Gå til innhold

Reklamefri YouTube er underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Youtube var reklamefri. Så kom litt reklame, så ennå mer, deretter lesset de like gjerne på med ennå et digert lass med reklame. Nå lufter de altså idénen om å betale for å slippe å se reklamen? Kunne de ikke bare hoppet over mellomleddet og gjort Youtube til en betaltjeneste først som sist, med reklamefinansiert demo a la Spotify?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser potensielle betenkeligheter ved dette, fordi det stort sett er brukerne av Youtube som legger ut innhold. Litt avhengig av hvordan det løses, selvfølgelig, men en abonnementsordning vil potensielt gagne de største kanalene på bekostning av de små... og gjøre Youtube mer som TV

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åja, det må være såååå slitsomt å ha brukere gjøre all jobben for deg med å skape innholdet, syns sååååå syyyyynddddd på youtube.....

 

 

Mange brukere tjener jo faktisk veldig godt med penger på videoene de laster opp, i motsetning til Google som fremdeles ikke tjener penger på Youtube.

 

Det er noe helt annet enn f.eks Apple som tjener rått med penger på AppStore.

Lenke til kommentar

 

Åja, det må være såååå slitsomt å ha brukere gjøre all jobben for deg med å skape innholdet, syns sååååå syyyyynddddd på youtube.....

 

 

Mange brukere tjener jo faktisk veldig godt med penger på videoene de laster opp, i motsetning til Google som fremdeles ikke tjener penger på Youtube.

 

Det er noe helt annet enn f.eks Apple som tjener rått med penger på AppStore.

 

Rettelse: Apple RANER folk.

 

Bare fordi Apple er ett råttent egg betyr ikke at youtube burde følge i deres spor, og det tviler jeg veldig på. Folk kommer bare til å forlate youtube i hoptall hvis de begynner å ta betalt, da er det heller best for dem å lure de få som ikke kjenner til adblock til å se på reklame så de får salt til middagen stakkars.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Åja, det må være såååå slitsomt å ha brukere gjøre all jobben for deg med å skape innholdet, syns sååååå syyyyynddddd på youtube.....

 

 

Mange brukere tjener jo faktisk veldig godt med penger på videoene de laster opp, i motsetning til Google som fremdeles ikke tjener penger på Youtube.

 

Det er noe helt annet enn f.eks Apple som tjener rått med penger på AppStore.

 

Rettelse: Apple RANER folk.

 

Bare fordi Apple er ett råttent egg betyr ikke at youtube burde følge i deres spor, og det tviler jeg veldig på. Folk kommer bare til å forlate youtube i hoptall hvis de begynner å ta betalt, da er det heller best for dem å lure de få som ikke kjenner til adblock til å se på reklame så de får salt til middagen stakkars.

Det koster penger å drive servere.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Åja, det må være såååå slitsomt å ha brukere gjøre all jobben for deg med å skape innholdet, syns sååååå syyyyynddddd på youtube.....

 

 

Mange brukere tjener jo faktisk veldig godt med penger på videoene de laster opp, i motsetning til Google som fremdeles ikke tjener penger på Youtube.

 

Det er noe helt annet enn f.eks Apple som tjener rått med penger på AppStore.

 

Rettelse: Apple RANER folk.

 

Bare fordi Apple er ett råttent egg betyr ikke at youtube burde følge i deres spor, og det tviler jeg veldig på. Folk kommer bare til å forlate youtube i hoptall hvis de begynner å ta betalt, da er det heller best for dem å lure de få som ikke kjenner til adblock til å se på reklame så de får salt til middagen stakkars.

Jeg skal prøve å forklare det på en enkel måte, sånn at enkle sjeler kan forstå det. Youtube har cirka 1000 ansatte, og hvor stor serverparken og båndbredden er, kan vi bare fantasere om. Folk jobber ikke gratis, og maskinvare koster penger. Det betyr at Youtube må ha inntekter. Er du med så langt, eller er dette spinnvill logikk i din verden?

 

Per i dag tjener de ikke nok på reklame til å dekke inn utgiftene. Altså må noe gjøres.

 

Men du mener at først skal innholdet produseres gratis for deg, og så skal det distribueres gratis til deg. Mens andre skal betale for det.

 

Det er en underlig verden du lever i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Åja, det må være såååå slitsomt å ha brukere gjøre all jobben for deg med å skape innholdet, syns sååååå syyyyynddddd på youtube.....

