Gå til innhold

Sender romsonde i et siste «dødsstup»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Men romteleskopet Kepler holder det fortsatt gående, for ikke lenge siden oppdaget det en ny planet".

Dårlig lenkeoverskrift/valg av artikkel.
Skulle dere først lenket til den artikkelen, burde overskriften vært "for ikke lenge siden fant Kepler den første planeten som en del av det nye K2-prosjektet", eller "for ikke lenge siden begynte Kepler igjen å finne planeter etter å ha vært ute av drift".

Grunnen til at jeg synes det blir misvisende sånn det står nå, er at dere har en nyere artikkel "Kepler-teleskopet har funnet tre nye planeter i «nærheten» av vårt eget solsystem", som altså er mer "for ikke lenge siden", nærmere planeter, flere planeter, en potensielt beboelig planet, og ikke gir inntrykk av at det bare har funnet en siden desember.

Artikkelen http://www.tek.no/artikler/kepler-teleskopet-har-funnet-tre-nye-planeter-i-naerheten-av-vart-eget-solsystem/167000hadde altså kledd en slik overskrift bedre.

 

Forøvrig digger jeg slike artikler.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

"Men romteleskopet Kepler holder det fortsatt gående, for ikke lenge siden oppdaget det en ny planet".

 

Dårlig lenkeoverskrift/valg av artikkel.

Skulle dere først lenket til den artikkelen, burde overskriften vært "for ikke lenge siden fant Kepler den første planeten som en del av det nye K2-prosjektet", eller "for ikke lenge siden begynte Kepler igjen å finne planeter etter å ha vært ute av drift".

 

Grunnen til at jeg synes det blir misvisende sånn det står nå, er at dere har en nyere artikkel "Kepler-teleskopet har funnet tre nye planeter i «nærheten» av vårt eget solsystem", som altså er mer "for ikke lenge siden", nærmere planeter, flere planeter, en potensielt beboelig planet, og ikke gir inntrykk av at det bare har funnet en siden desember.

 

Artikkelen http://www.tek.no/artikler/kepler-teleskopet-har-funnet-tre-nye-planeter-i-naerheten-av-vart-eget-solsystem/167000hadde altså kledd en slik overskrift bedre.

 

Forøvrig digger jeg slike artikler.

 

Leste du samme artikkel som meg? Synes da du går litt hard ut her

Lenke til kommentar

Kanskje det framstår som litt hardt, men jeg avslutter da med "Forøvrig digger jeg slike artikler"? 

 

La meg reformulere i mildere ordelag; 

- jeg synes det er misvisende at kombinasjonen av lenke-tittelen og artikkelen som man lenker til, får det til å virke som den ene, første planeten som ble oppdaget først av Keplers K2-oppdrag er den siste som ble oppdaget; "for ikke lenge siden oppdaget det en ny planet".

 

- Tek har også en annen artikkel om tre planeter som ble oppdaget noe senere, der disse tre var mer spennende enn den første som ble oppdaget av K2-oppdraget. Det ville vært mer naturlig å lenke til den, med tanke på hva lenke-tittelen fokuserte på. Det ville da vært "For ikke lenge siden ble det oppdaget tre nye planeter i "vårt nabolag". 

 

- Men den artikkelen som faktisk ble lenket til, er også interessant for denne artikkelen. Da ville jeg imidlertid fokusert på det som var unikt med den artikkelen, altså at Kepler var igang igjen med K2-oppdraget, for å igjen oppdage nye planeter. 

 

Jeg leste "Men romteleskopet Kepler holder det fortsatt gående, for ikke lenge siden oppdaget det en ny planet" og gikk inn på artikkelen, og ble litt skuffet og litt forvirret. Syntes nemlig det virket feil at den første planeten til K2-oppdraget var det siste vi hadde hørt derfra. Men det var altså ikke slik, Tek har altså selv nevnt flere planeter som er oppdaget senere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...