Gå til innhold

Spår flere millioner solgte Apple Watch-enheter på få måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kommer til å selge for det er Apple. De kunne ha lag en elendig smartklokke men den ville allikevel ha solgt i bøtter og spann.

På samme måte som smartklokker integrert mot Android selger til kunder på den plattformen, så kommer Apple Watch til å selge bra til kunder på Apple sin plattform. Så vidt jeg vet er Apple Watch den første smartklokken som er fullstendig integrert i Apple sin plattform. Naturlig nok vil den da selge bra.

 

Den ville nok uansett ikke solgt noe særlig hvis den hadde vært elendig. Akkurat på samme måte Android-kunder heller ikke ville kjøpt noe særlig av elendige klokker til Android-plattformen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Den ville nok uansett ikke solgt noe særlig hvis den hadde vært elendig. Akkurat på samme måte Android-kunder heller ikke ville kjøpt noe særlig av elendige klokker til Android-plattformen.

 

 

Det har de da heller ikke gjort. Salget av Android Wear-klokker er fullstendig patetisk. 

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg tror du overvurderer saueflokken. ...

Når du ikke har respekt nok til å kalle folk for folk, men må ty til nedsettende beskrivelser som "saueflokken" da har du diskvalifisert deg selv i min bok.

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

 

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

 

 

Synes det er imponerende å dømme et produkt ingen har sett, og der man ikke aner hva som blir muligetene. 

 

Potensialet i wearables ligger i økosystemet, og et wearable-økosystem eksisterer ikke pr. i dag.

 

Om noen år antar jeg man ikke har (eller trenger) bilnøkler, husnøkler, passord til pc, lysbrytere, id-kort, bankkort, kontanter, lommebok, etc., fordi wearable teknologi har erstattet alt sammen. 

 

Som vanlig vil det ikke ha vært Apple som var først ute, men antakeligvis vil det ha vært dem som satte i gang revolusjonen. Som med smartphones og datamaskiner. 

 

Om man pr. i dag bruker en Apple-telefon og ønsker seg smartklokke er det eneste mulige (og logiske) å kjøpe en Apple Watch. Akkurat som man med en Androidtelefon kun kan kjøpe en Wear-klokke. Akkurat som tusenvis av andre har gjort ;)

 

Å mase om "sauer" viser bare at man ikke har peiling. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

...

Hvis du mener det er helt greit å kalle en gruppe mennesker for saueflokk, så får du vel gjøre det da. I så fall er det vel ganske mange flokker som faller inn under betegnelsen, vi er vel alle mer eller mindre lojale til den plattformen/leverandøren vi har som vår preferanse.

 

Jeg syns sånne nedsettende betegnelser om andre mennesker er galt.

 

 

 

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

Hvis man er ute etter en smartklokke innen Apple sin infrastruktur, så ser jeg ikke helt at det skal være så ulogisk å kjøpe en Apple Watch. Akkurat som det er ganske så logisk å kjøpe en Android smartklokke hvis man er innenfor Android verden, og selvsagt er i markedet for å kjøpe en Android smartklokke. Kan ikke se at det skal være uten logikk.

 

Edit: det som helt klart ville ha vært veldig lite logisk er å kjøpe en Apple Watch hvis du har en Android telefon...:-)))

Endret av rogkas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

 

 

Synes det er imponerende å dømme et produkt ingen har sett, og der man ikke aner hva som blir muligetene. 

 

 

Ingen har sett? Det er vel ikke riktig? Og videre er det ganske mye om info som er tilgjengelig for folk som ikke har sett produktet også.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

 

 

Synes det er imponerende å dømme et produkt ingen har sett, og der man ikke aner hva som blir muligetene. 

 

 

Ingen har sett? Det er vel ikke riktig? Og videre er det ganske mye om info som er tilgjengelig for folk som ikke har sett produktet også.

 

"Ingen har tatt på", da. Jeg tror dette er en produktkategori som er veldig vansjelig å vurdere på specs og bilder. Alt står og faller på brukeropplevelse og økosystem, og disse vet ingen noe om ennå. 

Lenke til kommentar

Det som er mest artig med artikler om Apple er å lese kommentarer ifra typiske Android brukere som skal formidle sine meninger om et produkt dem ikke liker. Og samtidig fordummer deres kunder og i prosessen plassere seg på en høyere hylle. (mat for psykologer?) 

 

Det som er spesielt interessant er at dette ikke forekommer om det er artikler om Android produkter ifra Apple brukere. Ihvertfall svært sjeldent. 

 

Det sier egentlig nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

 

 

Synes det er imponerende å dømme et produkt ingen har sett, og der man ikke aner hva som blir muligetene. 

 

Potensialet i wearables ligger i økosystemet, og et wearable-økosystem eksisterer ikke pr. i dag.

 

Om noen år antar jeg man ikke har (eller trenger) bilnøkler, husnøkler, passord til pc, lysbrytere, id-kort, bankkort, kontanter, lommebok, etc., fordi wearable teknologi har erstattet alt sammen. 

 

Som vanlig vil det ikke ha vært Apple som var først ute, men antakeligvis vil det ha vært dem som satte i gang revolusjonen. Som med smartphones og datamaskiner. 

 

Om man pr. i dag bruker en Apple-telefon og ønsker seg smartklokke er det eneste mulige (og logiske) å kjøpe en Apple Watch. Akkurat som man med en Androidtelefon kun kan kjøpe en Wear-klokke. Akkurat som tusenvis av andre har gjort ;)

 

Å mase om "sauer" viser bare at man ikke har peiling. 