 

 

Mange brukere tjener jo faktisk veldig godt med penger på videoene de laster opp, i motsetning til Google som fremdeles ikke tjener penger på Youtube.

 

Det er noe helt annet enn f.eks Apple som tjener rått med penger på AppStore.

 

Rettelse: Apple RANER folk.

 

Bare fordi Apple er ett råttent egg betyr ikke at youtube burde følge i deres spor, og det tviler jeg veldig på. Folk kommer bare til å forlate youtube i hoptall hvis de begynner å ta betalt, da er det heller best for dem å lure de få som ikke kjenner til adblock til å se på reklame så de får salt til middagen stakkars.

Jeg skal prøve å forklare det på en enkel måte, sånn at enkle sjeler kan forstå det. Youtube har cirka 1000 ansatte, og hvor stor serverparken og båndbredden er, kan vi bare fantasere om. Folk jobber ikke gratis, og maskinvare koster penger. Det betyr at Youtube må ha inntekter. Er du med så langt, eller er dette spinnvill logikk i din verden?

 

Per i dag tjener de ikke nok på reklame til å dekke inn utgiftene. Altså må noe gjøres.

 

Men du mener at først skal innholdet produseres gratis for deg, og så skal det distribueres gratis til deg. Mens andre skal betale for det.

 

Det er en underlig verden du lever i.

 

Da får de gi opp og gi vei til den neste siden som klarer å holde seg oppe uten å spamme folk med annonser, de har jo klart å bli ett multi-millionær firma på en eller annen måte, og dette lenge før de begynte å spamme folk med reklame.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, jeg tåler nå litt reklame, men jeg kommer aldri til å betale for youtube, internett er dyrt nok ifra før å alt youtube gjør er å hoste noen servere de lager jo ikke en dritt av innholdet selv, de får heller tvinge folk til å slå av adblock istedet slik som her på hw.no, er en idiotisk ide men bedre enn å betale i huet og rævva, skal begynne å skrive av slike betal tjenester på skatten når den allerede sinnsyke internett prisen i Norge er høy nok ifra før.

Skattelette skal jeg kalle det, men som vi alle veit så er det jo bare de aller rikeste som drar nytte av det.også.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Dere forstår vel at det koster enorme summer å drive YouTube og at pengene må inn på en eller annen måte?

Selvfølgelig. Jeg respekterer at de spyr ut reklame, men de får også respektere at jeg blokkerer reklamen.

På postkassa mi har jeg en lapp hvor det står "Nei til reklame", men jeg mottar da post likevel.

Endret av Knut A.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google/youtube legger ikke reklame på videoer*. Det er ikke google eller youtube som spammer dere med reklame. Det er innholdskapers valg om det skal være reklame og hvordan reklame det skal være.

 

*Man kan bli påtvunget reklame hvis man f.eks. bruker musikk uten å ha rettigheter til den. Noe av reklameinntekten vil da gå til de som eier musikken.

Lenke til kommentar

 

adblock

 

bruker du youtube bare på pc? jeg bruker på mobil/nettbrett/apple tv og chromecast, der får jeg alltid reklame. tonnevis.

Men det er gratis.... å sje youtube på tv blir jo nesten det samme som å sje på vanlig tv og mengden reklame der er ikke sammenlignbart med det lille du har på youtube. Ingenting er gratis her i verden, men i stedet for å betale med papir betaler man med tid. Gir mening synes jeg, uansett hvor mye jeg hater reklame selv. Er ikke billig å kjøre den slags servere 24/7 i tillegg til alt annet de tilbyr HELT gratis til folket.

Lenke til kommentar

 

Dere forstår vel at det koster enorme summer å drive YouTube og at pengene må inn på en eller annen måte?

 

Åja, det må være såååå slitsomt å ha brukere gjøre all jobben for deg med å skape innholdet, syns sååååå syyyyynddddd på youtube.....

 

 

 

Poenget er vel heller at de stakkars sjelene som jobber for å kunne tilby deg innhold og forsøker å leve av det ikke tjener en krone så for du blokker reklamen.. Hva Google tjener på YouTube er ikke noe som bryr meg stort, de tjener en hel masse på andre kanaler uansett men de stakkarne som lager innholdet jeg liker og setter pris på skal da naturligvis kunne tjene til smør på brødskiva. Er ikke såpass til snylter at jeg ikke overlever noen sekunder med reklame så de ikke kan tjene en dritt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...