Gå til innhold

ANMELDELSE: Broken Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags.

Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags.

 

Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien.

 

catch 22

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags.

 

Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien.

 

Sånn er det å lage produkter, er ikke noe spesielt synd på akkurat Tim i så måte? Alle som lager noe vet at alle ikke kommer til å bli fornøyde.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags.

 

Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien.

 

catch 22

 

 

Det er vel strengt tatt ikke en catch-22? :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags.

 

Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien.

Sånn er det å lage produkter, er ikke noe spesielt synd på akkurat Tim i så måte? Alle som lager noe vet at alle ikke kommer til å bli fornøyde.

 

AtW

Forsåvidt. Men det er sjelden at det er så tydelig og svart/hvitt som her. Min takeaway er at man ikke skal bry seg om hva fansen ønsker synes når man lager et kreativt produkt. Lag det du har lyst til å lage.

 

At jeg har sympati for mister Schaffer har nok også noe å gjøre med at han er en usedvanlig likandes kar, og at jeg har fulgt utviklingen av dette spillet helt fra starten og sett alle dokumentarepisodene, og sett hvor mye kritikken fra adventure-fansen gikk inn på ham.

Lenke til kommentar

 

Forsåvidt. Men det er sjelden at det er så tydelig og svart/hvitt som her. Min takeaway er at man ikke skal bry seg om hva fansen ønsker synes når man lager et kreativt produkt. Lag det du har lyst til å lage.

 

I utgangspunktet enig, men det er som regel vanskelig å lage akkurat det man har lyst til å lage når man ikke er et selvfinansiert indie-studio. Store utviklere, som Double Fine, lever på produsentenes nåde. I dette tilfellet var det fansen som hadde produsentrollen, og det er bare rett og rimelig at de får en viss innflytelse. I andre store Kickstarter-prosjekter jeg kjenner godt til, har jeg også inntrykk av at backernes innflytelse nesten utelukkende har styrket produktet. Wasteland 2 er stjerneeksempelet.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...