Gå til innhold

TEST: Logitech MX Master


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne selv for noen dager siden, og har falt helt for den! Har lyst å kjøpe en ekstra for å ha på jobb. Utrolig behagelig å bruke! Litt dyr, men fantastisk i bruk.

 

Samme her ;) Enn så lenge ligger den i sekken også tar jeg den frem på jobb. Elsker den spesielt i bruk sammen med macen hjemme - er da gesture-støtten virkelig kommer til sin rett. For meg som anser det som en positiv egenskap at den er spesialtilpasset høyrehendte får denne 10/10. Har ikke testet den til annet enn kontorbruk, gaming krever annet utstyr :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
 

 

Laser, trådløs, for tung, for stor. Hadde en lignende for noen år siden, var helt uhåndterlig. Trådløs mus burde maks fått 5 av 10.


"...hadde en lignende for noen år siden..."
Sier vel det meste?

 

Nei den hadde samme form som denne og samme merke. Denne er sikkert like dårlig. Logitech har blitt mye søppel de senere årene, knapt noe de har som er verdt å kjøpe lenger, nesten utelukkende lavkvalitetsting. Tror det var mx performance jeg hadde, var ubrukelig hvertfall. For tung og fikk ikke grep på den. Mye knapper da. Mx518 jeg hadde også, varte knapt ett år før venstre tast streika.

 

 

Laser, trådløs, for tung, for stor. Hadde en lignende for noen år siden, var helt uhåndterlig. Trådløs mus burde maks fått 5 av 10.


Jeg er glad jeg klarer å håndtere mus uten ledning.

 

Wow, jeg er imponert. Du må være litt av en fyr gitt.

Lenke til kommentar

Liker musen veldig godt, bare synd den vertikale scrolling ikke funker i Adobe Photoshop og Adobe Photoshop Lightroom i Windows (8.1 hvertfall). Funker fint på Mac da. Vet ikke om det er programvarene eller selve Windows som ikke er helt optimalisert for det, men håper får håpe det blir fikset i framtiden!

Lenke til kommentar

 

 

Laser, trådløs, for tung, for stor. Hadde en lignende for noen år siden, var helt uhåndterlig. Trådløs mus burde maks fått 5 av 10.

Jeg er glad jeg klarer å håndtere mus uten ledning.

 

Wow, jeg er imponert. Du må være litt av en fyr gitt.

 

Jeg la meg på samme nivå som posten din. At den er for stor og tung for deg er greit, fordi det er din egen preferanse, men for noen som meg selv, er den akkurat passe. At den er trådløs er ikke negativ for alle, da noen ikke liker å ha en ledning festet til musa. Laser fungerer fint også.

Endret av RRhoads
  • Liker 5
Lenke til kommentar

jeg er skeptisk.

har en annen MX mus som har noen små irritasjonsmomenter 

 

innstillingene for rulle-hjulet lever ofte sitt eget liv

og Zoom knappen virker ikke slik den skal ut fra standart innstilling

 

hvordan fungerer dette på den nye utgaven ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 Nei den hadde samme form som denne og samme merke. Denne er sikkert like dårlig. Logitech har blitt mye søppel de senere årene, knapt noe de har som er verdt å kjøpe lenger, nesten utelukkende lavkvalitetsting. Tror det var mx performance jeg hadde, var ubrukelig hvertfall. For tung og fikk ikke grep på den. Mye knapper da. Mx518 jeg hadde også, varte knapt ett år før venstre tast streika.

 

MX musene fra Logitech var ikke mine favoritter til spilling, men at du ikke fikk grep på den skjønner jeg ikke. De har en form som lar dem ligge naturlig i hånden, og med tommelen og lillefingeren på hver side sitter de som støpt i mine hender, selv om jeg også løfter musen. På akkurat det punktet er de mye bedre enn RAT9 som jeg bruker nå.

