Gå til innhold

– Musikkbransjen vil drepe gratistilbudet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo mye vanskeligere å konvertere TV-sendinger til filer, allikevel er det ekstremt enkelt å kopiere TV-sendinger og hele bransjen er i ferd med å tvinges til å endre TV-systemet. Jeg tror han tar feil i hvor lett det er å piratkopiere, og for musikken er situasjonen også den at det er lett for "hvem som helst" å publisere sin sang, det finnes store mengder gratis lovlig musikk også.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så bruker jeg Spotify fordi prisen og utvalget er konkurransedyktig sammenlignet med tiden det tar å holde på med fildeling. Men om de begynner å gjøre ting tungvindt igjen (som at enkelte artister bare er tilgjengelige på gitte tjenester), eller øker prisen, så er ikke veien tilbake til fildeling så veldig lang.

Endret av blured
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Å måtte betale for youtube vil bety døden for youtube...

Usikker der, men det avhenger litt av pris. Jeg betaler lett 30/mnd for fri tilgang, og å slippe reklame.

 

Man har adblock for det :) Men jeg hadde sikkert betalt månedlig selv uansett om jeg bare for det meste ser på tulle videoer men da hadde jeg følt meg presset til å være mye på youtube for å få mest mulig ut av det jeg har betalt /:

Lenke til kommentar

En baklengs tenking inn i fremtiden.

 

ingen som har mulighet til opptak lengre? (båndkasetten var døden på platesalget før)

 

umulig å lage mp3 filer nå? lagre dem? dele dem?

 

hva er det som har forandret seg som gjør at ingen kommer til å lagre musikk lengre?

 

og youtube er borte den dagen de ikke er gratis, det vet de selv, men for å holde aksjekursen oppe så lefler de med ideen "ta betalt"

 

alle kidsa flytter lett til boobtube eller hva som er neste gratisportal.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Å måtte betale for youtube vil bety døden for youtube...

Jeg vil heller ha YouTube enn både Spotify og Netflix. Men jeg er veldig glad i sånne lets play videoer. Og dokumentarer.

 

Jeg liker å se på gamle youtube klipp med den gode gamle hjemmelagde video kvaliteten :) Nå når alt er hd og perfekt så er det bare kjedelig...

Lenke til kommentar

Det blir som 90-tallet da folk kjøpte cd-er og vhs-er, for å høre på musikk og se film. Den gangen var det jo bare sånn, og man gjorde det av egen interesse. Det kreves en tilvenning, eller avvenning.. til det nye systemet, men hvis det blir sånn, så blir det jo bare sånn, og folk blir vant til det etter en stund.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ønsker google å ta betalt for bruken av Youtube. De har millioner av brukere, og aksjonærene sitter med gigantiske ereksjoner bare ved tanken av brukerbetaling. De sitter bare å venter til tiden er riktig. Før eller senere blir det slik.

Leste jo nettop at de har tenkt å innføre brukerbetaling istede for å la brukerne motta reklame. Det er begynnelsen. Da ser de fort betalingsviljen til folk, og de vil garrantert øke reklameinnholdet til de som ikke velger å betale slik at irritasjonen til slutt presser folk over til betalingsløsninger.

 

Prisen blir jo kjemperimelig til å begynne med. Samme som hos Netflix og andre streamingtjenester. Men bare vent. Når piratproblemet er borte, og folk ikke har noe andre alternativer, så skal dere se at prisene skyter i været. Det er jo dette de sitter å venter på. Det er jo dette som gjør dem så forbanna, at de ikke kan prise produktene sine som de ønsker.

 

Innen 2-3 år koster det godt over 100 spenn i mnd for Netflix. Innen 5-7 garrantert opp imot 150. Innen 10 år, langt over 200 spenn i mnd. Og de andre kommer til å dilte etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
I fremtiden vil du ikke kunne kjøpe musikk i butikken eller laste ned et album på datamaskinen, men må strømme alt fra nettet. Dermed kan du ikke kopiere noen låter fra en CD eller noen MP3-filer fra vennene dine.

Hallo.... Jeg kan lage mp3 filer av alt som går gjennom lydkortet på pc'en og jeg er sikkert ikke den eneste. Så jeg tror ikke "streaming only" vil stoppe noe som helst av kopiering. Det negative er at strømmetjenestene (ofte) har dårligere kvalitet enn hva en cd gir, men denne bransjen har jo aldri vært ute etter å gjøre kundene fornøyde.

 

Litt merkelig også, for noen få år siden var hele bransjen helt imot streaming, spotify sleit jo fælt med avtalene i starten, men år er dette det eneste som gjelder. Makan til brødskaller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...