Gå til innhold

Solgte World of Warcraft-juks i over 5 år – nå har de stengt metoden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Good riddance. Bots er utelukkende ødeleggende for online-spill, og privatpersoner som bruker de er korttenkte egoister. Forøvrig synes jeg ikke noen annen straff enn sletting av kontoen er passende. 6 måneder betyr et halvt års pause før man kan fortsette jukset

 

Nå kommer vel nye bots relativt kjapt, men forhåpentligvis viser disse seg enklere å spore enn honorbuddy var

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om det finnes noe software-basert juksegreier i form av "farming-bots" på Xbox, men det er ikke like lett å lage noe hardware-basert. En boks mellom TV og konsollen som igjen er koblet til kontrolleren. Den leser av ting på samme måte som PC-bots gjør og styrer spillet på den måten.

Problemet er at det vil koste så enormt mye at det ikke er verdt det. Noen linjer med kode som leser spillet er relativt enkelt å lage og enklere å bruke.

LATSKAPEN LENGE LEVE, hvis ikke Blizzard har bannehammeren i handa da selvfølgelig :D

 

Edit; Jeg forstår ikke hvorfor folk gidder å bruke bots engang, det ødelegger jo meningen med spillet. Joa, du slipper å farme selv som forsåvidt er kjedelig, men det er jo utfordringer på low-level også. Man kan også lage sine egne achievements for å gjøre det spennende.

 

For eksempel Diablo, siden jeg spiller det og ikke WoW, det er veldig artig å levle også da man har helt andre utfordringer og crap gear. Jeg syntes det faktisk var kjedeligere på max level da mye av det man gjør er å grinde etter bedre gear for å kunne øke vanskelighetsgraden. Man leter også etter keys for å åpne de hemmelige bretta, men det er sykt kjedelig spør du meg.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

 

Edit; Jeg forstår ikke hvorfor folk gidder å bruke bots engang, det ødelegger jo meningen med spillet. Joa, du slipper å farme selv som forsåvidt er kjedelig, men det er jo utfordringer på low-level også. Man kan også lage sine egne achievements for å gjøre det spennende.

 

For eksempel Diablo, siden jeg spiller det og ikke WoW, det er veldig artig å levle også da man har helt andre utfordringer og crap gear. Jeg syntes det faktisk var kjedeligere på max level da mye av det man gjør er å grinde etter bedre gear for å kunne øke vanskelighetsgraden. Man leter også etter keys for å åpne de hemmelige bretta, men det er sykt kjedelig spør du meg.

 

Dessverre er det ikke slike utfordringer på lavt level i WoW. Det pleide å tidvis være en viss utfordring, men nå til dags er det så "strømlinjeformet" at det er kjedelig. For eksempel forsto jeg aldri hvorfor du ikke kunne plukke opp quests på høyere level enn du selv er

 

 

Jeg spilte bare PvP, så jeg brukte faktisk denne botten til å farme. Å farme selv er jo tortur

 

Så du hoppet over noe du synes var kjedelig på bekostning av alle andre som fikk en dårligere opplevelse når de hadde med en bot på laget. Makan til egoisme!

Endret av Vegard#
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bots er for noobs.

 

No, really - det er jo ikke akkurat slik at det er vanskelig å skaffe seg honor points med litt innsats. Skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å risikere kontoen sin for kortsiktig vinning.

 

Man ødelegger for alle andre og får egentlig ikke særlig mye ut av det selv - heller motsatt - man har ikke lagt ned noe arbeid i det, og får ikke følelsen at man fortjener det.

 

Å bruke bots er rett og slett fullstendig tåpelig.

Lenke til kommentar

Er altfor dårlig at de fikk en tidsbestemt utestengelse (som jeg forstår vil heves på samme tidspunkt som en ny expansion slippes).

 

Man bruker et bot-program i flere år, men risikerer altså kun 6 mnd utestengelse. Blizzard burde enten være for eller imot bots. For øyeblikketlig er de midt imellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Good riddance. Bots er utelukkende ødeleggende for online-spill, og privatpersoner som bruker de er korttenkte egoister. Forøvrig synes jeg ikke noen annen straff enn sletting av kontoen er passende. 6 måneder betyr et halvt års pause før man kan fortsette jukset

 

Nå kommer vel nye bots relativt kjapt, men forhåpentligvis viser disse seg enklere å spore enn honorbuddy var

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meh. Todelt om dette.

