Gå til innhold

Microsoft feiret ny Linux-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Debian følger her i fotsporene til Ubuntu, Fedora, Red Hat Enterprises, Open Suse OG ARCH SOM ER FØRST UTE MED ALT OG BEST.

 

:(

 

Nei men PR-stunt eller ei, kult at microsoft i det hele tatt anerkjenner Linux på en positiv måte.

 

MS har en god stund nå sett på seg selv, i det minste for store deler av virksomheten, som en tjenestetilbyder, og har lenge hatt som motto at de skal være best på det de driver med, uansett plattform.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Debian følger her i fotsporene til Ubuntu, Fedora, Red Hat Enterprises, Open Suse OG ARCH SOM ER FØRST UTE MED ALT OG BEST.

 

:(

 

Nei men PR-stunt eller ei, kult at microsoft i det hele tatt anerkjenner Linux på en positiv måte.

 

Hvordan kan Debian følge i Ubuntu sine fotspor når Ubuntu er en (elendig) fork av Debian?

Lenke til kommentar

 

Debian følger her i fotsporene til Ubuntu, Fedora, Red Hat Enterprises, Open Suse OG ARCH SOM ER FØRST UTE MED ALT OG BEST.

 

:(

 

Nei men PR-stunt eller ei, kult at microsoft i det hele tatt anerkjenner Linux på en positiv måte.

Hvordan kan Debian følge i Ubuntu sine fotspor når Ubuntu er en (elendig) fork av Debian?

 

 

Hvilken distro og hvilket DE man liker er en smaksak, en personlig preferanse. Det å si at Ubuntu er elendig er kun din mening om det. Er så mange Linux elite folk som sier at eneste som duger er Gentoo eller Arch.... uggh!! Folk får heller bruke det de selv liker og som passer deres egene behov sier jeg da.

 

Edit : Dessuten trenger man ikke bruke Unity desktopen. Kubuntu med KDE er utmerket.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Debian følger her i fotsporene til Ubuntu, Fedora, Red Hat Enterprises, Open Suse OG ARCH SOM ER FØRST UTE MED ALT OG BEST.

 

:(

 

Nei men PR-stunt eller ei, kult at microsoft i det hele tatt anerkjenner Linux på en positiv måte.

Hvordan kan Debian følge i Ubuntu sine fotspor når Ubuntu er en (elendig) fork av Debian?

 

 

Hvilken distro og hvilket DE man liker er en smaksak, en personlig preferanse. Det å si at Ubuntu er elendig er kun din mening om det. Er så mange Linux elite folk som sier at eneste som duger er Gentoo eller Arch.... uggh!! Folk får heller bruke det de selv liker og som passer deres egene behov sier jeg da.

 

Edit : Dessuten trenger man ikke bruke Unity desktopen. Kubuntu med KDE er utmerket.

 

Skal si, jeg er imponert over alle mine nye meninger!

 

Det som er elendig med Ubuntu er Canoical sin manglede vilje til å jobbe sammen med alle andre FLOSS prosjekter.  Canonical finner hele tiden på ting for å sørge for at det er så vanskelig som overhode mulig å bli enige om de store linjene. Noe Canonical er ALENE om! RedHat, Suse, Debian, Mandriva osv. klarer alle sammen enes om kjerneteknologiene, mens Canonical konsekvent velger annerledes. Litt slik som MS... (Ser vi på pengestrømmen inn i Canonical så er det neppe en tilfeldighet at Canonical og MS deler denne egenskapen).  Videre så har Kubuntu og Ubuntu fint lite å gjøre med hverandre lenger, og godt er det!

 

Til slutt så kan jeg vel avslutte med at Debian er mitt absolutte favoritt server OS.

Lenke til kommentar

Det som er elendig med Ubuntu er Canoical sin manglede vilje til å jobbe sammen med alle andre FLOSS prosjekter.  Canonical finner hele tiden på ting for å sørge for at det er så vanskelig som overhode mulig å bli enige om de store linjene. Noe Canonical er ALENE om! RedHat, Suse, Debian, Mandriva osv. klarer alle sammen enes om kjerneteknologiene, mens Canonical konsekvent velger annerledes. Litt slik som MS... (Ser vi på pengestrømmen inn i Canonical så er det neppe en tilfeldighet at Canonical og MS deler denne egenskapen).  Videre så har Kubuntu og Ubuntu fint lite å gjøre med hverandre lenger, og godt er det!

 

Til slutt så kan jeg vel avslutte med at Debian er mitt absolutte favoritt server OS.

 

 

Meste av det du skrev der visste jeg ikke om, så der lærte jeg noe nytt. Er bare ikke enig at Ubuntu er en elendig fork av Debian. Min erfaring tilsier at det er mer knot med Debian enn *buntu distroene som Kubuntu f.eks. Jeg kan komme med et konkret eksempel her :

 

Jeg la inn Debian 8.0 her om dagen på ene folding@home maskina mi. Siden jeg har GTX 670 kort der, så vil jeg bruke lagacy 304.125 driveren (gir mer PPD enn 340.xx serien). Jeg la inn den, men F@H funket ikke. Kom på at jeg manglet nvidia-cuda-toolkit. Bare at for å installere det og få F@H til å folde så må jeg også oppgradere til 340.65 driveren som også ligger i debian repo. Med 340.65 + riktig nvidia-cuda-toolkit så folder det som normalt, men med vesentlig lavere PPD enn med 304.125. Ikke direkte Debian sin feil, men ting fungerer bedre her i Ubuntu 14.04 LTS. I Ubuntu legger jeg bare inn 304.125 driveren (akkurat samme som Debian 8 har i repo), men alt annet er i orden -  aka nvidia-cuda-toolkit er i samme verson. Noe som gir meg riktig PPD for mine 670 kort i F@H.

 

En annen fordel som Ubuntu har er PPA'er for å få ned oppgradert apps, mens man fortsatt kan kjøre på stabil LTS av Ubuntu. I Debian må man enable backports eller hente ned ting fra Unstable repo, og her funker ikke alt like bra alltid.

Lenke til kommentar

Hvilken distro og hvilket DE man liker er en smaksak, en personlig preferanse. Det å si at Ubuntu er elendig er kun din mening om det. Er så mange Linux elite folk som sier at eneste som duger er Gentoo eller Arch.... uggh!! Folk får heller bruke det de selv liker og som passer deres egene behov sier jeg da.

 

Edit : Dessuten trenger man ikke bruke Unity desktopen. Kubuntu med KDE er utmerket.

 

 

Nå må du gå og installere Arch på alle dine Linux maskiner siden det er det eneste som duger :p

 

Nei, du har helt rett, det er etter hva den skal brukes til, laptopene mine kjører Arch, og litt grunnet latskap.

Serveren min skal også mest sannsynlig kjøre Arch, men jeg har faktisk noen virtuelle maskiner som kjører Ubuntu samt Odroiden min kjører Ubuntu, og disse forventer jeg ikke noen migrasjon av riktig enda grunnet at det funker utmerket til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...