Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Surface Pro 3 hakker ved sveiping selv med i5 og HD 4400. Hvordan blir det da med svakere prosessor/grafikk?

 

Men mulig batteritid og varmeutvikling blir bedre med svakere prosessor. Surface Pro 3 med i5 blir glovarmt og suger batteri avhengig av bruken. Ved enkel jobbing i Office har den faktisk veldig bra batteritid. Ved bruk av Flash tømmer den batteriet på under tre timer.

 

Prisen er et problem. Både Surface 3 og 3 Pro er dyre enheter. Apple kan ta høy pris fordi de leverer en veldig god brukeropplevelse. Win 8.1 kan være et mareritt av fikling og innstillinger. Når man så da skal fingre for å få til disse innstillingene spørs det om markedet er villig til å betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes konseptet er spennende. Tenkte på denne til barna. Perfekt til lek/moro og lett Word/exel behandling, samt surfing. Hvis man da har dokking i tillegg, kan de ha skjerm og tastatur på rommene sine. Når win10 med Edge kommer tror jeg det kommer til å flyte bedre da jeg mener 10 bør være bedre optimalisert for svakere maskinvare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man gjøre noe som helst seriøst skolearbeid trenger man en vanlig bærbar, det her duger ikke.

Den skal du slite med å begrunne. Bortsett fra mangel på prosessorkraft har man her en versjon med full Office, som kan kjøre det man kaster etter den av programvare. Som student ville jeg heller hatt en Surface *Pro* med OneNote og håndnotater, pluss et type cover, enn en laptop.

Endret av tommyb
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror vi har fort for å se på prisene med fjorårets øyne. Da kostet alle Surface Pro 3 over en tusenlapp mindre, det samme gjorde andre premium-maskiner som MacBook Air og Pro. Surface Pro 3 med i3 var å få tak i på tilbud til 4995 kr.

 

Men nå er prisene vesentlig høyere på premium-produktene, samtidig som mye-specs-for-penga maskinene de store elektrokjedene har på tilbud til 4-5 tusen kroner ikke har økt i pris. Det gjør at produkter som iPad Air 3 og Surface 3 virker drøyt dyre, i hvert fall om man kun ser på spec.

 

Spennende produkt det her. Jeg er som mange andre strålende fornøyd med min Surface Pro 3 kjøpt før prisstigningen. Men æsj, den dårlig tilpassede ladekontakten på Surface 3 står ikke i stil til et ellers pent produkt.

Lenke til kommentar

Skal man gjøre noe som helst seriøst skolearbeid trenger man en vanlig bærbar, det her duger ikke.

 

For notater burde den være perfekt med Surface-pennen. Storebroren funker i hvert fall veldig bra til møter og referatskriving. Jeg kan umulig forestille meg at den svakere prosessoren skulle ha problemer med å takle Office. For renskriving og mer avansert arbeid kobler en til mus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mangel på mobildata er et savn. Det er mye WiFi rundt om,og jeg kan slå på egen WiFi-sone på mobilen med et sveip og to klikk, men alle disse små sveipene og klikkene tilsammen gir dårligere nettbrettopplevelse enn Android. 

En versjon med LTE er på veg, men som du sier så skal det ikke mer enn ett sveip og to klikk til på Surfacen for å slå på WiFi-sharing på en WP. Det er altså like lett å slå på og koble til WiFi-sharing på telefonen som det er å koble til ett WiFi-nettverk hjemme.

Endret av Zicozz
Lenke til kommentar

Nesten 2 laken for penn og tastatur gjør at jeg sitter igjen med en følelse av at noen blir lurt. Og da forsvinner fort lysten på maskina i det store og hele. Det samme gjelder egentlig for Pro utgaven også. Microsoft må redusere prisen på tilbehøret for å kunne friste meg som kunde.

Lenke til kommentar

Nesten 2 laken for penn og tastatur gjør at jeg sitter igjen med en følelse av at noen blir lurt. Og da forsvinner fort lysten på maskina i det store og hele. Det samme gjelder egentlig for Pro utgaven også. Microsoft må redusere prisen på tilbehøret for å kunne friste meg som kunde.

 

Jeg kjøpte et touch tastatur til Surface RT når den kom, det samme tastaturet kunne jeg bruke på Surface 2 når jeg kjøpte den. Jeg kan også bruke dette tastaturet når jeg oppgraderer til Surface 3. Når jeg nå kjøper en Surface Pen til Surface 3, regner jeg med at jeg kan bruke den i hvertfall i 2 generasjoner, hvis ikke mere

Men jeg skal ikke si at jeg hadde foretrukket at prisen ble lavere. ;)

Veiledende pris er vel 1 780,- men en titt i prisguiden får man tastatur å penn til 1 350,-.

Man kan for øvrig bruke andre tastatur, med for eksempel blåtann, hvis man vil sparer mere. Kanskje ikke en like elegant løsning.

Lenke til kommentar

Nesten 2 laken for penn og tastatur gjør at jeg sitter igjen med en følelse av at noen blir lurt. Og da forsvinner fort lysten på maskina i det store og hele. Det samme gjelder egentlig for Pro utgaven også. Microsoft må redusere prisen på tilbehøret for å kunne friste meg som kunde.

 

problemet her er valutaen som spiller oss et lite puss. for 1år siden ville det koster 1300kr kontra 1800kr.

 

venter selv på min 128GB 4GB Surface med tastatur og penn.. gleder meg som en unge! akkurat sendt med TNT :)

Lenke til kommentar

Hvor har dere prisene fra? Å handle direkte hos Microsoft er like dumt og dyrt som det er å handle Macbook hos Apple.no, prisene hos de store norske forhandlerne er nesten alltid langt lavere.

 

Jeg ser at Type Cover (til Pro-modellen) koster 922 kr i din lokale sjappe, og pennen koster 4-500 kr. Pennen bruker jeg forøvrig aldri, men sikkert kjekt for veldig mange.

 

Bruker også Apple Wireless Keyboard omtrent like mye som Type Cover. Og damn for et sexy skrivebord med Surface Pro 3, Apple Wireless Keyboard og Logitech Perfomance MX, samt en Microsoft Wireless Display Adaptor i TV'en.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne youtube videoen viser litt av potensialet. Dette er forøvrig en ny generasjon Atom-cpu, så den kan ikke sammenlignes med tidligere versjoner. Jeg går nok for en Surface 3 framfor Pro-versjonen, som jeg synes er for stor/tung og har vifte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...