Gå til innhold

Blizzard saksøker ett av disse spillene – svarer med å saksøke det andre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke warcraft-universet mer eller mindre en blåkopi av warhammer? Som igjen er en kopi av?

 

AtW

 

Warcraft universet er gammelt, Kjenner igjen design for orker alver og troll i WOW fra warcraft2. Det er design det går på ikke setting / verden.

 

og ja det nederste bildet får meg til å tenke warcraft, eneste som ikke passer inn er dama i midten.

Lenke til kommentar

 

Er ikke warcraft-universet mer eller mindre en blåkopi av warhammer? Som igjen er en kopi av?

 

AtW

 

Warcraft universet er gammelt, Kjenner igjen design for orker alver og troll i WOW fra warcraft2. Det er design det går på ikke setting / verden.

 

og ja det nederste bildet får meg til å tenke warcraft, eneste som ikke passer inn er dama i midten.

Blåkopi av Jaina Proudmoore.

Lenke til kommentar

 

Er ikke warcraft-universet mer eller mindre en blåkopi av warhammer? Som igjen er en kopi av?

 

AtW

Warcraft universet er gammelt, Kjenner igjen design for orker alver og troll i WOW fra warcraft2. Det er design det går på ikke setting / verden.

 

og ja det nederste bildet får meg til å tenke warcraft, eneste som ikke passer inn er dama i midten.

 

 

Det er gammelt ja, men ikke så gammelt som warhammer.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke warcraft-universet mer eller mindre en blåkopi av warhammer? Som igjen er en kopi av?

 

AtW

Warcraft universet er gammelt, Kjenner igjen design for orker alver og troll i WOW fra warcraft2. Det er design det går på ikke setting / verden.

 

og ja det nederste bildet får meg til å tenke warcraft, eneste som ikke passer inn er dama i midten.

 

 

Det er gammelt ja, men ikke så gammelt som warhammer.

 

AtW

De hadde egentlig tenkt å lage et Warhammer-spill, men ville beholde kontrollen tror jeg. Som er bra, for jeg likte Starcraft(I) og Warcraft opp til WotLK.

 

Noen ganger funker det å hente inspirasjon fra eldre, litt fastlåste settinger.

 

Andre ganger lager man Dragon Age.

Lenke til kommentar

 

Er ikke warcraft-universet mer eller mindre en blåkopi av warhammer? Som igjen er en kopi av?

 

AtW

 

Warcraft universet er gammelt, Kjenner igjen design for orker alver og troll i WOW fra warcraft2. Det er design det går på ikke setting / verden.

 

og ja det nederste bildet får meg til å tenke warcraft, eneste som ikke passer inn er dama i midten.

Så kanskje Blizzard kan saksøke Blizzard?

 

Det hadde vært noe det!

Lenke til kommentar

Dette er vel en av de gangene jeg tenker at det er helt greit å saksøke. Det er en ting å legge inn "easteregg" med en karakter som likner man kaller Stalfurion Mormrage, men her var jo hele gjengen blåkopi av kjente helter fra warcraft universet.

 

Forøvrig enig i at det blir teit av de saksøkte å prøve å hente penger fra et annet søksmål, men de skjønner jo at de har gått på en smell. Argumentet med kopierte karakterer er dog litt stein i glasshus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...