Gå til innhold

Athlon 64 FX-53 i desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, genialt.

For å være helt ærlig trodde jeg AMD ikke kom til å ha den kraftigste prosessoren når Intel kommer med sin EE, men nå er jeg ikke så sikker. Og jeg regnet egentlig ikke med flere prosessorer før et stykke ut på nyåret.

 

Tviler på at Intel vil la AMD gå så lett av med seieren, noe som betyr en ting: KRIG! :woot:

Lenke til kommentar
Haha, genialt.

For å være helt ærlig trodde jeg AMD ikke kom til å ha den kraftigste prosessoren når Intel kommer med sin EE, men nå er jeg ikke så sikker. Og jeg regnet egentlig ikke med flere prosessorer før et stykke ut på nyåret.

 

Tviler på at Intel vil la AMD gå så lett av med seieren, noe som betyr en ting: KRIG! :woot:

Vel, FX-51 er fortsatt den raskeste prosessoren på markedet.

 

Når det gjelder den krigen du sikter til er jeg ikke så sikker på om den er så sunn lenger. Før var det om å gjøre å ha den beste prosessoren, og de beste kostet rundt 5000 kroner, mens nå er det bare om å gjøre å ha den raskeste prosessoren, og prisen betyr ingen ting...

Lenke til kommentar
Husker da Intel hadde monopol og PII 400 kom på markedet og prisen var vel snaue 10000.Er ikke det omtrent det samme som nå da? Har ikke vært sånn på noen år...

Lukter det litt prissamarbeid?Ikke alltid duopol er så genialt for forbrukerne.

P2 400 til 10k? Er du vill mann! Husker jeg hadde P3 450 selv, og den kostet vel knapt halvparten....

 

Forøvrig så er vel prissamarbeid definitivt noe som IKKE er typisk for kampen mellom Intel og AMD.

Lenke til kommentar
Haha, genialt.

For å være helt ærlig trodde jeg AMD ikke kom til å ha den kraftigste prosessoren når Intel kommer med sin EE, men nå er jeg ikke så sikker. Og jeg regnet egentlig ikke med flere prosessorer før et stykke ut på nyåret.

 

Tviler på at Intel vil la AMD gå så lett av med seieren, noe som betyr en ting: KRIG! :woot:

Å, det er så gøy med den type krig :woot:

 

Skal bli morsomt å se hvordan Intel svarer, tror de må finne på noe ganske smart siden 200 mhz ekstra virker bedre på AMD prosessoren enn på Intel Prosessoren, så Intel må nok opp på rundt 3,5 Ghz + EE for å ligge likt med Fx 2,4 Ghz.

 

Og det er bra, for jeg tror ikke Intel vil at Amd skal ha ytelses ledelsen for lenge, og Intel må dermed trylle frem noen sinsyke chiper. Og Amd svarer sikkert med en FX 55@2,6 (tror de kan komme så langt før 90 nm), og dermed så må intel få opp farten på prescott og lage en ee variant på 3,7-8. I mellomtiden blir 3,2 EE og FX 51 litt billigere sånn at vanlige folk får tak i dem (hvis det er nok av dem på lager).

Lenke til kommentar
Vel, FX-51 er fortsatt den raskeste prosessoren på markedet.

 

Når det gjelder den krigen du sikter til er jeg ikke så sikker på om den er så sunn lenger. Før var det om å gjøre å ha den beste prosessoren, og de beste kostet rundt 5000 kroner, mens nå er det bare om å gjøre å ha den raskeste prosessoren, og prisen betyr ingen ting...

Jepp. Virker som om det er om å gjøre å ha den (på papiret) raskeste prosessoren for å bruke det som reklame. Pris og tilgjengelighet spiller veldig liten rolle for tiden (mange likhetstrekk finner vi også innenfor grafikk-kortene).

 

Personlig tror jeg Intel vi forsøke å trumfe FX-53 med enda en papirlansering av P4 EE .. .. mest sannsynlig på 3,4 Ghz. Prisen blir nok mer enn høy nok og neppe tilgjengelig før langt ut på nyåret (om i det hele tatt). Intel har jo allerede uttalt at lanseringer og tilgjengelighet IKKE har noe med hverandre å gjøre. Litt skummel utvikling spør du meg. "Bare skrap sammen en CPU som tilfeldigvis lar seg klokke høyt og send den ut på test. På rundgang mellom de ulike testlab'ene om nødvendig. Stabilitet og tilgjengelighet er irellevant. Vi SKAL være raskest"

 

Kanskje jeg skal lansere min egen CPU på 1800Ghz, 17 pipelines og SSE6, 2Watt varmeutvikling og 78GB L1,L2,L3 og L4 cache ? :lol::lol:

Lenke til kommentar
Haha, genialt.

