Gå til innhold

Skole truer foreldre med anmeldelse hvis barna spiller GTA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tåpelig regelverk. Skal man melde inn foreldrene for alt som er potensielt skadelig for et barn i samfunnet i dag så kan man like så godt bare gjøre det ulovlig å få barn til å begynne med.

 

Kanskje denne skolen heller skal melde inn foreldre som tvinger religion på barna sine. Mye mer skadelig enn spill noen gang har vært.

For ikke å snakke om selve skolen. Skulle vært ulovlig.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må være verdens dummeste lov som er oppfunnet i hele min levetid. Snakker om at foreldre som er overbeskyttende og pakker ungene inn i bobleplast. Dette er et bevis på at folk som styrer kan være like tragiske ved å skape en lov om det. Om Norge lager en lov som dette så styrker det bare bevise på at vi følger alt hva andre land vil og at vi ikke tørr og stå på våres egne lover. Trodde det var en første april spøk først når jeg lese artikkelen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må være verdens dummeste lov som er oppfunnet i hele min levetid. Snakker om at foreldre som er overbeskyttende og pakker ungene inn i bobleplast. Dette er et bevis på at folk som styrer kan være like tragiske ved å skape en lov om det. Om Norge lager en lov som dette så styrker det bare bevise på at vi følger alt hva andre land vil og at vi ikke tørr og stå på våres egne lover. Trodde det var en første april spøk først når jeg lese artikkelen

 

Dette har vi jo skjønt lenge, vi er ikke engang med i EU, men vi skal følge alle tåpelige EU regler som engang ikke EU landene selv følger er idiotisk, men Norge er jo generelt veldig feige sånn sett og alt er jo en god unnskyldning til flere skatter og avgifter som vi ikke bruker til noe anna enn ubrukelig pengestøtte til andre land, men at ens egne innbyggere bare blir fattigere og fattigere det er liksom ikke så farlig, kan jo bare få inn flere innvandrere så løser alt seg.

 

Kanskje litt drøyt å være såpass drastisk, men spill burde jo ikke vært lov til å dra med seg på skolen, men ikke at det skal straffes med fengsel eller barnevern etc, barnevernet er jo rimelig udugelig uansett så de bryr seg vel mindre slik de ellers gjør.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

barn blir ikke påvirket av vold i spill

 

Jo.

 

 

Nei.

Det der er så individuelt at ingen forskning kan noengang påvise den ene eller andre veien.

Ta meg og min bror som eksempel.

Tilnærmet identiske oppvekst vilkår - totalt forskjellig temperament og "lynne".

Jeg har spilt PC spill så lenge det har eksistert (vel, siden tidlig 90 tall ihvertfall, da dominert av Doom og senere Duke nukem, osv.)

Han har aldri likt PC/spill.

Han har kort lunte og fyrer seg fort opp over småting.

Jeg er rolig som skjæra på tunet frem til det er rasjonelt behov for noe annet.

Jeg tror ikke det hadde vært noe annerledes for hverken han eller meg om det hadde vært motsatt (om han likte å spille mens jeg ikke hadde gjort det).

 

Nå er kanskje vi eldre gamere noe mer tålmodig, da vi hadde større utfordringer med å få spill til å faktisk fungere (kunne gå med timesvis med knoting før ett nytt spill funket, spesielt med lyd (IRQ, DMA, osv) osv. så vi ble vant til å være tålmodig veldig tidlig i livet... det er vel ikke helt tilfellet idag da man ser "kidsa" fly i flint bare playstation krever en oppdatering før du får spille online...

 

Anyhow, jeg vil tro at hvis man ser på statistikken over voldelig / hissig / uttagerende ungdom, så er det noen en veldig liten prosent gamere involvert.

Lenke til kommentar

Rent utover krangelen mellom studier som finner sammenheng og studier som sliter å finne sammenheng med diverse problemer, så er det noe med det juridiske her som skurrer.

 

Ved å sende barnevernsmelding så starter du en irreversibel forringelse av familiesituasjonen til disse barna og ungdommene. Å lenke det opp mot å spille et lovlig spill som ikke har noen bindende aldersgrense, virker veldig firkanta, og ikke minst politisk motivert.

 

Skal politisk motstand mot navngitte spill være med på å gjøre familier om til barnevernsmapper uten annen begrunnelse?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...