Når det gjelder Bots som benyttes i PVP, Raids og Dungeons støtter jeg utestengingen 100%. Totalt ødeleggende for opplevelsen for andre spillere, og personer som benytter botter viser at deres glede for spillet er minimal.

 

Samt personer som benytter botter til å farme materialer eller sjeldne gjenstander ødelegger økonomien massivt ved å presse prisene opp.

 

Derimot når det benyttes til å levle en karaketer eller dyr ser jeg ikke problemet. Jeg har selv benyttet bots for å levle en karakter til 90 og 100 av den simple grunn at det å levle er lite givende og kjedelig.

Raten man levler på passer ikke innholdet, det å spamme LFG-verktøyet er den raskeste og mest effektive måten, men igjen, lite givende.

Lenke til kommentar

 

Good riddance. Bots er utelukkende ødeleggende for online-spill, og privatpersoner som bruker de er korttenkte egoister. Forøvrig synes jeg ikke noen annen straff enn sletting av kontoen er passende. 6 måneder betyr et halvt års pause før man kan fortsette jukset

 

Nå kommer vel nye bots relativt kjapt, men forhåpentligvis viser disse seg enklere å spore enn honorbuddy var

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

 

 

Det var temmelig bastant. Mener du at det alltid er slik at der bots eksisterer burde spillet redesignes?

Lenke til kommentar

 

 

Good riddance. Bots er utelukkende ødeleggende for online-spill, og privatpersoner som bruker de er korttenkte egoister. Forøvrig synes jeg ikke noen annen straff enn sletting av kontoen er passende. 6 måneder betyr et halvt års pause før man kan fortsette jukset

 

Nå kommer vel nye bots relativt kjapt, men forhåpentligvis viser disse seg enklere å spore enn honorbuddy var

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

 

 

Det var temmelig bastant. Mener du at det alltid er slik at der bots eksisterer burde spillet redesignes?

 

 

I all hovedsak: Ja!

 

Alt for mange spill respekterer ikke tiden din og forventer at du skal kaste bort tid på trivielle og kjedelige oppgaver. Det er dårlig spilldesign.

 

AtW har helt rett i at spilldesignerne burde se på hvorfor folk bruker bots. Det er mye av samme mekanismene som pirattjenester på nett dette. Markedet etterspør et produkt som ikke finnes og da kommer piratene og tilbyr den tjenesten. 

Lenke til kommentar

 

 

Good riddance. Bots er utelukkende ødeleggende for online-spill, og privatpersoner som bruker de er korttenkte egoister. Forøvrig synes jeg ikke noen annen straff enn sletting av kontoen er passende. 6 måneder betyr et halvt års pause før man kan fortsette jukset

 

Nå kommer vel nye bots relativt kjapt, men forhåpentligvis viser disse seg enklere å spore enn honorbuddy var

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

 

 

Det var temmelig bastant. Mener du at det alltid er slik at der bots eksisterer burde spillet redesignes?

 

 

 

 

 

Good riddance. Bots er utelukkende ødeleggende for online-spill, og privatpersoner som bruker de er korttenkte egoister. Forøvrig synes jeg ikke noen annen straff enn sletting av kontoen er passende. 6 måneder betyr et halvt års pause før man kan fortsette jukset

 

Nå kommer vel nye bots relativt kjapt, men forhåpentligvis viser disse seg enklere å spore enn honorbuddy var

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

 

 

Det var temmelig bastant. Mener du at det alltid er slik at der bots eksisterer burde spillet redesignes?

 

 

Alltid er jo veldig bastant, men ikke så langt unna ihvertfall (med bots mener jeg da ikke direkte cheats i multiplayer-engagments), om spillet krever at du gjør ting som er så kjedelig at du vil at en robot skal gjøre det, så er det noe som bør redesignes om målet ditt er best mulig gameplay (men mye av det forklares jo av at målet ofte er å tvære penger ut av folk)

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...