Gå til innhold

TEST: Logitech Keys-to-go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Telefonen vil be deg taste en tallkombinasjon på tastaturet. Dette eliminerer faren for at du kobler deg til feil tastatur, eller at andre kobler seg til tastaturet ditt før du rekker å gjøre det selv. "

 

Litt pirk kanskje, men hovedårsaken til at du må taste en tallkombinasjon under pairing er for å hindre såkalte 'man in the middle'-angrep, hvor en hacker kan legge seg mellom tastaturet og mobilen og få kontroll over all informasjonen som sendes mellom dem.

Lenke til kommentar

Er det fysiske taster i underkant eller touch som på surface pro sitt tilsvarende tastatur? sistnevnte er nemmelig noe hærk å bruke!

 

Hei! Det er fysiske taster under gummieringen. Det gjør tastaturet behagelig å skrive på, fordi det gir en god taktil respons. I tillegg er det verdt å nevne at tastaturet er lydløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det fysiske taster i underkant eller touch som på surface pro sitt tilsvarende tastatur? sistnevnte er nemmelig noe hærk å bruke!

 

Hærk? Surface Pro 3 Type Cover er fantastisk å bruk! Selv etter å brukt flere ultrabook, vil jeg påstå at Type Cover 3 er bedre enn dem alle. Det er slike tastatur skal lages!

Lenke til kommentar

Og det f;rste jeg merker meg er at jeg m[ gj;re noen endringer i spr[kinstillingene p[ telefonen.

 

:´D Genialt. 

 

Men Spaghettimonster bedre så stygge de ØÖÅ-tastene er. Kunne de ikke i det minste hatt ØÖ på linje? 

Det er på høy tid at Norge, Sverige og Danmark stemmer over hvilket tegnsett vi skal bruke, og deretter innfører det svenske som felles standard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til mocrosofts foldable keyboar jeg! Den har sånne vanlige taster som på PC og du kan brette den en gang og putte den i lomma! Dette Logitech tastaturet ser ut som om det er touch og det liker jeg ikke... Derfor venter jeg på microsofts sitt...

Lenke til kommentar

 

Pris: ca. 550,-

Her er en variant uten vaskbare taster, men til gjengjeld fungerer den mot Windows, Linux, OSX også, og har sannsynligvis mer behagelige taster. Prisen er også bedre: 80 kr inkludert frakt og to utgaver av Illustrert vitenskap.

 

 

Takk for linken. Jeg gikk for tilbudet med 6 utgaver (ca 170,- totalt eller knapt 30,- per magasin), da prisen var skikkelig billig for totalpakken, og 6 utgaver alene er verdt prisen. Men kommer nok til å si opp abonnementet, da pris per magasin ellers er over hva jeg er villig til å betale.

 

Tastaturet er jo en fin bonus, så håper det er greit å bruke, selv om jeg ikke forventer allverden av det.

 

:-)

 

Og det f;rste jeg merker meg er at jeg m[ gj;re noen endringer i spr[kinstillingene p[ telefonen.

 

:´D Genialt. 

 

Men Spaghettimonster bedre så stygge de ØÖÅ-tastene er. Kunne de ikke i det minste hatt ØÖ på linje? 

Det er på høy tid at Norge, Sverige og Danmark stemmer over hvilket tegnsett vi skal bruke, og deretter innfører det svenske som felles standard.

 

 

Bastant konklusjon der ja. :-)

 

Har ikke sett så mye over hva som eller er forskjellen, men enig i at Danskene burde ha mindre problemer med å godta en flytting av æ og å, slik at man slipper med to tegn på disse tastene.

 

Type coveret er helt nydelig, TOUCH coveret er derimot helt horribelt. :wee:

 

Ikke testet type-coveret, men har touch-coveret selv. Skriver så lite med det, at pris, størrelse (tykkelse) og vekt, samt at jeg heller vil ha fløyelsstoffet til å gni mot skjermen enn plastknotter, ble avgjørende. Det er ikke godt, men greit, men skulle det vært min nr. 1 pc, ville jeg nok valgt type-coveret.

 

Skulle gjerne hatt tilgang til den saken man kan feste på tastaturet (tror jeg det var) for å gjøre det trådløst, så får heller bruke det fra IV-abonnementet nevnt over når jeg trenger trådløst...

 

Edit, litt i nest siste avsnitt lagt til...

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

 

Det er på høy tid at Norge, Sverige og Danmark stemmer over hvilket tegnsett vi skal bruke, og deretter innfører det svenske som felles standard.

 

 

Bastant konklusjon der ja. :-)

 

Har ikke sett så mye over hva som eller er forskjellen, men enig i at Danskene burde ha mindre problemer med å godta en flytting av æ og å, slik at man slipper med to tegn på disse tastene.

