av valutakursen på ebay sine sider og på paypal sine sider utgjorde ca 23.000; i forskjell. Godt gjort når det er paypal's logo under valutaregneren på ebay. Så vidt meg bekjent så eier vel også ebay paypal (eller vice versa)

Kuttet ut paypal etter dette. Vær obs på de norske prisene som står i annonsen dersom du bruker paypal. Er kanskje ikke slikt man tenker på når man kjøper noe til 9$ men på en stor sum ble det ihvertfall merkbart

 

En ting jeg lærte om PayPal for mange, mange år siden, bruk ALLTID nativ valuta og la eventuelt VISA/MasterCard ta seg av konvertering da de er fair. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...