Gå til innhold

The Witcher 3-utvikleren går i strupen på spillnøkkelbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ingen slike G2A, Kinguin eller noen er egentlig legitime videre selgere av nøkler. I bunn å grunn har de ikke lov å selge slike nøkler. Mange som kjøper nøkler fra slike stedet blir fratatt dem etter en tid. Anbefaler det ikke.

Vet ikke helt hva du vil frem til. G2A og Kinguin kan selvsagt selge videre varer de har kjøpt på lovlig vis, på samme måte som du kan selge videre ting du har kjøpt. Dessuten finnes det mange keyshops som samarbeider direkte med utgiverne. Om du leser saken står det til og med at nevnte keyshop samarbeidet med gog om Witcher 1 og 2...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Steam er det dyreste stedet å kjøpe spill på release. Selv på offisielle steam reseller-sider kan man spare 20-30%, så jeg kaller det nærmest idioti å kjøpe spill på steam til fullpris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ingen slike G2A, Kinguin eller noen er egentlig legitime videre selgere av nøkler. I bunn å grunn har de ikke lov å selge slike nøkler. Mange som kjøper nøkler fra slike stedet blir fratatt dem etter en tid. Anbefaler det ikke.

Vet ikke helt hva du vil frem til. G2A og Kinguin kan selvsagt selge videre varer de har kjøpt på lovlig vis, på samme måte som du kan selge videre ting du har kjøpt. Dessuten finnes det mange keyshops som samarbeider direkte med utgiverne. Om du leser saken står det til og med at nevnte keyshop samarbeidet med gog om Witcher 1 og 2...

Man bryter brukeravtalen når man selger steam-nøkler videre. Det er også eksempler på at nøkler fra G2A har vært tyvegods. Såvidt jeg har forstått så selger ikke G2A direkte, men lar hvem som helst legge ut nøkler for salg.

Lenke til kommentar

Ingen slike G2A, Kinguin eller noen er egentlig legitime videre selgere av nøkler. I bunn å grunn har de ikke lov å selge slike nøkler. Mange som kjøper nøkler fra slike stedet blir fratatt dem etter en tid. Anbefaler det ikke.

Har handlet med Instant-Gaming i lang tid nå uten å hatt noe problemer overhodet. :) De har også cash-back ordning om det skulle bli noen problemer. Man kjøper jo alltid med Mastercard/Visa på nett også så har man chargeback om det skulle bli noe problemer.

 

Edit:

Alle nøkklene på Instant-Gaming jeg har kjøpt har vært fysiske spillkopier som har skrapet/vist frem CD-key. 

Endret av Uxzuigal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv kjøpt mange spill fra Green Man Gaming (bl.a. Sonic Generations, Skyrim, Tropico 4, Far Cry 3: Blood Dragon, Ducktales Remastered, Goat Simulator, Dark Souls II, Watch_Dogs, og nylig GTA V) og har aldri hatt noen grunn til å mistenke urent mel i posen fra nettsiden. Vanligvis kjøper jeg Steam-koder derfra, en av hovedgrunnene er at de bruker priser i US Dollars, som ofte var litt billigere enn Steam, spesielt da de priset i Euro. i tillegg har de innimellom hatt generelle kampanjekoder. Jeg har alltid antatt at de selger koder for noen nyere, større spill for tap for å lokke folk til siden for å kjøpe andre ting de tjener på.

 

Jeg støtter CD Projekt Red i at GMG burde gi dem den eksakte infoen om hvor de fikk spillkodene fra.

Lenke til kommentar

 

 

Ingen slike G2A, Kinguin eller noen er egentlig legitime videre selgere av nøkler. I bunn å grunn har de ikke lov å selge slike nøkler. Mange som kjøper nøkler fra slike stedet blir fratatt dem etter en tid. Anbefaler det ikke.

Vet ikke helt hva du vil frem til. G2A og Kinguin kan selvsagt selge videre varer de har kjøpt på lovlig vis, på samme måte som du kan selge videre ting du har kjøpt. Dessuten finnes det mange keyshops som samarbeider direkte med utgiverne. Om du leser saken står det til og med at nevnte keyshop samarbeidet med gog om Witcher 1 og 2...

Man bryter brukeravtalen når man selger steam-nøkler videre. Det er også eksempler på at nøkler fra G2A har vært tyvegods. Såvidt jeg har forstått så selger ikke G2A direkte, men lar hvem som helst legge ut nøkler for salg.

 

 

Green man gaming er (visstnok) en autorisert selger av Steam-nøkler. Jeg skriver "visstnok" fordi det er litt vanskelig å finne offisielle kilder på dette. Andre nøkler, som f.eks til GOG, blir noe annet.

 

G2A, Kinguin, og andre i samme nettverk, tilhører et gråmarked som er langt mer shady.

Polygon hadde en mer detaljert artikkel om dette tidligere i år: http://www.polygon.com/2015/2/9/8006693/the-truth-behind-those-mysteriously-cheap-gray-market-game-codes

Lenke til kommentar

Steam er det dyreste stedet å kjøpe spill på release. Selv på offisielle steam reseller-sider kan man spare 20-30%, så jeg kaller det nærmest idioti å kjøpe spill på steam til fullpris.

 

Med mindre man er klar over at slike sider som G2A har vært i rampelyset for å selge falske keys, da betaler jeg heller rett til kilden og får kvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Føler jeg gjentar meg selv, men det finnes to typer keyshops. Vi har gråmarkedet som G2A og Kinguin opererer i, men det finnes også en rekke helt legetime keyshops som kjøper nøkklene direkte fra utgiverne. Eneste forskjell fra steam er 100-200 kr billigere.

Eksempler på slike butikker er Origin, uplay, gog, greenmangaming, gamesplanet, getgames, Amazon, Humble Store osv.

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter steam skiftet fra Euro til NOK har prisene gått ned med 100-200kr så nå går det an å kjøpe spill direkte derfra. Om du vil ha spillnøkler enda billigere kan du bruke Oneplay.com. Legit side som er oppført på prisguide.no og har den laveste prisen på alle spill

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat The Witcher 3: Wild Hunt av denne nette sum på 269kr, hos en nøkkelselger som scanner fysiske nøkler fra spill som er kjøpt inn fra autoriserte distributører. :)

 

Det er de jeg stoler minst på. Risikoen for at det er tyvegods er så absolutt til stede.

Lenke til kommentar

 

Kjøpte akkurat The Witcher 3: Wild Hunt av denne nette sum på 269kr, hos en nøkkelselger som scanner fysiske nøkler fra spill som er kjøpt inn fra autoriserte distributører. :)

 

Det er de jeg stoler minst på. Risikoen for at det er tyvegods er så absolutt til stede.

 

 

Tyvegods fra autoriserte distributører? Neppe. Har brukt Gamekeysnow i siden 2011: http://www.gamekeysnow.com/is-gamekeysnow-legit

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte akkurat The Witcher 3: Wild Hunt av denne nette sum på 269kr, hos en nøkkelselger som scanner fysiske nøkler fra spill som er kjøpt inn fra autoriserte distributører. :)

 

Det er de jeg stoler minst på. Risikoen for at det er tyvegods er så absolutt til stede.

 

 

Tyvegods fra autoriserte distributører? Neppe. Har brukt Gamekeysnow i siden 2011: http://www.gamekeysnow.com/is-gamekeysnow-legit

 

 

Så jo faktisk ganske skikkelige ut på deres egen side. Kommentaren min var ment på generelt grunnlag uten at jeg har sjekket disse i detalj. Tviler ikke på at mange også er helt legitime.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...