Gå til innhold

Nå kan du se videoer i ekstrem kvalitet på YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne kommer i hvertfall opp med alle oppløsningene.

Maks 720pHD. Det samme med videoen Bizzy linker og de andre på spillelista. Regner med det er relatert til min PC siden dere får det til, men det er jo merkelig at det ikke står for eksempel 1080p med grå tekst (utilgjengelig) eller at det opplyses noe om gjør ditt og datt for å få tilgang til maks oppløsning.

Lenke til kommentar

Hvilken nettleser bruker du, Simen1?

 

Hvis jeg tester med firefox og HTML5 spilleren til YouTube så får jeg opp 720p som høyeste mulighet. Med standard avspiller og Firefox får jeg opp 1080p (30fps). Vil tro at man kan få høyere valg ved bruk av f.eks. Chrome.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

 

Denne kommer i hvertfall opp med alle oppløsningene.

Maks 720pHD. Det samme med videoen Bizzy linker og de andre på spillelista. Regner med det er relatert til min PC siden dere får det til, men det er jo merkelig at det ikke står for eksempel 1080p med grå tekst (utilgjengelig) eller at det opplyses noe om gjør ditt og datt for å få tilgang til maks oppløsning.

Mystisk...!?

Jeg testet nettopp linken jeg gav deg selv,og rett som du sier den kommer bare opp med 720p når jeg klikket på DEL.

Prøv dette heller...

"COSTA RICA IN 4K 60fps (ULTRA HD) w/ Freefly Movi"

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Noen som vet om mobil-appen til youtube spiller av videoene i 60 fps? PÅ desktop er jo 60fps det eneste valget når du velger en HD oppløsning. Lurer også om det er mulig å skru opp oppløsningen til over native res på mobil. 1440p med disse videoene gikk veldig fint på mobilen, mens PCen bruker en del kraft på 1400p selv om det går greit. Derfor lurer jeg på hvordan en mobil hadde taklet 2160p@60fps.

 

Du må ellers bruke chrome for å få opp alternativ om disse høye oppløsningene, det er vel slik med det meste fra google. Du må nesten ha chrome for å utnytte alle funksjonene til googles tjenester.

 

Ellers er den asiatiske videoen en K-pop video. Ganske stor forskjell. Asia er noe av det mest generelle som finnes, og sier egentlig ingenting, så vil hvertfall anbefale å bytte ut asiatisk med k-pop. For de som vil ha flere oppskalerte k-pop videoer i 4K har brukeren som lastet opp denne også lastet opp utrolig mange andre:

https://www.youtube.com/user/AsiaHolicsKpopHD2/videos

Disse er ikke 60 fps, men 60 fps krever jo veldig god maskinvare pluss veldig godt internet, så er jo mest for test. Ellers er jeg litt usikker på copyright med den videoen. Lastes jo opp mye på yt som bryter copyright, men hvis videoen gjør det er det merkelig at den er med av de få som får være med i et offisielt eksperiment.

Lenke til kommentar

Dette ble også lagt ut på Teknisk Ukeblad sine sider på lørdag.

 

Kan bare med en gang si at Chrome er den eneste nettleseren der du får valget om oppløsning på 2160P(60FPS).

 

Synes forøvrig at artikkelen burde opplyse om dette, siden jeg først brukte Firefox, så gikk jeg over til IE, men ingen av de viste valget om nevnte oppløsning.

Lenke til kommentar

 

Bruker selv en gammel versjon av Opera,og får opp alle valgene i form av oppløsning.

Men mystisk nok bare når jeg søker opp videoene selv.

 

Når jeg klikket på DEL her for litt siden for å gi en link til Simen1 så kom det bare opp oppløsninger opp til 720P når jeg prøvde linken selv...,av en eller annen merkelig grunn?

Lenke til kommentar

Jeg trykker inn på spillelista og får opp maks 720pHD. Hvorfor?

 

Bare Chrome som har standard støtte tror jeg.

Firefox har støtte for det i nyeste versjon dersom du slår på noe i "about:config".

 

Har prøvd 4k uten bra resultat. Fantastisk kvalitet, men kveler av en eller annen grunn en i5-4690K og GTX 980.

Mistenker dårlig koding..

Lenke til kommentar

 

 

Jeg trykker inn på spillelista og får opp maks 720pHD. Hvorfor?

 

Bare Chrome som har standard støtte tror jeg.

Firefox har støtte for det i nyeste versjon dersom du slår på noe i "about:config".

 

Har prøvd 4k uten bra resultat. Fantastisk kvalitet, men kveler av en eller annen grunn en i5-4690K og GTX 980.

Mistenker dårlig koding..

Virker som det passer mye bedre til mobil. Jeg klarer fint 1440p. Usikker på om det er 30 eller 60 fps siden yt appen ikke oppgir det. Men selv 1440p 60 fps tar jo rundt 35% av en i5, og 35% av en i5 er langt kraftigere enn noen mobil. Virker ellers som om den ikke bruker GPU i det hele tatt, min GPU lå ofte på 334 Mhz, som er det laveste den går til.

Lenke til kommentar

For å utnytte 4k60 så må man ha en nettleser som fullt ut støtter MSE (Media Source Extentions). Dette er det foreløpig bare Chrome som støtter, men Firefox får også støtte for dette i v37 som kommer i løpet av en ukes tid.

 

En ting å huske på er at en del av 60 fps videoene ikke er native 60 fps men 30 fps med hvert bilde tegnet to ganger for å gi inntrykk av 60 fps. Det er også irrelevant hvilket skjermkort man tar i bruk da det kommer helt an på hvilken prosessor man har. Såkalt hardware acceleration er ikke tatt i bruk enda.

 

Skal man spille av 4k60 i dag så må man altså ha Chrome, en kraftig prosessor, en 4k skjerm (dog ikke påkrevd) og en nettlinje på over 50 Mbit/s.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Den koreanske musikkvideon etter vulkanen, så lagger videoen selv på 420p. Er det bare meg?

 

firefox.

 

Jeg har 0 dropped frames for 1440p@60 med Chrome, og videoen lagger ikke i det hele tatt. 1080p@60 i IE fungerer og helt fint. Er jo ikke mulighet for å teste bedre der. 4K lagger vel uansett. Kan være et problem med youtube, kan godt være midlertidig og.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...