Gå til innhold

Svært delte meninger om at man kan selge «mods» i Steam Workshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Som mye annet er det både positivt og negativt. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg selv synes.

 

Teknisk sett er dette et minefelt. Ulike mods sammen kan lett få spill til å kræsje, mange risikerer å betale for saker de i praksis ikke kan bruke.

 

Fører pengene til at mods blir bedre gjennomført er det en god ting for forbruker.

 

Det er også en risiko for at utviklere vil lage dårligere (mer uferdige) spill og satse på å selv lage mods isteden. Ekstrainntekter.

Lenke til kommentar

Har folk her ikke forstått at mods er bra?

Om du vil lage et produkt og selge det via steam så er det opp til deg, du kan sette det til gratis også, og uansett er det ingen mods du TRENGER for å spille spillene du allerede eier.

 

Vi skjønte at mods var en positiv ting for 20 år siden, har nye gamere enda ikke forstått det?

 

CS, Dota, Day of Defeat, garrys mod og hva mer, alle er mods, og mods er bra.:>

 

Det skal også nevnes at man MÅ ikke velge å ta penger for det, man kan også velge FREE og da er det åpent for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk kan tjene penger på det de har laga er fullstendig uproblematisk. Men hvorfor bare 25%. Da tipper jeg mange vil la vær å selge, men heller fortsette å gi ut gratis.

 

Fordi du gjør det igjennom Valve sitt system, via Valve sin infrastruktur, med Valve sitt programvare, du tjener penger på andres copyrighted material, hvem andre lar deg gjøre det?

Prøv å lag en etterligning av Mona Lisa og selg den, se hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar

Jeg synst dette ikke er noen god utvikling. For moddere har dette ofte vært veien inn i jobb i større spill selskaper om de klarer å lage en god mod. Når en skal ta betalt for mods på denne måten får en jo ikke prøve å se om de fungerer engang, hvordan skal en passe på at en som legger ut en mod for penger ikke har stjelt content fra andre moddere? Å betale for mods som potensielt kræsjer spillet ditt ser jeg ikke noe mening i. Det hadde vært langt mer logisk å bare lagt til en "donate" option, hvor folk, dersom modden er bra å fungerer, frivillig kan donere penger til han som har laget den.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser både fordeler og ulemper med dette. På en side er det bra at utviklere kan få betalt for modsa de lager, men 25% er jo fryktelig lite med tanke på at det er de som gjør all jobben. Utgiveren tjener jo penger fra salg av selve spillet, så det bør ikke være nødvendig at de skal ta 75% av inntektene fra mods som de ikke bruker noe som helst tid eller krefter på.

 

Dessuten er det problemer rundt dette med kompatibilitet, da kunden risikerer å betale for mods som ikke fungerer med andre mods, som slutter å fungere med nye oppdateringer til selve spillet, osv. Det vil også være et problem dersom hvem som helst vil kunne laste opp mods laget av andre og selv ta betalt for de på Steam. Det er ikke ideelt om måten Valve bekjemper dette på er ved å kun fjerne ting etter at de får forespørsler om det. Det innebærer at de som lager mods og som ikke ønsker å ta betalt for dem selv må følge med på om noen legger modsa deres ut til salgs på Steam. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mods er noe folk lager fordi de liker et spill. Utviklerne lager editors for at folk skal kunne modifisere spillene deres for mer moro, ikke for å tjene penger. Det er en hobby, ikke noe en skal forvente å få betalt for.

Kommer til å bli et gudsjammerlig rot av ting som ikke virker, forbrukerrettigheter og copyright saker. Snart låser de vel ut alle non steam workshop mods også.

Horribel ide.

Endret av bubba477
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er bra at dem som har kopiert andre sine mods uten tillatelse nå blir tatt ned. Sier seg selv at om du ikke har laget moden selv så skal du heller ikke ta betalt for den. 

 

Vil bli endel kaos nå hvor mye vil nok bli fjernet ifra Steam. Når støvet har lagt seg så vil det være til det bedre vil jeg tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...