Gå til innhold

Google lanserer pinne-PC som kan plugges rett inn i TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hva er poenget? Hva tilfører dette mer enn hva vanlig streaming over wi-fi nettverkstilkobling eller internett allerede gjør? Aldri skjønt bæret av hva som er vitsen med chromecast, apple tv osv. De fleste tver i dag har vel en form for mediacenter støtte, eller i det hele tatt en spillkonsoll folk har sittende tilkoblet til tven?

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Og hva er poenget? Hva tilfører dette mer enn hva vanlig streaming over wi-fi nettverkstilkobling eller internett allerede gjør? Aldri skjønt bæret av hva som er vitsen med chromecast, apple tv osv. De fleste tver i dag har vel en form for mediacenter støtte, eller i det hele tatt en spillkonsoll folk har sittende tilkoblet til tven?

 

 

Det er genialt for de som verken har smart tv eller spillkonsoller,

som viser seg å være en god del folk,

med tanke på at CC og ATV er ganske populære.

 

Denne pinnen gir jo mer enn bare streaming da,

man kan jo tross alt browse på nettet på tven uten å ha verken pc eller nettbrett,

så kan nok se for meg at enkelte faktisk skaffer seg en slik en for enkel surfing fremfor en billig pc/nettbrett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er poenget? Hva tilfører dette mer enn hva vanlig streaming over wi-fi nettverkstilkobling eller internett allerede gjør? Aldri skjønt bæret av hva som er vitsen med chromecast, apple tv osv. De fleste tver i dag har vel en form for mediacenter støtte, eller i det hele tatt en spillkonsoll folk har sittende tilkoblet til tven?

 

Dette er ikke en Chromecast eller AppleTV, men ligner vel egentlig mer på gamle WebTV: https://en.wikipedia.org/wiki/MSN_TV

 

(Har forøvrig både CC og aTV selv, og de er utrolig nyttige til å vise f.eks. familiebilder/hjemmevideoer, eller streamingtjenester - smart-TV-er har som regel elendig og tregt grensesnitt til sammenligning)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit om man er på besøk og ønsker å benke seg foran TV'en for å se noe artig som man normalt trenger PC for å vise fram.. Dessuten vil man jo kunne ha forberedt pinnen med lagrede filer. Nesten null knoting for å få vist familie og venner noe, som ellers krever en del rigging eller å benke seg rundt en, æsj PC.

 

Dilemmaet er vel at man må drasse med seg et kombitastatur-mus, på innerlommen. Evt. om man får laget et grensesnitt til å styre det med sin mobiltelefon eller nettbrett..

Lenke til kommentar

Hva som er poenget... Nå vet jeg ikke nøyaktig hva denne gjør, men med min MiniX X8-H plus trenger jeg ikke dekoder mer. Den er det eneste som er koblet til TV, også en forsterker da. Da har jeg tilgang til alt av TV kanaler jeg kunne tenke meg, HBO, Netflix, Viaplay, Showbox, TV2 Sumo, og tusenvis av filmer og serier i XBMC / KODI. Har 100.000 radiostasjoner fra hele verden, og Spotify til musikk. Kan surfe, være på Facebook, Lese aviser og masse annet. Har tilgang til over en million apper i playstore. Bruker stort sett en airmouse, men har

også trådløst tastatur med museplate. Ingen her i huset savner dekoderen. Når ser vi stort sett det vi vil, når VI vil! Kunne virkelig ikke tenkt meg å gå tilbake til det "gammeldagse systemet" med dekoder og abb hos GET eller andre.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...