 

 

Ikke jeg heller, jeg så bare for meg hva resultatet måtte bli basert på antall innbyggere i hvert land :B 

Ø og Ö er nå en gang samme bokstav også, så om det sto Ö skulle jeg kunne levd med det.

Lenke til kommentar

 

 

Det er på høy tid at Norge, Sverige og Danmark stemmer over hvilket tegnsett vi skal bruke, og deretter innfører det svenske som felles standard.

 

 

Bastant konklusjon der ja. :-)

 

Har ikke sett så mye over hva som eller er forskjellen, men enig i at Danskene burde ha mindre problemer med å godta en flytting av æ og å, slik at man slipper med to tegn på disse tastene.

 

 

Ikke jeg heller, jeg så bare for meg hva resultatet måtte bli basert på antall innbyggere i hvert land :B 

Ø og Ö er nå en gang samme bokstav også, så om det sto Ö skulle jeg kunne levd med det.

 

 

Noen ville nok klagd fremdeles, og svensker finnes det vel færre av enn normenn og dansker totalt. ;-)

 

Selv hadde jeg klart meg fint om det stod öø og äæ fremfor den triangelen som er nå. Ser de på svensk layout har annen plassering på noen andre taster, der €-tegnet er flyttet fra bokstaven e til tallet 5, at tegnene | ´ og \ er flyttet litt rundt på, og svensker og dansker har et eget tegn for å skrive 1/2 i sine layout.

 

http://www.irontech.no/interface/tastatur.html

Lenke til kommentar

 

Noen ville nok klagd fremdeles, og svensker finnes det vel færre av enn normenn og dansker totalt. ;-)

 

Selv hadde jeg klart meg fint om det stod öø og äæ fremfor den triangelen som er nå. Ser de på svensk layout har annen plassering på noen andre taster, der €-tegnet er flyttet fra bokstaven e til tallet 5, at tegnene | ´ og \ er flyttet litt rundt på, og svensker og dansker har et eget tegn for å skrive 1/2 i sine layout.

 

http://www.irontech.no/interface/tastatur.html

 

 

Men da måtte dansker og nordmenn stemme sammen på enten dansk eller norsk :) 

 

Jeg mener at norsk og dansk må være mulig å samkjøre med en felles standard. Årsakene for å skille er mer historiske enn tekniske. Stadig høyere andel av tastaturer blir levert med tegnkaos på æøå-tastene, tasten til venstre for z, paragraftesten og tastene til høyre for 0, å, æ og m. Det må være mye verre for nybegynnere å finne lite brukte tegn enn tidligere. Og det ser ikke ut. 

Lenke til kommentar

 

Pris: ca. 550,-

Her er en variant uten vaskbare taster, men til gjengjeld fungerer den mot Windows, Linux, OSX også, og har sannsynligvis mer behagelige taster. Prisen er også bedre: 80 kr inkludert frakt og to utgaver av Illustrert vitenskap.

 

 

Skal ikke slike lokketilbud også tilbys de som ikke ønsker å abonnere men som kun ønsker "premien", mot at man betaler portoen og litt for varen?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Skal ikke slike lokketilbud også tilbys de som ikke ønsker å abonnere men som kun ønsker "premien", mot at man betaler portoen og litt for varen?

 

Jeg har ikke hørt om noe slik, men jeg har hørt om andre ting som du kanskje blander med. 

 

Jeg tror et sånn krav er knyttet til bruken av ordet "gratis" i lokketilbud. -" ”Gratis”, ”vederlagsfritt”, ”uten betaling” og lignende uttrykk må ikke benyttes i markedsføringen dersom gratisytelsen er betinget av kjøp av andre ytelser for å oppnå gratisytelsen." Kaller de noe gratis, må de faktisk levere det gratis. Men du kan nok måtte betale f.eks. porto, muligens, kanskje, vet ikke. 

 

 Det er også ulovlig å markedsføre med fokus på tilleggsproduktet, f.eks. en gratis iPhone, hvis hovedproduktet er noe annet, f.eks. et abonnement. Ellers kunne man love gratis iPhone, og så sto det med liten skrift i detaljene at gratis iPhone gjelder de første 10 bestillingene, og kun til de som oppfyller diverse kriterier... Mens det man egentlig kjøper er en 3 års kontrakt med et MMS-abonnement. 

 

Tilgift har blitt tillatt. Det vil si at de har lov å gi deg en sykkel "med på kjøpet" forutsatt at det du får med på kjøpet er et helt uavhengig produkt av det du kjøper. Husker at det konkrete eksemplet ble brukt av, jeg tror det var NetOnNet, rett etter de endret markedsføringsloven i 2009. 

 

Et annet krav er at dersom de påstår en rabatt fra en veiledende pris må det være dokumentert at den veiledende prisen er reell, men det gjelder vel selve abonnementsprisen, så det er godt nok dokumentert i et slik tilbud. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...