Gå til innhold

Fra i dag vil Google «straffe» nettsider som ikke er mobiloptimaliserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg biter meg merke i er at Googles søkeresultater i enda større grad skal sorteres etter Googles egen agenda. Googles agenda er Android. Min agenda er å få opp riktig søkeresultat for mitt søk.

 

I økende frustrasjon over lite relaterte søkeresultater har jeg på mine gamle dager begynt å bruke Bing innimellom. Og tross gamle vaner, så finner jeg som oftest med en gang det jeg ikke fant på Google. Jeg har vanskelig for å tro det er fordi Bing har blitt så mye bedre. Google har blitt så mye dårligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De straffer firmaer som ikke prioriterer Android.

Hvordan da? Da straffer de vel også like mye sider som ikke prioriterer iOS og Windows Phone, er ikke dette generelt for alle sider som har støtte for mobilenheter (noe alle moderne nettsider burde ha) ? Så vidt jeg kan se har dette kun med og forbedre søkeresultatet på et Google søk, ettersom det i dag er flere søk fra mobiltelefoner enn fra datamaskiner, og har ingenting med Android i seg selv å gjøre. 

Lenke til kommentar

Hvis det kreves at samme nettside skal støtte / se bra ut både på 3 til  6 tommers mobilskjermer ,6-10 tommers nettbrett og 15-30 timers pc skjermer  så er det noe som skurrer.

 det går rett og slett ikke an

da må siden se forskjellig ut alt etter skjermstørrelsen og det kan neppe bli like bra i alle tilfeller.

 

det er jo bare p se hvordan nettsiden her på forumet ser ut når de er tilpasset de forskjellige skjermstørrelsene

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...