For å være helt ærlig trodde jeg AMD ikke kom til å ha den kraftigste prosessoren når Intel kommer med sin EE, men nå er jeg ikke så sikker. Og jeg regnet egentlig ikke med flere prosessorer før et stykke ut på nyåret.

 

Tviler på at Intel vil la AMD gå så lett av med seieren, noe som betyr en ting: KRIG!  :woot:

Vel, FX-51 er fortsatt den raskeste prosessoren på markedet.

 

Når det gjelder den krigen du sikter til er jeg ikke så sikker på om den er så sunn lenger. Før var det om å gjøre å ha den beste prosessoren, og de beste kostet rundt 5000 kroner, mens nå er det bare om å gjøre å ha den raskeste prosessoren, og prisen betyr ingen ting...

Kan være enig i at de nyeste prosessorene er .... litt ... i dyreste laget men når det kommer kraftigere prosessorer, så er det ingen annen utvei enn å sette ned alle andre prosessorer. En amd middelsklasse cpu pleier jo koste rundt 1000, og nå snart er ikke XP2800+ middels klasse lenger, men XP3200 som nå koster over 3000.

 

Og hvis amd og intel fortsetter så tar det ikke så altfor lang tid før FX-51 tar XP3200 sin nåværende prisklasse (selv om det for mange gjerne er litt for lenge til).

Lenke til kommentar
The Underdog show mucels :)

 

pussig at intel fan nr 1 ikke har lagt inn svar, snekrn, han må jo ha provison fra intel

 

:lol:

Vel nok er jeg intel fan,men på langt næe fanatisk, som visse andre.

En av hovedgrunnene til at jeg holder på intel er klokkeegenskapene noe som ikke imponerer verken på xp 300+, 3200, A64 eller Fx, for å si det pent.

I tillegg er jeg temmelig rolig ang raskeste prosessor da dette ikke er det viktigste for meg, men samtidig vet jeg at intel er istand til å svare på tiltalen, den som venter får se :cool:

Lenke til kommentar
The Underdog show mucels :)

 

pussig at intel fan nr 1 ikke har lagt inn svar, snekrn, han må jo ha provison fra intel

 

:lol:

Vel nok er jeg intel fan,men på langt næe fanatisk, som visse andre.

En av hovedgrunnene til at jeg holder på intel er klokkeegenskapene noe som ikke imponerer verken på xp 300+, 3200, A64 eller Fx, for å si det pent.

I tillegg er jeg temmelig rolig ang raskeste prosessor da dette ikke er det viktigste for meg, men samtidig vet jeg at intel er istand til å svare på tiltalen, den som venter får se :cool:

Ja, for toppmodellene til Intel klokker så voldsomt mye bedre?

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg Intel vi forsøke å trumfe FX-53 med enda en papirlansering av P4 EE .. .. mest sannsynlig på 3,4 Ghz.

 

Ref:

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000267

 

FX-51 er i dag godt raskere enn P4 EE 3.2. Om vi legger på 200 MHz mer på begge vil FX-53 bare være enda raskere enn P4EE.

 

I dag har P4 EE 45% mer MHz enn FX og FX er godt raskere. Jeg vil tro at en P4EE på 3.6 GHz vil være ca like rask som en FX-53. Men, så legger FX over til 939-pinner og blir en del raskere der (DDR 400 cl2, ikke registrert) og Prescott kommer osv.

 

3.6 GHz har jeg derimot ikke noe tro på at Intel klarer å lansere på 130 nm. Muligens kommer det en 3.4 GHz, men den vil nok bare være like rask som en FX-51 eller marginalt raskere.

Lenke til kommentar
AMD har problemer på flere fronter. Windows XP 64 slippes ikke i ferdig versjon før langt ut i 04..

Pr dags dato skal WinXP64 komme i Q1.

 

"But one thing is for certain: Microsoft says it won't be shipping a final release of its Windows desktop release for Athlon or its server release for AMD Opteron until "the first half of 2004." Our guess: mid-year."

 

Microsoft Watch

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...