Gå til innhold

Denne appen gjør ukjente oppringninger til en saga blott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd med Truecaller, og paret med Truedialer(når jeg mistet googles egne AOSP-dialer med oppslag) er det meget nyttige verktøy. Å bare skrive inn et navn man ikke har lagret som om det var lagret er veldig kjekt istedetfor å åpne chrome, gå til 1881, søke og kopiere nr, for deretter å gå tilbake til dialeren igjen,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg tar feil, men er det ikke mange av oss som ikke gidder gi FB telefonnummeret sitt? Jeg kommer ikke til å gjøre det, ser ingen god grunn til at de skal ha noe mer enn epost og navn.

Folk legger vel ut nummeret sitt på Facebook av samme grunn som mange syntes det er greit å stå oppført i telefonkatalogen. Enkelte av oss liker og være veldig tilgjengelige, andre ikke. Hvorfor er navn og epost mer akseptabelt enn et telefonnummer? 

Lenke til kommentar

 

 

Det er mulig jeg tar feil, men er det ikke mange av oss som ikke gidder gi FB telefonnummeret sitt? Jeg kommer ikke til å gjøre det, ser ingen god grunn til at de skal ha noe mer enn epost og navn.

Folk legger vel ut nummeret sitt på Facebook av samme grunn som mange syntes det er greit å stå oppført i telefonkatalogen. Enkelte av oss liker og være veldig tilgjengelige, andre ikke. Hvorfor er navn og epost mer akseptabelt enn et telefonnummer?
Det er ikke mer akseptabelt (eller, epost kan være anonym, så sånn sett mer akseptabelt), men det er påkrevd og derfor ikke valgfritt. Jeg mente altså at jeg ikke har behov for å gi face mer data enn minstemålet.

De som trenger telefonnummeret mitt har det eller kan finne det annensteds enn face, eller spørre meg på face :)

Lenke til kommentar

 

Folk legger vel ut nummeret sitt på Facebook av samme grunn som mange syntes det er greit å stå oppført i telefonkatalogen. Enkelte av oss liker og være veldig tilgjengelige, andre ikke. Hvorfor er navn og epost mer akseptabelt enn et telefonnummer? 

 

 

Jeg har hverken e-post eller telefonnummer synlig/tilgjengelig for andre på Facebook, av den enkle grunn at det er ikke alle som har behov for å ha tilgang til det. Det kom mye reklame både på e-post og mobilen jeg absolutt ikke var interessert i, så der er det kun mulig å sende meg en mld gjennom Facebook sitt mld.system, om det er noen som vil ha kontakt med meg. 

 

De som ikke har telefonnummer og e-post adressen min allerede, får bare spørre gjennom FB eller så finner de det på Gule sider e.l.

Lenke til kommentar

Nei personlig er jeg enig, jeg elsker verne om privatlivet mitt og liker heller ikke være spesielt lett tilgjengelig for andre enn de jeg kjenner godt. Bruker ikke engang det fulle navnet mitt, eller hoved epostadressen min på Facebook selv. Men jeg skjønner likevel godt at andre syntes det kan være en fordel, man kan jo også velge om det kun skal være "venner" som har tilgang til å se nummeret eller ikke, samt at en del syntes det er stas å få profil bildene til folk i telefonlista si.  :wee:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...