Gå til innhold

Derfor husker «ingen» det norske laget eoLithic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant skriv, bra å liste litt om hvor norsk esport har vært og hvordan det har utviklet seg.

 

Selv har jeg lite til inget forhold til tidligere esport lag og spillere uten om de få kjente som Slayers, Dominator og Creolophus. Men det kunne vært interessant å dykket dypere i hva som egentlig var på den tiden.

Lenke til kommentar

Uten å gå innpå detaljer, så er det mye her som ikke stemmer. Først og fremst, å være e-sport utøver i Norge kontra Ukraina eller Polen f.eks der 100.000,- er utrolig mye penger, gir en annen type profesjonalitet og engasjement fra utøverne og incentivet til å drive med organisert e-sport og "leve av det". I Norge har vi ytterst få lag, jeg vil gå så langt som å si at de lagene som er ramset opp er ikke "lag", men organisasjoner med noen få frivillige som hiver inn flavor of the month-teamet og prøver å hevde turneringer i organisasjonens navn. Når det ikke funker er det restart.

 

Og det er mye større forskjell på nivået mellom utenlandske arrangører og turneringer kontra norske arrangører og turneringer, som f.eks Telenor liga og Altibox liga. Her er det lysår i forskjell.

Lenke til kommentar

Uten å gå innpå detaljer, så er det mye her som ikke stemmer. Først og fremst, å være e-sport utøver i Norge kontra Ukraina eller Polen f.eks der 100.000,- er utrolig mye penger, gir en annen type profesjonalitet og engasjement fra utøverne og incentivet til å drive med organisert e-sport og "leve av det". I Norge har vi ytterst få lag, jeg vil gå så langt som å si at de lagene som er ramset opp er ikke "lag", men organisasjoner med noen få frivillige som hiver inn flavor of the month-teamet og prøver å hevde turneringer i organisasjonens navn. Når det ikke funker er det restart.

 

Og det er mye større forskjell på nivået mellom utenlandske arrangører og turneringer kontra norske arrangører og turneringer, som f.eks Telenor liga og Altibox liga. Her er det lysår i forskjell.

 

Nå er ikke jeg så alt for involvert i e-sport, men afaik så har BX3 over hundre registrerte medlemmer, samt rundt 30-40 spillere under kontrakt. Å si at det er en organisasjon med noen "få" frivillige blir litt feil. Inntrykket jeg har av hvertfall er at de driver definitivt best av alle jeg har sett.

Lenke til kommentar

Dette klarer jeg dessverre ikke å ta seriøst. Mye tull og en stor dråpe arroganse. Muligens noe av det verste jeg har lest på gamer.no

Men for all del, lykke til.

 

Edit: Beklager, dette er det verste jeg har lest på gamer.no http://www.gamer.no/artikler/intervju-norges-e-sportforbund/185136?utm_source=related_articles

 

Vil gjerne at du utdyper.

Eller er du for arrogant til å gjøre det? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Tror det er få som synes e sport er interessant. Det vises på kommentar antallet på artiklene som gamer publiserer.

Den første feilen du gjør er å måle noe på antall kommentarer.

Lenke til kommentar

Tror det er få som synes e sport er interessant. Det vises på kommentar antallet på artiklene som gamer publiserer.

 

Jeg ville vært forsiktig med å trekke forhastede konklusjoner her. Trafikktallene på e-sportartiklene er ofte bedre enn tradisjonelle spillartikler. Vi dekker ikke e-sport så mye som vi gjør fordi få synes det er interessant.

Lenke til kommentar

eoL var beist, de eneste som kunne hamle opp med Schroet Gaming, aka SK.

https://www.youtube.com/watch?v=VUIAFbYqt_g

Fredrikstad-kar som har laget, gammel kamerat.:>

eoL er det største Norge har kommet med i eSport, men de fleste gamere nå for tiden er for unge til å kunne noe om CS-historien, kan like så godt spørre hvorfor ingen husker Fatal1ty.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Blir jo litt feil og si "hvorfor husker ingen eoL"

 

spørr du typ alle som har spillt 1.6 som er 20 pluss kan garantert alle svare på det. men om du spørr de samme om "har du hørt om laget titan?" så ser de sikkert dumt på deg og svarer hva faen er det. du må nesten ha spillt spillet som det laget spillte i for og kjenne noen relasjoner.

Lenke til kommentar

Blir jo litt feil og si "hvorfor husker ingen eoL"

 

spørr du typ alle som har spillt 1.6 som er 20 pluss kan garantert alle svare på det. men om du spørr de samme om "har du hørt om laget titan?" så ser de sikkert dumt på deg og svarer hva faen er det. du må nesten ha spillt spillet som det laget spillte i for og kjenne noen relasjoner.

 

Hei,

 

Hvor mange som husker eoL er ikke hovedpoenget med kommentaren. eoL blir brukt som et eksempel fordi det understreker poenget mitt ved kontinuitet, hva som kunne vært etc. om de fortsatte, ref. SK, osv idag. Det står «ingen» i hermetegn fordi det er noen som gjør det, men disse er i hovedsak gamle nok. Kanskje var ordvalget "husker" litt feil her, og "vet om" heller burde tatt dens plass.

Lenke til kommentar

 

Dette klarer jeg dessverre ikke å ta seriøst. Mye tull og en stor dråpe arroganse. Muligens noe av det verste jeg har lest på gamer.no

Men for all del, lykke til.

 

Edit: Beklager, dette er det verste jeg har lest på gamer.no http://www.gamer.no/artikler/intervju-norges-e-sportforbund/185136?utm_source=related_articles

Vil gjerne at du utdyper.

Eller er du for arrogant til å gjøre det? :)

 

Skal gjøre det den dagen selveste NEF har blitt kvitt drittslenging i "norsk esport". Holder meg arrogant inntil videre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...