Gå til innhold

Windows 10 kommer i juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor, Microsoft? Hvorfor? ..

 

Var veldig positiv til Windows 10 når det ble vist frem førstegangen, var også positiv etter det ble vist frem andre gangen og vi fikk første "BETA-build" men etter det så har det bare gått downhill..

 

Det at de nå attpåtil skal stresse igjennom en såpass tidlig lansering kan umulig føre noe godt med seg. De nåværende byggeversjonene er ikke i nærheten av å være ferdige, det er rusk i alle bauer og kanter og "universal apps" har vært all-over-the-place og de ser nok engang ut til å slite med en aldri så liten identitetskrise, men når er det touch-biten som sliter istedenfor "mus og tastatur" biten.

 

At alt skal bli bra og klart til juni - juli har jeg absolutt ingen tro på, og hvorfor Microsoft på død og liv føler at de må pushe ut dette så raskt fatter jeg virkelig ikke.

 

 

Til sammenligning så var jo selv første build av Windows 8 mer stabil og føltes langt mer ferdig enn hva de siste byggeversjonene av Windows 10 gjør. Håper virker de sitter på noen krem ala krem builds internt som de holder tett på brystet om dette skal være tilfellet. Og alt håp om noe særlig utbredelse av "universal apps" til lansering er som blåst bort om det er såpass kort tid til lansering og utviklere får jo ikke testet sine apps på noen god måte da hele universal apps biten i Windows 10 byggeversjonene er veldig til og fra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

RTM versjonen av Windows har nesten bestandig blitt sluppet i juli det året den blir lansert. Til oss forbrukerne kommer den sikkert i september...

Lenke til kommentar

Hvorfor, Microsoft? Hvorfor? ..

 

 

Fordi de nå demonstrerer bakdelen med åpen alpha-testing. Ny funksjonalitet som ikke er ferdigskrevet gir ikke godt inntrykk, men det er en nødvendig fase på veien til stabil og ferdigtestet. Med en åpen testversjon tidlig i utviklingsløpet blir folk eksponert for halvferdig kode.

Lenke til kommentar

Hvorfor, Microsoft? Hvorfor? ..

 

Var veldig positiv til Windows 10 når det ble vist frem førstegangen, var også positiv etter det ble vist frem andre gangen og vi fikk første "BETA-build" men etter det så har det bare gått downhill..

 

Det at de nå attpåtil skal stresse igjennom en såpass tidlig lansering kan umulig føre noe godt med seg. De nåværende byggeversjonene er ikke i nærheten av å være ferdige, det er rusk i alle bauer og kanter og "universal apps" har vært all-over-the-place og de ser nok engang ut til å slite med en aldri så liten identitetskrise, men når er det touch-biten som sliter istedenfor "mus og tastatur" biten.

 

 

 

Microsoft lanserer jo alt for tregt med windows, bra de får opp tempoet, men selvfølgelig ikke bra om de ikke er kompetente nok til å levere skikkelig i et ok tempo.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde det ikke vært en ekstra kontrollkommisjon som hadde litt føring på utviklingen, når de ser at utviklerne brenner seg på valg av del-løsninger? Kunne kanskje ha reddet MS fra blunderprodukter som Vista med flere..

 

Vista må vel være en av tidenes mest dyrekjøpte erfaringer for MS vel?

Endret av G
Lenke til kommentar

Burde det ikke vært en ekstra kontrollkommisjon som hadde litt føring på utviklingen, når de ser at utviklerne brenner seg på valg av del-løsninger? Kunne kanskje ha reddet MS fra blunderprodukter som Vista med flere..

 

Vista må vel være en av tidenes mest dyrekjøpte erfaringer for MS vel?

 

Noe som heter Windows ME også.. Det var en fin fadese...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Burde det ikke vært en ekstra kontrollkommisjon som hadde litt føring på utviklingen, når de ser at utviklerne brenner seg på valg av del-løsninger? Kunne kanskje ha reddet MS fra blunderprodukter som Vista med flere..

 

Vista må vel være en av tidenes mest dyrekjøpte erfaringer for MS vel?

 

Nei. Mye av det som ble utviklet for Vista, ble med i Windows 7. De tingene som ble med og ble utviklet for Vista, ville koset like mye å utvikle for Windows 7. Vista har sin plass i utviklingen og kunnskap koster.

Lenke til kommentar

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

Nei takk, jeg vil heller ha windows 10 enn at dem skal sparke en død hest (Windows 8) Det er en god grunn til at dem hoppa over windows 9, bare søke det :)

Lenke til kommentar

Tenk så gøy vi får det med Spartan nettleser tror den kommer å dø lenge før den kommer.

 

Håper virkelig windows 10 får støtte for Xbox one spill, så man slipper konsoll, er ganske idiotisk å streame fra xbox one.

Da maskinvaren i de fleste pcer er kraftigere en konsoll.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tenk så gøy vi får det med Spartan nettleser tror den kommer å dø lenge før den kommer.

 

Håper virkelig windows 10 får støtte for Xbox one spill, så man slipper konsoll, er ganske idiotisk å streame fra xbox one.

Da maskinvaren i de fleste pcer er kraftigere en konsoll.

Hvorfor skal en datamaskin spille xbox one spill? Nei la konsoll få være konsoll!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

 

Ta en ny maskin med UEFI og en SSD disk. Så legger du inn Win8.1 eller Win10 og starter opp.

Så etter en stund, sletter du os'et og legger inn Win7.

Jeg trenger egentlig ikke å si mer....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...