Jeg trur og håper du har feil her.

 

Hvis ingen har bilnøkler, husnøkler, passord til pc, lysbrytere, id-kort, bankkort, kontanter å så videre fordi alle stoler alt dem eier til globale gigantiske firmaer som kjent gir bort/selger allt av information videre til NSA, CIA, banker osv.. ja da ser det ikke lyst ut for verden, frihet eller demokrati.

 

Bare en sau foelger flokken uten å tenke etter selv.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

...

Hvis du mener det er helt greit å kalle en gruppe mennesker for saueflokk, så får du vel gjøre det da. I så fall er det vel ganske mange flokker som faller inn under betegnelsen, vi er vel alle mer eller mindre lojale til den plattformen/leverandøren vi har som vår preferanse.

 

Jeg syns sånne nedsettende betegnelser om andre mennesker er galt.

 

 

 

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

Hvis man er ute etter en smartklokke innen Apple sin infrastruktur, så ser jeg ikke helt at det skal være så ulogisk å kjøpe en Apple Watch. Akkurat som det er ganske så logisk å kjøpe en Android smartklokke hvis man er innenfor Android verden, og selvsagt er i markedet for å kjøpe en Android smartklokke. Kan ikke se at det skal være uten logikk.

 

Edit: det som helt klart ville ha vært veldig lite logisk er å kjøpe en Apple Watch hvis du har en Android telefon...:-)))

Det er sant det. Men det finnes ingen logisk grunn til at millioner av mennesker plusselig trenger en "smartwatch". Hva er det klokken kan som ikke mobilen klarer av? Du kan jo ikke engang la mobilen ligge igen hjemme....

Lenke til kommentar

 

Det er sant det. Men det finnes ingen logisk grunn til at millioner av mennesker plusselig trenger en "smartwatch". Hva er det klokken kan som ikke mobilen klarer av? Du kan jo ikke engang la mobilen ligge igen hjemme....

 

 

Den lar deg slippe å bruke mobilen hele tiden.

 

Det jeg ser fra alle som har brukt smart watch (både de som har Android-varianter og de få som har fått teste Apple Watch) er at de sjekker telefonen ekstremt mye sjeldnere enn før, fordi de kan få den infoen de trenger rett på armen.

 

"Hva er det klokken kan som ikke mobilen klarer av?"

Lite, men det er heller ikke spørsmålet. Spørsmålet er hva den gjør så mye bedre enn telefonen at folk vil kjøpe. Det vet vi ikke ennå, utover det jeg skriver over. Men det samme gjalt smartelefoner da de kom - "hva gjør de som ikke en vanlig telefon kan?". I dag er spørsmålet absurd.

 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor det? Saueflokk er vel en veldig passende beskrivelse?

Det er da i hvertfall ikke noen logisk tankegang bak ett iwatch kjoep.

 

 

Synes det er imponerende å dømme et produkt ingen har sett, og der man ikke aner hva som blir muligetene. 

 

 

Ingen har sett? Det er vel ikke riktig? Og videre er det ganske mye om info som er tilgjengelig for folk som ikke har sett produktet også.

 

"Ingen har tatt på", da. Jeg tror dette er en produktkategori som er veldig vansjelig å vurdere på specs og bilder. Alt står og faller på brukeropplevelse og økosystem, og disse vet ingen noe om ennå. 

 

 

Det er vel ikke riktig det heller? Journalister har vel hatt muligheten til å teste produktet allerede?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke riktig det heller? Journalister har vel hatt muligheten til å teste produktet allerede?

 

 

Nei, de har bare fått leke med prototyper som kjørte en demoloop, ikke et ferdig produkt med lanseringssoftware. 

 

Jeg tror smartklokker er en produktkategori der man må bruke dem en stund før man forstår "greia", og da er ti minutter med en demoenhet uansett lite meningsfylt. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke riktig det heller? Journalister har vel hatt muligheten til å teste produktet allerede?

 

 

Nei, de har bare fått leke med prototyper som kjørte en demoloop, ikke et ferdig produkt med lanseringssoftware. 

 

Jeg tror smartklokker er en produktkategori der man må bruke dem en stund før man forstår "greia", og da er ti minutter med en demoenhet uansett lite meningsfylt. 

 

 

Essensen er likefullt det samme, du framstiller det som det er et produkt vi ikke vet noenting om, mens realiteten er at vi vet ganske mye om produktet allerede.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker nå veldig rart, Linus var ikke så veldig imponert over apple sin smart klokke. Du får mer for pengene fra andre merker for øyeblikket. Men han spådde at apple heller vil komme raskere med apple watch 2 som da mest sannsynlig har ting som er bedre en konkurrentene.

Lenke til kommentar

Essensen er likefullt det samme, du framstiller det som det er et produkt vi ikke vet noenting om, mens realiteten er at vi vet ganske mye om produktet allerede.

 

 

Jeg er uenig.

 

Vi vet mye om specs og hva Apple fokuserer på at den kan gjøre out of the box.

 

Jeg tror det er lite viktig i forhold til hvilke use cases som oppstår etterhvert som det (eventuelt) oppstår et økosystem rundt klokka. Om Apple lykkes med dette? Aner ikke. Men de har klart det før.

 

Derfor tror jeg det er meningsløst å bedømme Apple Watch (og alle andre teknologier som krever økosystemer) før de har fått noen måneder på markedet. De er rett og slett ikke ferdige før de har mange millioner brukere og dermed en haug utviklere. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...