Gå til innhold

Sony laser-projektor kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor står projektoren på gulvet? Jeg ville valgt taket om jeg kunne og hatt trådløs signaloverføring for alle inn/utganger. Kun kabel til stikk i taket. Da hadde man fått den ultimate flate TV-en med null millimeter tykkelse på veggen. En rull med egnet tapet bør selvsagt følge med på kjøpet.

 

Synd prisen er så vanvittig. Da kan man like gjerne kjøpe en 100+ tommer og få mye bedre sortnivå.

 

Ellers reagerer jeg på at de har glemt å flytte inn på bildene i artikkelen. De har bare fått på plass tv, sofa og hund, resten av inventaret mangler. Ja, jeg harselerer litt med ekstrem minimalisme. Skal det illustrere en bolig bør det også se ut som det bor folk der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor står projektoren på gulvet? Jeg ville valgt taket om jeg kunne og hatt trådløs signaloverføring for alle inn/utganger. Kun kabel til stikk i taket. Da hadde man fått den ultimate flate TV-en med null millimeter tykkelse på veggen. En rull med egnet tapet bør selvsagt følge med på kjøpet.

 

Synd prisen er så vanvittig. Da kan man like gjerne kjøpe en 100+ tommer og få mye bedre sortnivå.

 

Ellers reagerer jeg på at de har glemt å flytte inn på bildene i artikkelen. De har bare fått på plass tv, sofa og hund, resten av inventaret mangler. Ja, jeg harselerer litt med ekstrem minimalisme. Skal det illustrere en bolig bør det også se ut som det bor folk der.

 

Om man får bedre sortnivå er ganske avhengig av lyset i rommet, men kan få godt sortnivå med lerret.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så gjenstår bare å snu rundt på hele greia, la projektor stå bak, og Sony gjeninnfører bakprojeksjons TV'er. 110" store, 4K, 20cm tykke (kan felles inn i vegg), og betydelig mer rimelig enn ordinær TV i samme størrelse.

 

Betydelig billigere er det vel ikke om det koster 50 000 dollar?

 

AtW

 

Dette er "se hva vi akkurat har laget prisen", og vi må tross alt sammenligne med 4K TV'er i størrelsen 150" her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så gjenstår bare å snu rundt på hele greia, la projektor stå bak, og Sony gjeninnfører bakprojeksjons TV'er. 110" store, 4K, 20cm tykke (kan felles inn i vegg), og betydelig mer rimelig enn ordinær TV i samme størrelse.

 

Betydelig billigere er det vel ikke om det koster 50 000 dollar?

 

AtW

 

Dette er "se hva vi akkurat har laget prisen", og vi må tross alt sammenligne med 4K TV'er i størrelsen 150" her.

 

 

Trodde det var 110 tommer du ville ha billig :) Projectoren er jo gjerne ikke så ekstremt mye billigere om man går ned fra 110 fra 150 tommer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor står projektoren på gulvet? Jeg ville valgt taket om jeg kunne og hatt trådløs signaloverføring for alle inn/utganger. Kun kabel til stikk i taket. Da hadde man fått den ultimate flate TV-en med null millimeter tykkelse på veggen. En rull med egnet tapet bør selvsagt følge med på kjøpet.

 

Synd prisen er så vanvittig. Da kan man like gjerne kjøpe en 100+ tommer og få mye bedre sortnivå.

 

Ellers reagerer jeg på at de har glemt å flytte inn på bildene i artikkelen. De har bare fått på plass tv, sofa og hund, resten av inventaret mangler. Ja, jeg harselerer litt med ekstrem minimalisme. Skal det illustrere en bolig bør det også se ut som det bor folk der.

 

Er forsåvidt enig i at man kunne plukket ut bare projektordelen og festa den i taket, gjerne med automatisk triggerfunksjon mot forsterkeren.

 

Dersom den skal sende ut bilde, senkes projektoren ned fra taket og slåes på, men står lukket og bortimot helt usynlig om man bare skal spille audio.

 

Med laser vil jeg tro man slipper problemet med lamper som må byttes når de blir for dårlig eller smeller, og da er tv helt ut. Da kan man heller ha to modus på bildet, "lite" bilde på 75" eller full size for sport, spill og film.

 

Så kan man eventuelt ha bildemodus hvor TV-bildet vises i et hjørne (55" f.eks), og så kunne man ha PC-skjerm/nettleser på den andre siden, og nyheter og/eller sprtsoppdateringer under TV-bildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemte å nevne andre artige sprell man kunne funnet på med en slik prosjektor. Litt usikker på hvordan det er å få til slike realistiske skyggeeffekter. Men den som er flink i faget vil nok klare et ganske bra resultat:

 

D.K..jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Så gjenstår bare å snu rundt på hele greia, la projektor stå bak, og Sony gjeninnfører bakprojeksjons TV'er. 110" store, 4K, 20cm tykke (kan felles inn i vegg), og betydelig mer rimelig enn ordinær TV i samme størrelse.

 

Betydelig billigere er det vel ikke om det koster 50 000 dollar?

 

AtW

 

Dette er "se hva vi akkurat har laget prisen", og vi må tross alt sammenligne med 4K TV'er i størrelsen 150" her.

 

 

Trodde det var 110 tommer du ville ha billig :) Projectoren er jo gjerne ikke så ekstremt mye billigere om man går ned fra 110 fra 150 tommer.

 

AtW

Ja, jeg skrev feil. Skulle vært 150, som det sto i artikkelen.