 

Når det gjelder dagens trådløse mus er det bare tull at du skulle merke forskjell i ytelse. Forskjellene er så minimale at du ikke er fintfølende nok til å merke forskjellen uansett hva du sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Laser, trådløs, for tung, for stor. Hadde en lignende for noen år siden, var helt uhåndterlig. Trådløs mus burde maks fått 5 av 10.

Det at den er trådløst er jo et pluss, ikke noe negativt. Men for all del, du kan jo ha USB ledningen tilkoblet heletiden om du synes den blir bedre av den grunn.

For tung? Det henger jo ikke på greip i det heletatt.. :)

 

jeg er skeptisk.

har en annen MX mus som har noen små irritasjonsmomenter 

 

innstillingene for rulle-hjulet lever ofte sitt eget liv

og Zoom knappen virker ikke slik den skal ut fra standart innstilling

 

hvordan fungerer dette på den nye utgaven ?

 

Har hatt denne musen i et par uker, ingen problemer med rollehjulet her. Fungerer fint til  både Zoom og andre ting man spesifiserer.

Brukes både på mac og PC, hovedsaklig derfor jeg kjøpte den siden man kan veksle hvilken den skal være tilknyttet med knappen under (eller en av de andre man binder).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Laser, trådløs, for tung, for stor. Hadde en lignende for noen år siden, var helt uhåndterlig. Trådløs mus burde maks fått 5 av 10.

"...hadde en lignende for noen år siden..."

Sier vel det meste?

 

Nei den hadde samme form som denne og samme merke. Denne er sikkert like dårlig. Logitech har blitt mye søppel de senere årene, knapt noe de har som er verdt å kjøpe lenger, nesten utelukkende lavkvalitetsting. Tror det var mx performance jeg hadde, var ubrukelig hvertfall. For tung og fikk ikke grep på den. Mye knapper da. Mx518 jeg hadde også, varte knapt ett år før venstre tast streika.

Mitt poeng er bare at påstandene dine utelukkende baserer seg på opplevelsen av en mus du brukte for "noen år siden".

Hvis journalistene hos TEK velger å gi musen 9/10, (som faktisk har tatt musen i bruk, og er sannsynligvis mye mer erfaren på dette området) er det vel selvsagt en grunn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Laser, trådløs, for tung, for stor. Hadde en lignende for noen år siden, var helt uhåndterlig. Trådløs mus burde maks fått 5 av 10.

Det at den er trådløst er jo et pluss, ikke noe negativt. Men for all del, du kan jo ha USB ledningen tilkoblet heletiden om du synes den blir bedre av den grunn.

For tung? Det henger jo ikke på greip i det heletatt.. :)

 

jeg er skeptisk.

har en annen MX mus som har noen små irritasjonsmomenter 

 

innstillingene for rulle-hjulet lever ofte sitt eget liv

og Zoom knappen virker ikke slik den skal ut fra standart innstilling

 

hvordan fungerer dette på den nye utgaven ?

 

Har hatt denne musen i et par uker, ingen problemer med rollehjulet her. Fungerer fint til  både Zoom og andre ting man spesifiserer.

Brukes både på mac og PC, hovedsaklig derfor jeg kjøpte den siden man kan veksle hvilken den skal være tilknyttet med knappen under (eller en av de andre man binder).

 

så det den "glemmer" ikke de innseilingene du gjør eller plutselig scorlelr en side ned men bare en linje opp over , npr det er instill på scrolle en linje for hvert "klikk" på hjulet.

nå oppstår problemet bare i noen få programmer så jeg er lit usikker på om det ikke er der problemet ligger

Lenke til kommentar

Laser, trådløs, for tung, for stor. Hadde en lignende for noen år siden, var helt uhåndterlig. Trådløs mus burde maks fått 5 av 10.

enig. 

trådløs mus er for spesielle situasjoner

har forgjengeren til denne til jobb-laptopen, bruker den aldri.... 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Da har de kommet med et nytt produkt i serien jeg har av mus som jeg regner med ender opp på skrivebordet mitt etterhvert. Håper bare de kommer med erstatningsprodukt i tastatur-serien også, slik at jeg har noe å bytte med når MX 800 etterhvert begynner å bli slitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...