Gå til innhold

TEST: Withings Aura


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurdert å prøve noen sånne smarte sove & vekke produkter selv, men føler ofte de koster mer enn de smaker. 

 

flinx: Ligger det ikke en lenke i førsteposten hos deg, samt forsiden av Tek.no:)

 

De har tydeligvis lagt den ut på nytt nå - lenken virket ikke og artikkelen var borte en stund av uvisst grunn.

Lenke til kommentar

"Noe av informasjonen man får kan man lett gjøre noe med selv, for eksempel dersom det generelt er for varmt, eller for lyst, i rommet man skal sove."

Man skal uansett ha det så mørkt at man ikke kan se hendene sine om man tar dem forran ansiktet. Om ikke er det for mye lys og man utsetter seg selv for høyere dødelighet og livskvalitet på grunn av lavere melatonin produksjon. Trenger ikke noe fancy greier for å fortelle man dette.

Lenke til kommentar

"Noe av informasjonen man får kan man lett gjøre noe med selv, for eksempel dersom det generelt er for varmt, eller for lyst, i rommet man skal sove."

 

Man skal uansett ha det så mørkt at man ikke kan se hendene sine om man tar dem forran ansiktet. Om ikke er det for mye lys og man utsetter seg selv for høyere dødelighet og livskvalitet på grunn av lavere melatonin produksjon. Trenger ikke noe fancy greier for å fortelle man dette.

 

Hvem er det som har det så mørkt? Man ser jo hendene sine selv om det er stupmørkt når man har blitt vant til mørket, og "ute i naturen" er det nesten umulig å oppnå så mørke forhold.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne testen var skuffende. Å teste dette produktet som en dagslyslampe ir jo ingen mening.

 

Withings Aura er primært (eller selges i hvertt fall som) et "quantified self" søvnregistreringssystem. Og da burde testens fokus være på kvaliteten på dataene som registreres.

 

  • merket systemet når du sov og når du bare lå i senga?
  • merket systemet om du våknet i løpet av natta/var ute av senga?
  • var tidspunktene riktig
  • lar dataene som er registrert seg behandle videre?
  • osv osv

Jeg har forsøkt å finne et produkt som gir god registrering av søvnmønsteret mitt men spesielt Jawbone UP2 og til dels Withings O^2 har skuffet.

 

Nå er produktet testet som en dagslyslampe og denne funksjonen blir så vidt nevnt på hjemmesiden deres og er vel i beste fall en sekundærfunksjon, det blir litt som å teste et Geforce Titan skjermkort og konkludere med at "ja du kan spille med det også".

Endret av MartinGM
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konseptet er genialt og er noe jeg har ønsket meg i mange år, men jeg er ikke helt overbevist. Jeg har flere ganger vært nær ved å kjøpe Philips Wake Up Light, men så vidt jeg vet skjer lystenningen over kun 30 minutter på den? Jeg ønsker meg en løsning som lysner rommet over to timer før vekking, samt at den skal lyse opp rommet med sterk belysning mot slutten.

 

Siden søvnkvalitet er noe av det viktigste i hverdagen så vil jeg i fremtiden bygge slik funksjonalitet i soverommet, og kontrollere lys, AC og gulvvarme i forhold til vekking.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...