Gå til innhold

Lenovo vil kjøpe de bærbare spillmaskinene til MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er alienware virkelig konkurrent til alle disse maskinene?

 

Det finnes tradisjonelle spillbærbare fra alle produsentene, likevel har ikke Alienware noen veldig tynne og lette modeller. Hvilket produkt har Alienware som konkurrer med Razr blade f. eks?

 

Det er jo på dette området du trenger kunnskap. Det å lage en tradisjonell maskin er ikke så vanskelig. Det er når du må gjøre alt som er mulig for å gjøre den minst og lettest mulig at det blir utfordringer. Ellers er alt veldig standard.

 

Gigabyte er forøvrig også en kandidat i dette området, i tillegg til Razr. I hver sin ende av prisspekteret. Så godt som alle jeg snakker med, og ser på nettet sier at Alienware er dårlig og overpriset. Så ser ikke at de skal havne på toppen av utfordrer lista til Lenovo/MSI. Spesielt ikke siden MSI er taiwansk, i likhet med Asus, Gigabyte, Acer og Lenovo er fra fastlands Kina. Alienware bruker også bare komponenter fra andre. Asus, MSI og Gigabyte bruker nok egne komponenter, som gjør konkurransen enda skarpere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

MSI over Alienware any day. Jeg er mer imponert over at dem har klart å stappe inn 16GB RAM, GTX 970m, i7-4720HQ, 1TB HDD + 128GB SSD inn i et kabinett som er 1.99cm tykt og veier 1.96kg uten at dette går utover temperaturen.

 

Det at det ikke er noe problem med temperaturen i dag er viktig, men det som kanskje er mer viktig er hvordan det er å rengjøre pc'n for støv i fremtiden. Jeg har selv en MSI GT70 som jeg for et par uker siden hadde oppe i 97 °C under spilling. Denne temperaturen gikk ned til 60 °C med ca 8 skuer og full tilgang til å blåse ren hele pc'n innvendig.

Problemet med tynne pc'er er at dette ofte, men ikke alltid er like lett som på større pc'er.

Lenke til kommentar

 

MSI over Alienware any day. Jeg er mer imponert over at dem har klart å stappe inn 16GB RAM, GTX 970m, i7-4720HQ, 1TB HDD + 128GB SSD inn i et kabinett som er 1.99cm tykt og veier 1.96kg uten at dette går utover temperaturen.

Det at det ikke er noe problem med temperaturen i dag er viktig, men det som kanskje er mer viktig er hvordan det er å rengjøre pc'n for støv i fremtiden. Jeg har selv en MSI GT70 som jeg for et par uker siden hadde oppe i 97 °C under spilling. Denne temperaturen gikk ned til 60 °C med ca 8 skuer og full tilgang til å blåse ren hele pc'n innvendig.

Problemet med tynne pc'er er at dette ofte, men ikke alltid er like lett som på større pc'er.

 

Temperaturen er ALLTID viktig, i ALLE maskiner. Bare se på Core-M maskinene. De kunne hatt mye høyere ytelse med bedre kjøling. Hvis kortene blir kjøligere, vil de og lage maskinene mindre. Det er en grunn til at vi har tynne og lette maskiner nå, det er fordi det har blitt mulig. Folk har og helt klart lyst på tynne lette spillbærbare. De bør jo likevel helt ha mulighet for støvfjerning som du sier, det er ikke gøy hvis Pcen din mister mye ytelse etter 2 år pga støy som ikke lar seg fjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...