Gå til innhold

Amerikanerne har kastet seg over Samsungs neste toppmobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk klådd på begge modellene her om dagen, og mens S6 er en ordinær men velbygget telefon var Edge noe av det bedre jeg har kjent på rent byggekvalitetesmessig. Samsung er inne på noe nå, synd man ikke får dem med ren Android. 

 

Edge ser definitivt bedre ut enn det prislappen gjør, men den er en av de mest ukomfortable mobilene jeg har noen gang brukt. Kantene er sylskarpe der glasset møter metallrammen. Fikk aldri noe ordentlig godt grip uansett hvordan jeg holdte den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag så må man jo ikke ha topp modellen for å få en god smart tlf, jeg er litt sånn at jeg helst vil ha det aller beste, dvs topp modellen som flår deg for mer enn det som er nødvendig, jeg vurderer sterkt litt billigere tlf nå.
Litt usikker på hva jeg skulle ha valgt, men over 5k for tlf så svir det såpass for meg at det egentlig ikke er aktuelt.

 

Men hvorfor denne bestillings boomen eller hva man skal kalle det?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Skulle jo tro at det var noen fattige amerikanere også, som aldri får råd til noe slikt til 8 lakser, uten å ty til kriminalitet.

 

Sist jeg kjøpte var mot slutten av 2014. Da havnet jeg på kampanje-LG'en hos Elkjop. Under en laks ville de ha for den da. Super telefon. Life is Good.

 

Den har ikke Elkjop nå lengre. Men de selger en sånn billigfølelse mobil til kr 299,- på kampanje, som har Windows 8 eller 8.1 som OS. Ytelsesmessig så suger den nok litt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er spent på kordan note 5 blir til høsten eg :)

 
Note 4 hadde allerde ganske bra batteritid med en oppløsning på 1440P. Med Galaxy S6s nye og ganske så energieffektive 14nm Exynos-prosessor (Exynos 7420) vil jeg anta at de kommer til satse på 4K (eller kanskje 1800p?) med Note 5; med den nye prosessoren deres vil jo de ikke ha noen problemer med å gjøre dette og fortsatt få til god batteritid på en mobiltelefon av Notes størrelse og tykkelse.
 
Dessuten vil de ha lite av konkurranse ellers i Android-markedet i løpet av 2015, da Qualcomms Snapdragon 810 er en ren skandaleprosessor som sluker mye strøm. Vi har allerede sett det med HTC One M9, som med et vesentlig større batteri enn Galaxy S6, og en skjerm med 80% færre piksler, fortsatt gir dårligere batteritid. Og det var i tillegg til at de underklokket CPUen...
 
Det er i også et halvt år igjen før Note 5 lanseres, og vi vil mest sannsynlig se Samsung levere den med en kraftigere prosessor enn deres allerede rekordknuser 7420 (i følge dette ryktet fra en artikkel i GSMArena, vil Note 5 bli lansert med en hele 40% kraftigere prosessor enn 7420). 
 
Samsung har allerede startet 2015 med et stort brak, og jeg har på følelsen at de er langt i fra over med å imponere og knuse rekorder. Det skal bli utrolig spennende å se hvordan enheter som Galaxy Tab S og Note 5 gjør i månedene som kommer...
Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Fordelen med disse er at de synker ganske mye i pris relativt fort. Både ny pris og på bruktmarkedet. Det vil som vanlig være mange som ble "overtalt" til å kjøpe denne, som egentlig så etter noe helt annet og blir skuffet. De skal deretter selge den for å kjøpe den de egentlig vil ha, og den er sannsynligvis såpass mye billigere at de vil gå med på å selge til nokså redusert pris.

Lenke til kommentar

Fikk klådd på begge modellene her om dagen, og mens S6 er en ordinær men velbygget telefon var Edge noe av det bedre jeg har kjent på rent byggekvalitetesmessig. Samsung er inne på noe nå, synd man ikke får dem med ren Android.

 

Derfor man har XDA Developers, men er du vant til å bruke noe "out of the box" og ikke liker å fikle litt og tenke selv, så forstår jeg problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er spent på kordan note 5 blir til høsten eg :)

 

Note 4 hadde allerde ganske bra batteritid med en oppløsning på 1440P. Med Galaxy S6s nye og ganske så energieffektive 14nm Exynos-prosessor (Exynos 7420) vil jeg anta at de kommer til satse på 4K (eller kanskje 1800p?) med Note 5; med den nye prosessoren deres vil jo de ikke ha noen problemer med å gjøre dette og fortsatt få til god batteritid på en mobiltelefon av Notes størrelse og tykkelse.

 

Dessuten vil de ha lite av konkurranse ellers i Android-markedet i løpet av 2015, da Qualcomms Snapdragon 810 er en ren skandaleprosessor som sluker mye strøm. Vi har allerede sett det med HTC One M9, som med et vesentlig større batteri enn Galaxy S6, og en skjerm med 80% færre piksler, fortsatt gir dårligere batteritid. Og det var i tillegg til at de underklokket CPUen...

 

Det er i også et halvt år igjen før Note 5 lanseres, og vi vil mest sannsynlig se Samsung levere den med en kraftigere prosessor enn deres allerede rekordknuser 7420 (i følge dette ryktet fra en artikkel i GSMArena, vil Note 5 bli lansert med en hele 40% kraftigere prosessor enn 7420). 

 

Samsung har allerede startet 2015 med et stort brak, og jeg har på følelsen at de er langt i fra over med å imponere og knuse rekorder. Det skal bli utrolig spennende å se hvordan enheter som Galaxy Tab S og Note 5 gjør i månedene som kommer...

Tviler på note 5 får noe høyere enn 1440P. Håper ikke det i alle fall, da begynner det å bli latterlig. Jeg tror de beholder 1440p, men gir telefonen det nye utseendet til s6 og litt overklokket innmat. Så følger så klart penn med, og et større batteri.

 

En mulighet er jo at Note fortsetter i samme spor som før, med utbyttbart batteri og sdkortplass. Mobilen er jo myntet på proffbrukere, og de liker vel slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget bra for samsung lager gode telefoner, eneste jeg ikke har likt er at de føles som billige plastikkleker.

Nå har de endelig forstått at solide telefoner er noe kundene vil ha....

Jeg kjøpte ikke note4 på grunn av all plastikken så note5 blir spennende å se hvordan blir...

Når det gjelder pris så skyldes vel det meste kronas fall mot enkelte valutaer, vi snakker jo bare her 20-25 % og det utgjør jo den store økningen omtrent alene.....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Personlig tror jeg ikke at hverken iPhone 6+ eller Galaxy S6 bøyer seg uten at du prøver å bøye den, men det er litt interessant at mange som var veldig entusiastiske i sin kritikk av iPhone 6+ nå sitter helt stille og ikke sier et pip.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...