 

I alle tilfeller er 4k TV over 76" drøyt dyrt, skal du passere 100", og ikke minst 150" blir det å grense mot galskap.

 

En slik løsning blir enklere å skalere, som du skrev blir projektoren trolig den samme selv om bildestørrelsen varierer.

Lenke til kommentar

Du glemte å nevne andre artige sprell man kunne funnet på med en slik prosjektor. Litt usikker på hvordan det er å få til slike realistiske skyggeeffekter. Men den som er flink i faget vil nok klare et ganske bra resultat:

 

D.K..jpg

 

Ja, nevnte vel først og fremst noen sedvanlige scenarier for aktiv bruk. Men det du nevner er jo absolutt en kul greie for når vil ha noe på veggen ellers, som et alternativ til å gjemme den i taket når man ikke aktivt ser på noe.

 

:-)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor står projektoren på gulvet?

Fordi jeg hadde vært litt skeptisk til å henge 55kg til en halv million i taket?

Bedre at den står på gulvet hvor alle kan fikle på den?

 

Uansett, har sluttet å kjøpe ting med ting jeg ikke har bruk for, i denne saken, ubrukelige høytalere

Hvem bruker 50k på en filmframviser, også bruker den innebygde høytaleren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor står projektoren på gulvet?

Fordi jeg hadde vært litt skeptisk til å henge 55kg til en halv million i taket?

Bedre at den står på gulvet hvor alle kan fikle på den?

 

 

Hvis det er en lukket boks med et vindu den projiserer ut av ... så ja, mye?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

 

Hvorfor står projektoren på gulvet? Jeg ville valgt taket om jeg kunne og hatt trådløs signaloverføring for alle inn/utganger. Kun kabel til stikk i taket. Da hadde man fått den ultimate flate TV-en med null millimeter tykkelse på veggen. En rull med egnet tapet bør selvsagt følge med på kjøpet.

 

Synd prisen er så vanvittig. Da kan man like gjerne kjøpe en 100+ tommer og få mye bedre sortnivå.

 

Ellers reagerer jeg på at de har glemt å flytte inn på bildene i artikkelen. De har bare fått på plass tv, sofa og hund, resten av inventaret mangler. Ja, jeg harselerer litt med ekstrem minimalisme. Skal det illustrere en bolig bør det også se ut som det bor folk der.

 

Er forsåvidt enig i at man kunne plukket ut bare projektordelen og festa den i taket, gjerne med automatisk triggerfunksjon mot forsterkeren.

 

Dersom den skal sende ut bilde, senkes projektoren ned fra taket og slåes på, men står lukket og bortimot helt usynlig om man bare skal spille audio.

 

Med laser vil jeg tro man slipper problemet med lamper som må byttes når de blir for dårlig eller smeller, og da er tv helt ut. Da kan man heller ha to modus på bildet, "lite" bilde på 75" eller full size for sport, spill og film.

 

Så kan man eventuelt ha bildemodus hvor TV-bildet vises i et hjørne (55" f.eks), og så kunne man ha PC-skjerm/nettleser på den andre siden, og nyheter og/eller sprtsoppdateringer under TV-bildet.

Hehe.. Synes jeg ser for meg det nye problemet: Innbrenning sånn fysisk på veggen! :p

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor står projektoren på gulvet? Jeg ville valgt taket om jeg kunne og hatt trådløs signaloverføring for alle inn/utganger. Kun kabel til stikk i taket. Da hadde man fått den ultimate flate TV-en med null millimeter tykkelse på veggen. En rull med egnet tapet bør selvsagt følge med på kjøpet.

 

Synd prisen er så vanvittig. Da kan man like gjerne kjøpe en 100+ tommer og få mye bedre sortnivå.

 

Ellers reagerer jeg på at de har glemt å flytte inn på bildene i artikkelen. De har bare fått på plass tv, sofa og hund, resten av inventaret mangler. Ja, jeg harselerer litt med ekstrem minimalisme. Skal det illustrere en bolig bør det også se ut som det bor folk der.

Er forsåvidt enig i at man kunne plukket ut bare projektordelen og festa den i taket, gjerne med automatisk triggerfunksjon mot forsterkeren.

 

Dersom den skal sende ut bilde, senkes projektoren ned fra taket og slåes på, men står lukket og bortimot helt usynlig om man bare skal spille audio.

 

Med laser vil jeg tro man slipper problemet med lamper som må byttes når de blir for dårlig eller smeller, og da er tv helt ut. Da kan man heller ha to modus på bildet, "lite" bilde på 75" eller full size for sport, spill og film.

 

Så kan man eventuelt ha bildemodus hvor TV-bildet vises i et hjørne (55" f.eks), og så kunne man ha PC-skjerm/nettleser på den andre siden, og nyheter og/eller sprtsoppdateringer under TV-bildet.

Hehe.. Synes jeg ser for meg det nye problemet: Innbrenning sånn fysisk på veggen! :p

 

 

Folk pynter med så mangt. Noen med en Picasso (eller en kopi), noen med ett strikkepledd arvet av Tante Olga. Så en Logo av Netflix eller Blueraylogoen brent inn i veggen etter at man sovnet under filmseansen, er sikkert ikke så ille.  :)

 

Værre er det om man hadde et pausebilde etter en x-rated film, og spesielt om det er feil aktør som var på bildet. Kan hende man måtte malt om man fikk John Holmes sitt "junk" brent inn på veggen. Måtte kanskje ha revet gipsplatene og ødelagt de, før man ringer snekkeren... :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...