Gå til innhold

Steam stenger funksjoner om du ikke har brukt penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette er et greit tiltak. Bruker man ikke mer enn fem dollar på Steam kan man umulig ha spesielt stor interesse for tjenesten uansett, hvis man er en reell bruker. Selv synes jeg fem dollar er for lite og er redd for at det blir en så liten ekstrautgift for de som misbruker Steam at det fortsatt kan lønne seg for dem å holde på som før.

 

Enig. Sett det til 50 dollar.

Lenke til kommentar

Kanon bra! Burde satt beløpet ti ganger høyere spør du meg for virkelig å få lukt ut ugresset. Jeg får ofte venneforespørsler fra private brukere steam level 0 som bare er interessert i å spamme og jeg begynner å bli lei det. Håper dette kan bidra til å få bort det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Dette også dersom du har lent deg på spillnøkler til nå. Disse telles ikke som kjøp. "

Hæ? Kjøp av spill i en spillbutikk teller ikke som kjøp? Hva faen? Og dere synes dette er helt greit? Det er helt høl i hue. Hva annet er det å bruke penger på? Trading cards? WTF, Steam,... de klarte faen meg å finne en måte å bli enda verre på, og dere er så (sensurert) at dere synes det er helt greit? Hva må Steam gjøre for at dere endelig skal få opp øynene og se hvordan Steam egentlig er? Er det i det hele tatt mulig?

 

Edit: Skjønner dere er så trangsynte at dere ikke forstår hva jeg mener, så jeg tar det enkelt og greit:

 

- Kjløp av spill gjennom steam teller.

- Kjøp av spill andre steder får kontoen din sterkt redusert.

- Steam TVINGER DEG til å kjøpe spill gjennom sin egen tjeneste, fordi samme spill andre steder teller ikke som kjøp.

 

Steam tvinger til seg monopol, og det synes dere er helt greit? WTF?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Greit nok. Det med eksterne spillnøkler er kanskje det største problemet, men det er ikke en beslutning som er gjort uten grunn.

Det holder jo faktisk å legge inn fem dollar på Steam-kontoen, så det er ikke slik at du er nødt til å kjøpe noe du ikke har lyst på. Legg inn penger, bruk dem når det kommer noe kjekt på salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil også si greit nok.

Flere av mine venner har ikke kjøpt et eneste spill på Steam, men kommet inn via retail. Disse vil da få sterkt redusert brukervennlighet, selv om de bruker Steam ofte.

Jeg skjønner at Steam ønsker å gjøre noe med spamming og bot'er, men dette er jo ganske ræva for en god del av brukerne.

Lenke til kommentar

- Kjøp av spill andre steder får kontoen din sterkt redusert.

- Steam TVINGER DEG til å kjøpe spill gjennom sin egen tjeneste, fordi samme spill andre steder teller ikke som kjøp.

 

Kjøp av spill andre steder får ikke kontoen din redusert på noen mulig måte. Det eneste er at du må ha brukt minst 5 dollar i Steam sin egen butikk for at du skal få lov til å bruke tjenesten deres. Dette er litt som at du må kjøpe noe på McDonald's for å bruke toalettet der. Det ser jeg på som et rimelig krav.

 

Steam tillater jo også at du bruker tjenestene deres for spill som du har kjøpt andre steder, så det blir som om du får lov til å bruke stolene, bordene og toalettene på McD, også til å spise medbrakt, hvis du kjøper en cheeseburger til 10,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om kjøp av ett spill til $5.

Snakk om overreaksjon.

Det er prinsippet. Hva om jeg kjøper spillet til fire dollar et annet sted? Det er absolutt ingen spill på Steam jeg ikke får kjøpt andre steder. Jeg har stort sett spill på Steam kun fordi Steam krever det, ikke fordi spillet i seg selv krever det eller var billigere der. Hva skjer når grensen heves til ti dollar? Til tyve? Det kommer nok til å skje før eller senere. Og igjen, det er en prinsippsak. Når dere lar Steam gjør hva de vil sier dere rett ut at Steam er så hellige at de ikke er i stand til å gjøre feil, og alt annet er bullshit som burde fjernes til fordel for Steam. Hva skjer hvis Origin eller UPlay krever at du betaler hos dem for å få beholde tjenesten de tilbyr? Vil du være like glad da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...